Perunalastut eivät ole epäterveellisiä.
Energiamäärään suhteutettuna:
Tyydyttynyt rasva OK
Suola OK
Sokeri OK
Mikä ahistaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon niissä on suolaa? Käsittääkseni yli 1,1g sataa grammaa kohden on paljon. Ja sitten kun vielä vedetään se pussi kerralla, niin suonet paukkuu. Hyviähän se on, en minä sitä kiellä.
Sitten kun leivässä on saman verran suolaa sataa grammaa kohden, se ei jostakin syystä olekaan mikään ongelma, vaan sitä on syötävä 6 - 9 viipaletta päivässä.
No suolan suhteen leipää ei kyllä saisi syödä paljoakaan päivässä. Varsinkin, jos päälle laitetaan voit, kinkut ja juustot.
Nauroin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, voisihan sitä syödä vaikka silputtuja K-kaupan muovikasseja.
Vielä "terveellisempiä" kuin nuo lastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon niissä on suolaa? Käsittääkseni yli 1,1g sataa grammaa kohden on paljon. Ja sitten kun vielä vedetään se pussi kerralla, niin suonet paukkuu. Hyviähän se on, en minä sitä kiellä.
Miten se suola niihin suoniin vaikuttaa??
Suola nostaa verenpainetta, joka taas vaikuttaa esimerkiksi sydämeen ja valtimoihin. Aivan täysin erillinen asia "suonista", pahoittelut. Tervemenoa suolapaketille!
pulutossu kirjoitti:
En nyt tässä äkkiseltään keksinyt mitään epäterveellisempää syötävää kuin sipsit, tai keksinpäs sittenkin, uppopaistettu Mars-patukka.
Jenkit uppopaistaa kaiken mahdollisen, jopa kokiksen.
Mä ostan monesti lounaaksi pienen sipsipussin. Telkasta olen nähnyt kuinka britit syö esim. aamiaiseksi sipsejä. Eikä se lihota jos päivän aikana ei syö muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine nousee, sydän kuormittuu, korkea verensokeri on haitallista...jne. 😔
Peruna missä muodossa tahansa on pelkkää tärkkelystä. Siihen vielä suolaa ja epäterveellistä rasvaa sekaan, huh.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan monesti lounaaksi pienen sipsipussin. Telkasta olen nähnyt kuinka britit syö esim. aamiaiseksi sipsejä. Eikä se lihota jos päivän aikana ei syö muuta.
Voishan se lounas sisältää vitamiineja, hivenaineita, kuitua, terveellistä rasvaa, hitaita hiilihydraatteja...
On todella suuria eroja perunalastuissa!
Suurin osa sisältää AROMINVAHVENNETTA joka lienee se kaikkein epäterveellsin suuhun pantava noissa. Lisäksi muita lisäaineita, ja aromeja jotka siis keinotekoisia makuaineita.
Vältän siis kaikki sipsit jotka ovat liian maustettuja, mielellään myös palmuöljyjjä karjistetyt (muista syistä).
On myös kohtuullisen ruokaisia perunalastuja joissa lista on mahdollsimman lyhyt; perunaa, (meri)suolaa ja jotain kasviölyä.
Ainoastaan Taffelilla ja joissain Lidlin peruspusseissa on löytänyt toivotunlaista lyhyttä listaa. Muut voisi luokitella melkeen terveydelle haitallisiksi.