Lapsille tarjottiin Pommacia...
Eli lapset olivat eilen tuttavaperheen juhlissa... Siellä oli heille tarjottu "maljan kohottajaisiksi" lasit Pommacia. Eikö tuo ole vähän arveluttavaa, että opetetaan alkoholia muistuttavalla juomalla "aikuisten juomatapoja". Olisi ollut vaikka ihan vaan muumilimsaa, se olisi sopinut tuon ikäisille (8- ja 10-v) paremmin...
Kommentit (78)
Juokos lapsesi vettä, sehän on kuin kirkasta viinaa...?
Alkoholia muistuttavalla juomalla XD
Joissain perheissä alkoholin on niin keskeisessä roolissa kaikessa. Surullista.
En tiedä sorrunko vastaamaan typerälle provolle, mutta pommac on tyypillinen juhlajuoma alkoholipitoisen juoman tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Pommac on limu ja sopii mainiosti lapsille.
En ole sellaista lasta tavannut, joka pommacista tykkäisi.
Alkoholia muistuttavalla? Mites omenamehu? Olisiko tuokin ollut liian samanlaista? Eikös "muumilimu" olekin punaista kuten "hui-kauhistus-punaviini" ???
Jo on taas..
Eikö ole parempi, että pienestä pitäen lapsille opetetaan oikeanlaista alkoholin käyttöä, kuin että alkoholista tehdään kauhea mörkö ja tabu?
On tilanteita, joissa maljan nostaminen on paikallaan ja lasillinen kuplivaa kädessä.
Lapsista on yleensäottaen hauskaa että heidän juomansa näyttää samalta kuin aikuisilla. Toki jos haluat painaa lapset sinne omaa maanrakoonsa johonka sinunmielestäsi taitavat kuulua olleessaan "vain lapsia" niin toki :) pommac on myös kätevää tarjota samalla alkoholittman haluaville
Ehkä siinä on ajateltu, että kaikille mahdollisiman samaa. Oma lapseni tykkää pommacista. Itse olisin tarjonnut lapsille muumilimua tms. Onhan se aikuisten juomakin voinut olla alkoholitonta.
No meillä on tapana ainakin sanoa, että aikuisille kuohuvaa ja lapsille limua, "kohotetaan malja". Näin lapset hoksaavat, että heillä ei ole lasissa sitä samaa alkoholia mitä aikuisilla.
Tavallaan ymmärrän aapeeta, siis mitä hakee takaa. Jos aina lapsille juhlissa annetaan se "sama" lasi niin luulevat, että heillä on lasissa samaa aikuisten tavaraa
Tapoihin kuuluu, että alkoholiton juoma on mahdollisimman lähelle samanlainen kuin alkoholillinenkin. Pommacia tarjotaan yleisesti alkoholittomana vaihtoehtona kuohuviinille. Eli jos juhlissa oli kuohuviiniä ja pommacia, niin olisi sitten ehdottomasti pitänyt hankkia vielä sitä Muumi-limua?
Äly hoi! Ei Pommac ole alkoholia muistuttavaa! Se on limua. Jos olisi alkoholitonta kuoharia annettu niin ehkä hieman hassua. Tuo oli aina tapana joka juhlissa kun olin lapsi eikä se vaikuttanut alkoholinkäyttööni aikuisena yhtään. Suuttuisit vaikka sokerilitkun juottamisesta sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maun vuoksihan sitä kossuakin juodaan
Siinä on ajateltu kaikkia alkohollittoman valitsevia. Entisen alkoholistinkaan ei tarvitse selitellä miksi vetää muumilimua. Tai kuskilla se pommac näyttää lasissa mukavemmalta kuin vihreä muumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä minä olen, 90-luvun lapsi joka saunalimuksi valitsi aina Pommacin! Jostain syystä näin Pommacin fiininä "kuningattaren juomana".
Minusta on kuva kuinka istun ammeessa, olen muotoillut shampoon avulla itselleni nutturakampauksen ja kädessäni minulla on muovimuki Pommacia.
Minusta Pommac ainakin maistuu aivan samalle kuin alkoholi, ilman prosentteja. Vielä se, että meillä ei yleensä sitä juoda, vaan Hartwallin hedelmälimsoja koska ne ne maistuvat raikkaammilta. Minusta olisi hyvä pitää asiat lapsille lapsentasoisena. ap
Vierailija kirjoitti:
Tapoihin kuuluu, että alkoholiton juoma on mahdollisimman lähelle samanlainen kuin alkoholillinenkin. Pommacia tarjotaan yleisesti alkoholittomana vaihtoehtona kuohuviinille. Eli jos juhlissa oli kuohuviiniä ja pommacia, niin olisi sitten ehdottomasti pitänyt hankkia vielä sitä Muumi-limua?
Siis aikuisten juomat eivät saisi erottua 😊 autoilijoille omat tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä minä olen, 90-luvun lapsi joka saunalimuksi valitsi aina Pommacin! Jostain syystä näin Pommacin fiininä "kuningattaren juomana".
Minusta on kuva kuinka istun ammeessa, olen muotoillut shampoon avulla itselleni nutturakampauksen ja kädessäni minulla on muovimuki Pommacia.
Meillä saunomiset ja kylpemiset sujuvat ilman juomia kylpyhuoneessa tai saunassa.
Mitä nykään juot kylvyssä?