työnteko ei kiinnosta
Työkkärissä tietysti esitän että mukamas työnteko kiinnostaisi minua. Mutta rehellisesti sanottua mua ei vois vähempää kiinnostaa työnteko. Työttömänä oon vapaa tekemään mitä haluan. Voin herätä milloin haluan ja keskittyä vain nauttimaan elämästä. Miksi hukuta lyhyt elämä töitä tekemällä? Mulla on ainakin elämässä tärkeämpiäkin asioita kun raha.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai nostan tukia. Enkä koe siitä huonoa omatuntoa sillä minulla on siihen oikeus. Sinäkin voit jäädä työttömäksi ja nostaa tukia mikäli ei työnteko nappaa.
ApNiin oletko ajatellut että kukas ne tuet sitten sinulle maksaa jos kaikki jäävät työttömiksi? Tiedätkö edes että mistä se raha tulee ja osaatko olla kiitollinen?
Ihan turhaan mietit tuollaisia. Ihmisen POHJATON ahneus ja tyhmyys pitää huolen, että jokaiseen työpaikkaan kyllä löytyy tekijä. Johan tässäkin ketjussa muutama mielisairas työhevonen on paljastanut, että tekee työtä vaikka ei saa siitä yhtään enempää kuin kotona olemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostatko kuitenkin tukia? Jos nostat, niin sitten ei ole ihan ok, että hyvällä omatunnolla lusmuilet. Kuitenkin työssäkäyvät joutuvat maksamaan oleilusi. Ihan niin kuin muut erityisesti haluaisi käydä töissä. Kyllä minustakin olisi aika mukavaa, ettei töissä tarvitsisi käydä. Eipä siitä työstäkään kamalasti jää käteen, mutta vähän enemmän kuitenkin kuin työttömänä. Eipä sekään ole mukavaa, että ne mun maksamani verot menee tuollaisille tyypeille, jotka ei viitsi tehdä mitään. Mukavaa lusmuilun jatkoa vaan sullekin, niin mä painan duunia niin saat vähän kaljaakin ajanratoksi.
Tottakai nostan tukia. Enkä koe siitä huonoa omatuntoa sillä minulla on siihen oikeus. Sinäkin voit jäädä työttömäksi ja nostaa tukia mikäli ei työnteko nappaa.
Ap
Tiedoksi, että "tukien nostaminen" vaikeutuu huomattavasti ihan lähivuosina. Perustulokokeilu on alkua sille. Työn tekemisestä tulee oikeasti kannattavampaa, kuin sen välttelemisestä. Voi teitä, tulee isoja yllätyksiä jos luulette, että sama meno jatkuu :D
Paljonko on tukiesi yhteenlaskettu summa kuukaudessa? Siis toimeentulotuki+asumistuki+työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin oletko ajatellut että kukas ne tuet sitten sinulle maksaa jos kaikki jäävät työttömiksi? Tiedätkö edes että mistä se raha tulee ja osaatko olla kiitollinen?
Ihan turhaan mietit tuollaisia. Ihmisen POHJATON ahneus ja tyhmyys pitää huolen, että jokaiseen työpaikkaan kyllä löytyy tekijä. Johan tässäkin ketjussa muutama mielisairas työhevonen on paljastanut, että tekee työtä vaikka ei saa siitä yhtään enempää kuin kotona olemalla.
Näimpä. Porvarit on saanut aivopestyä niin hyvin ihmiset että monet tekee töitä vaikkei siitä hyötyisi edes rahallisesti.
Ap
Saatko yli tonnin verran tukia kuukaudessa? Kuinka pitkään olet elänyt tällä tavoin?
Vierailija kirjoitti:
On huomattu. Ja teitä on paljon!
Ei kuitenkaan onneksi liikaa. Olin yksi neljästä tuhannesta(satakunta valitaan) hakijasta uuden tavaratalon työntekijäksi. Lidliin hakee tänä vuonna yli 15 000 henkilöä kesätöihin. Että kyllä niitä työhaluisiakin vielä on, älä huolehdi. Ei vielä lopu työkykyiset kesken vaikka muutama työtön tyytyväisenä jättäytyykin syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile josko ryöt kiinnostaisi.
Olen ollut pajoilla 9e päivä oli korvaus. Vitutti herätä aamulla sinne ja kokoajan odotin että milloin pääsee himaan. Enää en töitä kokeile edes kun tiedän ettei oo mun juttu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saatko yli tonnin verran tukia kuukaudessa? Kuinka pitkään olet elänyt tällä tavoin?
1100e noin. Ja 18 vuotiaasta lähtien nostanu tukia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millaisena näet tulevaisuutesi? Nostatko niitä tukia loppuelämäsi?
Kyllä maailmassa rahaa riittää, se nimittäin luodaan tyhjästä! Wohoo!
Sama juttu. 20v yrittäjän ja tehnyt miljoonaomaisuuden. Nyt ei enää työnteko kiinnosta. Ei jaksa tukee näitä loisia veroja maksamalla. En myöskään enää osta suomalaisia tuotteita, enkä investoi rahaa suomeen.
Nuoriso on muuttunut. En olisi koskaan uskonut sanovani tätä, mutta kyllä vain on asenne ja mentaliteetti työelämää kohtaan muuttunut. En ihmettele, että yksityinen sektori palkkaa niin nihkeästi työvoimaa. Nykyajan nuorilla (varsinkin kaupunkilaisilla) vaikuttaa olevan hukassa työmoraali ja ehkä hiukan vinksahtanut käsitys siitä, miten töissä käydään. Joillekkin se on ylitsepääsemättömän hankala käsittää, ettei kesken työajan mennä vähän shoppailemaan ja juomaan kahvia kahvilaan, kun pitäisi tulosta saada aikaan. Olen töissä pienyrityksessä ja meillä on ollut jos minkänäköistä harjoittelijaa ja kaikkia nuoria ydistää sama asia. Putteellinen käsitys oikeasta työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillaisena näet tulevaisuutesi? Nostatko niitä tukia loppuelämäsi?
En mä mitää tulevaisuutta jaksa miettii vaan elän päivä kerrallaan. Mut todnäkösesti joo nostan tukii loppuelämän. Töihin ei ainaskas mee.
Ap
Miksi sinä ei osata kirjoittaa kunnolla? ;)
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. 20v yrittäjän ja tehnyt miljoonaomaisuuden. Nyt ei enää työnteko kiinnosta. Ei jaksa tukee näitä loisia veroja maksamalla. En myöskään enää osta suomalaisia tuotteita, enkä investoi rahaa suomeen.
Mutta käytät aikasi muuten hyödyllisesti kirjottelemalla vauva-palstalle?
Sitten on me tunnolliset työntekijät, jotka tekee muidenkin työt ja saadaan kiitokeksi pelkkää paskaa ja syytöksiä jostain, mitä ei olla tehty. Pomonakin on sellainen tyyppi, että jos avaat suusi jatkuvasta morkkaamisesta ja syytöksistä, lähtijä olet sinä. Että I feel you – työnteko ei voisi tällä hetkellä vähempää kiinnostaa. Ainakaan tässä firmassa. Pakko kuitenkin jaksaa, kunnes työnantaja on joku, joka oikeasti arvostaa osaamistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukia saat ap? Kannatatko perustuloa?
työmarkkinatukia, toimeentulotukea ja asumistukea. Perustulo ois ihan jees mutta pitäis olla vähintään 1000e kuussa ettei tuet pienene.
ApMinä menisin töihin, vaikka saisin suurin piirtein saman rahan sosiaalitukina. Eikö sinua huoleta yhtään tulevan eläkkeen pienuus ja se, ettei sinulle kerry minkäänlaista omaisuutta elämän varrella? Omaisuudesta ei tietysti ole huolta, jos tulee perimään rahaa, taloja ja kesämökkejä, mutta minulle ei käymään niin vaan kaikki pitää itse hankkia.
6
Olen parikymppinen joten miksi alkaisin jotain eläkettä murehtimaan? Omaisuutta ei voi hautaan viedä ja kaikki kuollaan joten mitä väliä omaisuudella on? Eikä omaisuus tuo edes onnea ainakaan minulla kun en ole materialisti.
Ap
Voi, voi ap joskus se todellisuus lävähtää sinukin kasvojesi eteen. Olet vielä nuori ja elämää kokematon. Loppujen lopuksi se on raha millä on enää väliä. Sillä turvaa vanhuuden ja mukavasti se tasoittaa niitä elämän kuoppia matkan varrella. Tulet sen huomaamaan lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olisi kiva kuulla miten elämästä nautiskellaan työmarkkinatuella? Tietty voi nukkua pitkään, käydä kirjastossa ja keitellä kaurapuuronsa kaikessa rauhassa, mutta mitä muuta?
Tuohan juuri on sitä nautiskelua.
Köyhimpiä ja onnellisimpia aikoja omassa elämässäni oli opiskeluaika.
No ainakin huomaa, että olet parikymppinen. Onnea valitsemallesi tielle.....