Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilaan huoltaja kysyi Wilma-viestissä, voisiko opettaja soittaa, kun huoltajalla ei ole puheaikaa.

Vierailija
02.04.2016 |

Kyseinen opettaja kertoi asiasta somessa ihmisille, jotka tietävät, missä koulussa opettaja työskentelee. Opettaja lisäsi vielä, että huoltajalla on ilmeisesti mennyt luottotiedot.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa siinä fiksusti käyttäytyvä opettaja. 

Vierailija
2/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ihminen tuo opettaja. Voisiko kyseinen vanhempi viedä asiaa eteenpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeetonta tietysti riekkua somessa, mutta itse ainakin opetan yli sataa oppilasta, joten ei se tunnistaminen niin helppoa ole.

Vierailija
4/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Valitusta rehtorille.

Vierailija
5/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ilmoitus rehtorille

Vierailija
6/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikoihin eletty. Itse en ikinä kehtaisi lähettää tuollaista viestiä. Jos on niin tärkeää asiaa, niin sitten lainaa puhelimen joltain tai menee vaikka koululle käymään henkilökohtaisesti. Mutta tuo on jo törkeää.

Vierailija
7/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ihminen tuo opettaja. Voisiko kyseinen vanhempi viedä asiaa eteenpäin?

Ei se vanhempi varmaan itse tiedä koko asiasta.

Somessa asian nähnyt ilmoitti asiasta koulun rehtorille kuvakaappauksen kera. Rehtori ei hyväksynyt opettajan menettelyä ja aikoi ohjeistaa somekäyttäytymisessä. Muita seurauksia ei tule.

Vierailija
8/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva päivityksestä ja lähetä koulun rehtorille se. Wilma-viestit ovat vaitiolovelvollisuuden alaisia. Yleisellä tasolla opettaja olisi voinut pohtia tilannetta - eli ilman viittausta Wilma-viesteihin ja hänen oppilaisiinsa. Rehtorin on siis syytä käydä kyseisen opettajan kanssa käytäntöjä läpi :)

Vierailija
9/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen opettaja kertoi asiasta somessa ihmisille, jotka tietävät, missä koulussa opettaja työskentelee. Opettaja lisäsi vielä, että huoltajalla on ilmeisesti mennyt luottotiedot.

Valitus opettajasta. Tuo on luottamuksellista tietoa ja vaikka ihmisen nimeä ei ole sanottu sen voi helposti saada selville sellaiset ihmiset jotka tuntevat kyseisen oppettajan, opettamien lasten perheet.

Opettajia koskee vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
10/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puheaikaa? :DDD onko huoltaja joku 16v vai mitä ihmettä. Lasun paikka

Vierailija
11/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeetonta tietysti riekkua somessa, mutta itse ainakin opetan yli sataa oppilasta, joten ei se tunnistaminen niin helppoa ole.

Kyllä tutut tunnistavat helposti tai vähintään juoruillaan. Se on ikävää lapselle, vanhemmalle ja muille läheisille.

Todella kammottava tuo aloituksen opettaja.

Vierailija
12/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajahan tässä tehdään epäasialliseksi, vaikka tuollainen huoltaja on todella törkeästi käyttäytyvä. On varmaan tottunut, että itse ei tarvitse maksaa mistään, vaan voi olla elättinä kehdosta hautaan.

Vierailija
13/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kuva päivityksestä ja lähetä koulun rehtorille se. Wilma-viestit ovat vaitiolovelvollisuuden alaisia. Yleisellä tasolla opettaja olisi voinut pohtia tilannetta - eli ilman viittausta Wilma-viesteihin ja hänen oppilaisiinsa. Rehtorin on siis syytä käydä kyseisen opettajan kanssa käytäntöjä läpi :)

Minkä vaitiolovelvollisuuden alaisia opettajat on? Opettejien opetus on julkista. Asiatonta on kuitenkin someen postata toisten asioita.

Vierailija
14/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitus opettajasta. Tuo on luottamuksellista tietoa ja vaikka ihmisen nimeä ei ole sanottu sen voi helposti saada selville sellaiset ihmiset jotka tuntevat kyseisen oppettajan, opettamien lasten perheet.

Opettajia koskee vaitiolovelvollisuus.

Tottakai tuo on väärin, mutta edelleen olen sitä mieltä, ettei 'uhrin' tunnistaminen ole helppoa, koska opettajilla on niin paljon oppilaita. Luokanopettajatkin opettavat luokkia ristiin niin, että oppilaita on aika monta kymmentä, hyvinkin esim 70, ja aineenopettajilla pahimmillaan vaikka 500.

Vierailija
15/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tutut tunnistavat helposti tai vähintään juoruillaan. Se on ikävää lapselle, vanhemmalle ja muille läheisille.

Sietää tunnistaakin tuollaisen sossupummin. Kannattaisi tuollaisen vanhemmankin vähän miettiä, että millaisia aivopieruja lähettelee opettajalle.

Vierailija
16/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oppilaiden yksityisistä asioista puhuminen on ok, jos ei ehkä tunnisteta, vai? Entä jos ihmiset spekuloivat ja moni oppilas joutuu tulilinjalle? 

Vierailija
17/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opettajana ottanut linjan että mitään työhöni liittyvää en julkaise somessa. Eipähän tarvi miettiä onko hyvän maun rajoissa vai ei. Tosin tuo nyt ei millään muotoa ollut. Mutta ehkä miettisin (yksin tai jonkun muun lapsen kanssa työskelevän asiantuntijan kanssa) olisiko syytä ottaa lasuun yhteyttä.

Vierailija
18/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puheaikaa? :DDD onko huoltaja joku 16v vai mitä ihmettä. Lasun paikka

Huoh, prepaid-liittymissä esim saldon määrä = puheaika.

Vierailija
19/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sietää tunnistaakin tuollaisen sossupummin. Kannattaisi tuollaisen vanhemmankin vähän miettiä, että millaisia aivopieruja lähettelee opettajalle.

Se ei haittaa yhtään jos vanhemmalla on saldo loppu. Ko vanhempihan on hoitanut asian hyvin kun pyytää opettajaa soittamaan hänelle. Luottotiedot voi olla mennyt epäonnisen yrityksen tai sutkin puolison vuoksi.

Ihmisiä ne kaikki on.

T. Yksi ope

Vierailija
20/21 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on keskusteltu hoitohenkilökunnan vaitiolosta, niin siinä on toivottu hyviä tarinoita kehiin. Miten tässä opettajan tapauksessa vaaditaan vaitioloa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän