Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työnteko ei kiinnosta

Vierailija
03.04.2016 |

Työkkärissä tietysti esitän että mukamas työnteko kiinnostaisi minua. Mutta rehellisesti sanottua mua ei vois vähempää kiinnostaa työnteko. Työttömänä oon vapaa tekemään mitä haluan. Voin herätä milloin haluan ja keskittyä vain nauttimaan elämästä. Miksi hukuta lyhyt elämä töitä tekemällä? Mulla on ainakin elämässä tärkeämpiäkin asioita kun raha.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi, mutta mua aina kiusataan töissä.

Vierailija
2/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu. Ja teitä on paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostatko kuitenkin tukia? Jos nostat, niin sitten ei ole ihan ok, että hyvällä omatunnolla lusmuilet. Kuitenkin työssäkäyvät joutuvat maksamaan oleilusi. Ihan niin kuin muut erityisesti haluaisi käydä töissä. Kyllä minustakin olisi aika mukavaa, ettei töissä tarvitsisi käydä. Eipä siitä työstäkään kamalasti jää käteen, mutta vähän enemmän kuitenkin kuin työttömänä. Eipä sekään ole mukavaa, että ne mun maksamani verot menee tuollaisille tyypeille, jotka ei viitsi tehdä mitään. Mukavaa lusmuilun jatkoa vaan sullekin, niin mä painan duunia niin saat vähän kaljaakin ajanratoksi.

Vierailija
4/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia saat ap? Kannatatko perustuloa?

Vierailija
5/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä tietoinen tulevasta muutoksesta? Siirryt joko rekryfirman listoille tai sosiaalitoimistoon.

Vierailija
6/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, jos joku haluaa olla kotona sillä pienellä summalla, mitä työmarkkinatuki ja asumistuki on. Itse tykkään, kun minulle jää n. 1000 €/kk käyttörahaa pakollisten menojen jälkeen. Säästän siitä kesämökkiä varten. Siellä ajattelin sitten nautiskella olostani kuukauden kesälomillani ja eläkepäivinäni :) Eläkettäkin minulle karttuu sitä tahtia, että minulla on vanhanakin kohtuullinen elintaso, toisin kuin työmarkkinatuella pitkään eläneillä. Tässä kohtaa tietysti joku sanoo, ettei kukaan enää saa eläkettä 20 vuoden jälkeen, mutta uskon että saa. Pientä sijoitustoimintaa minulla on myös, joten sekin auttaa.

Vierailija
7/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta tehdä töitä mutta ikävä kyllä on pakko, koska minulla on perhettä jota jonkun eli minun pitää elättää...vastuut pitää kantaa ap ihan itte...

Vierailija
8/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olisi kiva kuulla miten elämästä nautiskellaan työmarkkinatuella? Tietty voi nukkua pitkään, käydä kirjastossa ja keitellä kaurapuuronsa kaikessa rauhassa, mutta mitä muuta?

Vierailija
9/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työmarkkinatukia, toimeentulotukea ja asumistukea. Perustulo ois ihan jees mutta pitäis olla vähintään 1000e kuussa ettei tuet pienene.

Ap

Vierailija
10/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua reppanaa. Sunkaltaisten ansiosta maksetaan yhteensä miehen kanssa veroja 4000€/kk. Että kiitti vaan.

Vierailija
11/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olisi kiva kuulla miten elämästä nautiskellaan työmarkkinatuella? Tietty voi nukkua pitkään, käydä kirjastossa ja keitellä kaurapuuronsa kaikessa rauhassa, mutta mitä muuta?

Laulaa, soittaa, kuunnella musiikkia, säveltää, lukea, kirjoittaa, piirtää, maalata, tehdä käsitöitä, rakentaa, valokuvata, kävellä, juosta, uida, tehdä vapaaehtoistyötä, pelata, pyöräillä, käydä museossa, leipoa, laittaa ruokaa, kerätä marjoja, sieniä , yrttejä, kasvattaa vihanneksia ja kukkia, venytellä, opiskella, tavata ihmisiä, istua rannalla, seurata lintujen puuhastelua, jne. Ei ap eikä työmarkkinatuella, mutta eihän töitä yksinkertaisesti kaikille ole.

Vierailija
12/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hukuta lyhyt elämä töitä tekemällä? Mulla on ainakin elämässä tärkeämpiäkin asioita kun raha.

Ei ole kysymys vain siitä. Kai käsität, että se että töitä kuitenkin tehdään, on ainoa syy sille ettet tällä hetkellä asu kaatopaikan liepeillä pahvimajassa.

Vierailija
13/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työmarkkinatukia, toimeentulotukea ja asumistukea. Perustulo ois ihan jees mutta pitäis olla vähintään 1000e kuussa ettei tuet pienene.

Ap

Minä menisin töihin, vaikka saisin suurin piirtein saman rahan sosiaalitukina. Eikö sinua huoleta yhtään tulevan eläkkeen pienuus ja se, ettei sinulle kerry minkäänlaista omaisuutta elämän varrella? Omaisuudesta ei tietysti ole huolta, jos tulee perimään rahaa, taloja ja kesämökkejä, mutta minulle ei käymään niin vaan kaikki pitää itse hankkia.

6

Vierailija
14/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostatko kuitenkin tukia? Jos nostat, niin sitten ei ole ihan ok, että hyvällä omatunnolla lusmuilet. Kuitenkin työssäkäyvät joutuvat maksamaan oleilusi. Ihan niin kuin muut erityisesti haluaisi käydä töissä. Kyllä minustakin olisi aika mukavaa, ettei töissä tarvitsisi käydä. Eipä siitä työstäkään kamalasti jää käteen, mutta vähän enemmän kuitenkin kuin työttömänä. Eipä sekään ole mukavaa, että ne mun maksamani verot menee tuollaisille tyypeille, jotka ei viitsi tehdä mitään. Mukavaa lusmuilun jatkoa vaan sullekin, niin mä painan duunia niin saat vähän kaljaakin ajanratoksi.

Tottakai nostan tukia. Enkä koe siitä huonoa omatuntoa sillä minulla on siihen oikeus. Sinäkin voit jäädä työttömäksi ja nostaa tukia mikäli ei työnteko nappaa.

Ap

Vierailija
15/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nostan tukia. Enkä koe siitä huonoa omatuntoa sillä minulla on siihen oikeus. Sinäkin voit jäädä työttömäksi ja nostaa tukia mikäli ei työnteko nappaa.

Ap

Niin oletko ajatellut että kukas ne tuet sitten sinulle maksaa jos kaikki jäävät työttömiksi? Tiedätkö edes että mistä se raha tulee ja osaatko olla kiitollinen?

Vierailija
16/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisen kuuluu ansaita elantonsa työnteollaan, jos se vain suinkin on mahdollista. Minua hävettäisi, jos muut maksaisivat minun täysipäiväisen harrastelun ja chillailuni. Ensimmäisiin kesätöihin olen mennyt 15-vuotiaana ja mm. maksanut lukiokirjani kesätyörahoilla. Aina on jotain työtä löytynyt. Olen nuorempana mm. siivonnut ja tehnyt pihatöitä. Asenne työntekoa kohtaan tulee varmaan monella kotoa. Minun vanhempani eivät koskaan haukkuneet työnantajia, menivät vähän kipeinäkin töihin ja olivat aina tosi iloisia, kun joku meistä lapsista sai kesätöitä tai vakituisen työn, oli se sitten siivousta tai mitä tahansa. Tuli semmoinen olo, että työnteko on ok ja kuuluu ihmisen elämään, vaikka se välillä väsyttäisi tai rasittaisi.

Vierailija
17/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä olenkin ollut joskus työtön. En kylläkään omasta halustani. Hain silloin töitä ja opiskelupaikkaa. En saanut heti kumpaakaan, niin menin TE-toimiston kautta työharjoitteluun päiväkotiin. Sain sitten myöhemmin opiskelupaikan ja jo opintojen aikana työllistyin. Nykyään opinnot ovat jo suoritettu ja olen vakituisessa työssä.

Kantsis varmaan sunkin kokeilla?

Vierailija
18/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä menisin töihin, vaikka saisin suurin piirtein saman rahan sosiaalitukina. Eikö sinua huoleta yhtään tulevan eläkkeen pienuus ja se, ettei sinulle kerry minkäänlaista omaisuutta elämän varrella? Omaisuudesta ei tietysti ole huolta, jos tulee perimään rahaa, taloja ja kesämökkejä, mutta minulle ei käymään niin vaan kaikki pitää itse hankkia.

6

Olen parikymppinen joten miksi alkaisin jotain eläkettä murehtimaan? Omaisuutta ei voi hautaan viedä ja kaikki kuollaan joten mitä väliä omaisuudella on? Eikä omaisuus tuo edes onnea ainakaan minulla kun en ole materialisti.

Ap

Vierailija
19/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisen kuuluu ansaita elantonsa työnteollaan, jos se vain suinkin on mahdollista. Minua hävettäisi, jos muut maksaisivat minun täysipäiväisen harrastelun ja chillailuni. Ensimmäisiin kesätöihin olen mennyt 15-vuotiaana ja mm. maksanut lukiokirjani kesätyörahoilla. Aina on jotain työtä löytynyt. Olen nuorempana mm. siivonnut ja tehnyt pihatöitä. Asenne työntekoa kohtaan tulee varmaan monella kotoa. Minun vanhempani eivät koskaan haukkuneet työnantajia, menivät vähän kipeinäkin töihin ja olivat aina tosi iloisia, kun joku meistä lapsista sai kesätöitä tai vakituisen työn, oli se sitten siivousta tai mitä tahansa. Tuli semmoinen olo, että työnteko on ok ja kuuluu ihmisen elämään, vaikka se välillä väsyttäisi tai rasittaisi.

Kiva tulla sairaana tartuttamaan muita.

Vierailija
20/39 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile josko ryöt kiinnostaisi.