Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunalastut eivät ole epäterveellisiä.

Vierailija
02.04.2016 |

Energiamäärään suhteutettuna:
Tyydyttynyt rasva OK
Suola OK
Sokeri OK

Mikä ahistaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon niissä on suolaa? Käsittääkseni yli 1,1g sataa grammaa kohden on paljon. Ja sitten kun vielä vedetään se pussi kerralla, niin suonet paukkuu. Hyviähän se on, en minä sitä kiellä.

Miten se suola niihin suoniin vaikuttaa??

Vierailija
22/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon niissä on suolaa? Käsittääkseni yli 1,1g sataa grammaa kohden on paljon. Ja sitten kun vielä vedetään se pussi kerralla, niin suonet paukkuu. Hyviähän se on, en minä sitä kiellä.

Sitten kun leivässä on saman verran suolaa sataa grammaa kohden, se ei jostakin syystä olekaan mikään ongelma, vaan sitä on syötävä 6 - 9 viipaletta päivässä.

No suolan suhteen leipää ei kyllä saisi syödä paljoakaan päivässä. Varsinkin, jos päälle laitetaan voit, kinkut ja juustot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä mikää oo epäterveellistä jos ei syö sitä liikaa

24/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tässä äkkiseltään keksinyt mitään epäterveellisempää syötävää kuin sipsit, tai keksinpäs sittenkin, uppopaistettu Mars-patukka.

Vierailija
25/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin.

Vierailija kirjoitti:

Juu, voisihan sitä syödä vaikka silputtuja K-kaupan muovikasseja.

Vielä "terveellisempiä" kuin nuo lastut.

Vierailija
26/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suola nostaa verenpainetta, joka taas vaikuttaa esimerkiksi sydämeen ja valtimoihin. Aivan täysin erillinen asia "suonista", pahoittelut. Tervemenoa suolapaketille!

Vierailija
27/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

En nyt tässä äkkiseltään keksinyt mitään epäterveellisempää syötävää kuin sipsit, tai keksinpäs sittenkin, uppopaistettu Mars-patukka.

Jenkit uppopaistaa kaiken mahdollisen, jopa kokiksen.

Vierailija
28/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan monesti lounaaksi pienen sipsipussin. Telkasta olen nähnyt kuinka britit syö esim. aamiaiseksi sipsejä. Eikä se lihota jos päivän aikana ei syö muuta.

29/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Jenkit uppopaistaa kaiken mahdollisen, jopa kokiksen.

Kuinka se on mahdollista?

Vierailija
30/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine nousee, sydän kuormittuu, korkea verensokeri on haitallista...jne. 😔

Vierailija
31/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna missä muodossa tahansa on pelkkää tärkkelystä. Siihen vielä suolaa ja epäterveellistä rasvaa sekaan, huh.

Vierailija
32/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan monesti lounaaksi pienen sipsipussin. Telkasta olen nähnyt kuinka britit syö esim. aamiaiseksi sipsejä. Eikä se lihota jos päivän aikana ei syö muuta.

Voishan se lounas sisältää vitamiineja, hivenaineita, kuitua, terveellistä rasvaa, hitaita hiilihydraatteja...

Vierailija
33/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella suuria eroja perunalastuissa!

Suurin osa sisältää AROMINVAHVENNETTA joka lienee se kaikkein epäterveellsin suuhun pantava noissa. Lisäksi muita lisäaineita, ja aromeja jotka siis keinotekoisia makuaineita.

Vältän siis kaikki sipsit jotka ovat liian maustettuja, mielellään myös palmuöljyjjä karjistetyt (muista syistä).

On myös kohtuullisen ruokaisia perunalastuja joissa lista on mahdollsimman lyhyt; perunaa, (meri)suolaa ja jotain kasviölyä.

Ainoastaan Taffelilla ja joissain Lidlin peruspusseissa on löytänyt toivotunlaista lyhyttä listaa. Muut voisi luokitella melkeen terveydelle haitallisiksi.