VR NOSTI 4- ja 5-vuotiaiden lasten junalippujen hintoja!
Paljon hehkutettu VR:n hinnanalennus kyllä nostaa monen pikkulapsiperheen matkustamisen hintaa reilusti. :(
Aiemmin alle 6-vuotiaat saivat matkustaa junassa ilmaiseksi ilman omaa paikkaa.
Nykyään vain alle 4-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi, ja 4 vuotta täyttäneille on pakko ostaa oma (-40%) lippu.
Eiköhän laitettaisi tästä VR:lle joukolla palautetta!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mukana ollaan, ehdottomasti lähtee sähköpostilla palautetta!
t: 4-vuotiaan yh-äiti
Kuinka ahkerasti olet tähän asti matkustanut junalla?
Useamman kerran vuodessa pienempää matkaa, ja kesällä ahkerasti pidempää matkaa.
Raskasta on pikkulapselle ja äidille istua bussissa kesähelteellä seitsemän tuntia putkeen, kun ei saa kävellä, vaan pitää olla paikallaan.
Mä kokeilin hakea lippua Hki- jyväskylä ihan huvikseni eri viikonlopuille alkaen viikonpäästä ja yksi oli kesäkuulle. Suurinpiirtein tuolla aikahaarukalla olen aiemmin tehnyt matkani. Yllätyksekseni jopa viikon päästä matka olisi mulle ja 14 v lapselle nyt halvempi kuin se oli tammikuussa viimeksi matkustaessamme sinne, tosin vain alle 10 e. Kesäkuun matka olisi ollut 40 % halvempi. Hmmm, ei loppujen lopuksi niin paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli ihan odotettu uudistus. Ei ole kerta eikä kaksi kun jouduin kertomaan vanhemmille, että heidän lapsensa joutuu nyt pois ikkunapaikalta, koska minulla on siihen lippu ja 5v lapsi on aika iso istumaan vanhemman sylissä. Matka oli ilmainen eikä omaa paikkaa ollut, mutta ei muiden maksavien matkustajien pitäisi siitä kärsiä. Nyt on hinta ja samalla tulee paikka.
Itse olen 4-vuotiaan opiskelijaäiti, ja ei meillä taida olla varaa matkustaa nyt kesällä sukulaisten luo toiselle puolen suomea. =( Se oisi pieni vaiva se sylissä istuminen, kun pääsee välillä ravintolavaunuun tai leikkivaunuun käymään.
No ennakkolippuja saa. Varaa ajoissa niin pääsette halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli ihan odotettu uudistus. Ei ole kerta eikä kaksi kun jouduin kertomaan vanhemmille, että heidän lapsensa joutuu nyt pois ikkunapaikalta, koska minulla on siihen lippu ja 5v lapsi on aika iso istumaan vanhemman sylissä. Matka oli ilmainen eikä omaa paikkaa ollut, mutta ei muiden maksavien matkustajien pitäisi siitä kärsiä. Nyt on hinta ja samalla tulee paikka.
Itse olen 4-vuotiaan opiskelijaäiti, ja ei meillä taida olla varaa matkustaa nyt kesällä sukulaisten luo toiselle puolen suomea. =( Se oisi pieni vaiva se sylissä istuminen, kun pääsee välillä ravintolavaunuun tai leikkivaunuun käymään.
Tyhmä systeemi. Vuorot ajetaan kuitenkin, joten ennakkoon ostamalla VR ei saa mitään lisähyötyä. Ennemmin homman pitäisi mennä niin että ennakkoon on kalliimpaa ja mitä lähemmäs riskirajaa vedät eli ostat viimetinkaan ennen kuin juna on täynnä tai peruutuspaikan niin saisit puoli-ilmaiseksi. Koska vuoro ajetaan kuitenkin. On VR:n etu saada junat täyteen ja se onnistuisi jos äkkilähtö olisi halvempi.
M39 kirjoitti:
Minua huvittaa se mainos "Pitäskö lippujen hintoja nostaa vai laskea", kun siinä on jotain vanhuksia, perheellisiä ja kenties opiskelijoita. Nousiko vai laskiko heidän lippujen hinnat? Niinpä, nousi.
Meillä ainakin laski reilusti.
T: 4 ja 6 vuotiaiden lasten vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä systeemi. Vuorot ajetaan kuitenkin, joten ennakkoon ostamalla VR ei saa mitään lisähyötyä. Ennemmin homman pitäisi mennä niin että ennakkoon on kalliimpaa ja mitä lähemmäs riskirajaa vedät eli ostat viimetinkaan ennen kuin juna on täynnä tai peruutuspaikan niin saisit puoli-ilmaiseksi. Koska vuoro ajetaan kuitenkin. On VR:n etu saada junat täyteen ja se onnistuisi jos äkkilähtö olisi halvempi.
Totta kai se hyödyttää kun tiedetään jo hyvissä ajoin montako vaunua pitää laittaa millekin vuorolle.
Pikku korotus. Älkää valittako.