Ilmoitin Kelaan että en tatvitse asumistukea.enää 1.3 alkaen, tuli päätös että maksetaan 1.5 saakka.
Luulin että olin netissä kirjoittanut väärin, ja koska mieheni piti käydä Kelassa tänään pyysin sanomaan tuosta, että meille nyt maksettiin liikaa kun maaliskuun tuki tuli vaikka olen ilmoittanut että saan maaliskuussa jo palkkaa.
Hänelle sanottiin että ihan oikein olen heille laittanut, mutta koska je tekevät vuositarkastuksen 1.5 meille maksetaan siihen asti.
Voivatko periä takaisin sitten parin kuukauden tuet, kun itse olen pyytänyt virallisesti omilla lomakkeillaan että lakkauttaisivat asumistuen maaliskuusta alkaen?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
kyllä. palauta ne vaan heti, säästyt murheilta
Miten?
No kelasta ei koskaan tiedä.. niiden päätöksissä ei ole aina mitään tolkkua
Laita korkeakorkoiselle tilille tai sijoita, kunnes karhuavat niitä. Jos saat voittoa, saat pitää sen voiton. Nyt on osinkojen maksun aika, tänään taitaa olla monella täsmäytyspäivä, eli parhaassa tapauksessa vielä ehdit ottaa osingot.
Laita säästötilille jemmaan. Pyytävät takaisin.
Paras sijoitus on ostaa muutaman S-ryhmän etukortteja vaikka kaikkien perheenjäsenten ja syntymättömienkin nimiin. Sieltä tulee vuosittain isot bonukset.
asumistukeahan saa vaikka olisi parinkin tonnin tulot
Vierailija kirjoitti:
Laita korkeakorkoiselle tilille tai sijoita, kunnes karhuavat niitä. Jos saat voittoa, saat pitää sen voiton. Nyt on osinkojen maksun aika, tänään taitaa olla monella täsmäytyspäivä, eli parhaassa tapauksessa vielä ehdit ottaa osingot.
Loistava vinkki. Kannatan tätä :)
Oon niin tumpelo ett sijoittamiset.sun muut saa jäädä, mut en.kul uskalla rahoja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Paras sijoitus on ostaa muutaman S-ryhmän etukortteja vaikka kaikkien perheenjäsenten ja syntymättömienkin nimiin. Sieltä tulee vuosittain isot bonukset.
Ha ha ha, elanto maksaa vuosittain osinkoa 3,5e. Tosi isot bonukset.
Siis maksavat vaikka ilmoitettu ettei tarvitse, ja perivät sitten takaisin? Ei mikään ihme että käsittelyajat ovat pitkiä jos kuluttavat aikaa turhaan takaisinperintään kun maksavat liikaa.
Eivät peri takaisin tuossa tilanteessa.
Mut mä oon kyllä saanu lopetettuu asumistuen ihan seinään, et silleen vähän jännä...
Kelan touhuista ei kyllä ikinä tiedä, sen verran ristiriitaista tietoa ja toimintaa olen itse saanut osakseni. Mutta ehkä laittaisin rahat jemmaan, jos ne on teille ns. ylimääräistä rahaa siltä varalta, että ne peritään takasin. Mutta toisaalta, jos tosta on kirjallinen päätös tullut niin luulisi, että jossain asiassa voisi sentään Kelaan luottaa.
Vierailija kirjoitti:
asumistukeahan saa vaikka olisi parinkin tonnin tulot
Missähän päin Suomea? Minun tulot himpun päälle 2000 e mutta asumistukea saisin laskurin mukaan 0 e.
Jos sun työt alkaa 1.3 niin tuki maksetaan vielä seuraava kuukausi
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin Suomea? Minun tulot himpun päälle 2000 e mutta asumistukea saisin laskurin mukaan 0 e.
Helsingissä. Olikohan viime syksynä muuttunut ettei osaa palkkatuloista huomioida tulona
kyllä. palauta ne vaan heti, säästyt murheilta