Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän lapsi päivähoitoon?

Vierailija
02.04.2016 |

Ilmoittauduin työttömäksi kuukausi sitten. Odottelen päätöstä, olen vielä kotihoidontuella tämän kuun loppuun. Työkkärin virkailija soitti viime viikolla (jätin soittopyynnön sillä halusin kysyä hakemusten liitteistä) ja hän kysyi että onhan lapsellani päivähoitopaikka jotta voin vastaanottaa tarjotun työpaikan saman tien?Soitin päivähoito-ohjaajalle (asumme Helsingissä) ja hänen mukaansa pk- paikka ei tarvitse hakea etukäteen, 2 viikossa kuulemma saa paikan jos tarjotaan työtä.Olen varautunut hoitmaan lapsemme itse tietenkin siihen asti kun saan töitä, tuntuisi aivan hullulta laittaa lapsi hoitoon ja olla itse kotona. Varsinkin, kun olen koko ajan parin vuoden ajan hakenut jo töitä, enkä ole saanut kutsua edes haastatteluun. Ihmettelen, miten te- toimisto löytäisi minulle työpaikan saman tien?
Voidaanko työttömyysturva evätä jos lapsella ei ole pk paikkaa valmiina? Luulin että kaikissa kunnissa lasta ei edes saa hoitoon jos on työtön... eikä ole rahaakaan kun miehen tulojen takia kuulumme maksimimaksuluokkaan eipä peruspäivärahasta sitten paljon jäisi käteen jos lapsi menisi hoitoon.
Miten te muut, oletteko laittaneet lapsen kotihoidontukijakson jälkeen hoitoon jos olette jääneet työttömiksi?Haluan olla edes jotenkin hyödyksi edes hoitmalla oman lapseni enkä viedä paikkaa työssäkäyvän lapselta...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön ja 3 vuotias on kanssani kotona. Luotan siihen, että päiväkotipaikan saa parissa viikossa jos ja kun töitä saan joskus. Meilläkin päivähoitomaksut maksimit, niin ei ole tullut edes mieleen, että lapsi on päivähoidossa ja minä kotona.

Vierailija
2/2 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin suunnittelin ja siksi ihmettelen, miten virkailija edes kysyy tuollaista? Siis virkansa puolesta luulisi tietävän että asia ei ole niinkuin neuvoi. Ei kai kukaan hanki pk-paikkaa nykyään "varmuuden vuoksi"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi