Anttilan verkkokaupan ongelmat
Onko muilla ollut ongelmia Anttilan verkkokaupan laskutuksen kanssa?
Minulta yritetään nyt periä tuotteen hintaa kahteen kertaan. Yritän selvitellä asiaa sähköpostitse, mutta siellä ei ilmeisesti lueta kuin puolikas sähköposti kerrallaan, ohittavat osan kysymyksistä ihan täysin.
Kommentit (33)
Kyllä, sama homma kuin edellisellä. Eikä aspa toimi. Enää ikinä osta tuosta puljusta.
Mulla on kanssa ollut ongelmia. Pari viikkoa sitten pyydettiin tilinumeroa palautusta varten, eilen tuli viestiä että maksavat rahat takaisin.
Alunperin laitoin viestiä laskutukseen joskus marraskuulla... En enää ikinä tilaa tuolta mitään kun nyt saan rahani takaisin.... Jos saan....
Olen nyt ollut pettynyt Anttilan verkkokauppaan. Olen vuosia sieltä tilannut tuotteita ongelmitta tuhansilla euroilla, mutta nyt tökkii. Tilasin helmikuussa viimeksi ja sain tekstiviestiin ilmoituksen, että tuotteet haettavissa Lappeenrannan Anttilasta. En todellakaan sinne ole tuotteita tilannut ja asunkin monen sadan kilometrin päässä. Soitin asiakaspalveluun ja vänkkäsivät vain, että olet sinä tuon toimituspaikan valinnut. Sanoin, etten pakettia hae ja tiedustelin mitä teen tulevalle laskulle. Sain kehoituksen jättää laskun maksamatta. Viime viikolla tuli sitten maksukehoitus ja laitoin sähköpostia asiasta. Siihen ei ole vastausta tullut.
Asiakaspalvelu sitten sanoi myös, että tee tilaus uudestaan. Yritinkin tehdä, mutta toimitustavaksi ei antanut valita kuin 40 euron kotiinkuljetuksen. Siitäkin laitoin sähköpostia, jossa selvästi kirjoitin, että tuotteissa on vain vaatteita ja silti vaihtoehtona vain kotiinkuljetus 40 euroa. Asiakaspalvelu ei sitten ollut lukenut kunnolla postiani, kun vastaus oli, että sinulla on varmaan tilauksessa joku tuote, mikä vaatii tuon kotiinkuljetuksen. AAaagh!
Minä olen odottanut paria sataa euroa takaisin kuukauden. Aina näemmä elämässä törmää johonkin uuteen. Kerran on luvattu palauttaa seuraavassa maksatuksessa, viimeiseen viestiini ei ole vielä vastattu.
Kun näitä ongelmia on kerran muillakin niin herää ihmetys, että kyse ei ole yksittäisestä virheestä. Miten ne kehtaavat hoitaa asiat noin huonosti!?
Minullekin lähetettiin karhukirje tuotteesta, jota en ole ostanut. Otin heti yhteyttä asiakaspalveluun, josta vastattiin kolmen päivän jälkeen että siirtävät viestini laskutusosastolle. Sieltä vastattiin sitten viikon jälkeen tosiaan sähköpostiviestini ensimmäiseen puolikkaaseen, loppupuolisko oltiin jätetty lukematta.
Odottelen nyt viikon verran vastausta tänään lähettämääni viestiin, sitten siirrän asian suoraan kuluttaja-asiamiehelle.
Palautin tuotteen, ja se olikin kirjautunut, mutta lähettivät silti karhukirjeen. Onpas täällä paljon vastaavia kokemuksia.
Lisäksi lähettävät tarjouksia päivittäin sähköpostiin, on jo vähän liikaa.
Anttila on ainut verkkokaupoa, jonka kanssa ollut useamman kuin kerran ongelmia. Joskus palautin tuotteen, mutta rahoja ei kuulunut. Vasta monen pyytämisen jälkeen sain hyvityksen. Paristi on ollut niin, että verkkokauppa ei hyväksynyt alennuskoodia. Varsinkin mobiililaitteella on mahdoton tilailla. Muutenkin sivusto näyttää tuotteita valikossa, mutta todellisuudessa kaikki koot on varastosta loppu. Miksi ei voi heti tuotteen kohdalla näkyä, mitä kokoja on. Kuten esim. Espritillä. Ja aspaan ja laskutukseen olen noiden laskuasioiden kanssa joutunut olemaan yhteydessä. Ei minkäänlaista taloushallinnon osaamista. Olenkin miettinyt, tuleeko uuden omistajan myötä parannusta palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Palautin tuotteen, ja se olikin kirjautunut, mutta lähettivät silti karhukirjeen. Onpas täällä paljon vastaavia kokemuksia.
Lisäksi lähettävät tarjouksia päivittäin sähköpostiin, on jo vähän liikaa.
Sama homma, varmistin vielä sähköpostilla että olihan palautus varmasti selvä ja lasku mitätön. Vastasivat että kyllä, ja sitten puoli vuotta myöhemmin sain karhukirjeen :D
Todella ammattitaidotonta ja epäluotettavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen odottanut paria sataa euroa takaisin kuukauden. Aina näemmä elämässä törmää johonkin uuteen. Kerran on luvattu palauttaa seuraavassa maksatuksessa, viimeiseen viestiini ei ole vielä vastattu.
Kun näitä ongelmia on kerran muillakin niin herää ihmetys, että kyse ei ole yksittäisestä virheestä. Miten ne kehtaavat hoitaa asiat noin huonosti!?
No tänään taas aktivoiduin itse asian tiimoilta ja jonotin (onneksi vain 10 min) palvelunumeroon rahanpalautuksista. Aspa oli aika erikoinen ja kyseli asiakastietoni saatuaan, että mitä tuotteita tai tilauksia palautuskyselyni koskee. Sanoin, että kolmea tilausta, eikö hän itse näe niitä koneelta. Näki sitten kaksi ja vielä kolmannen kun mainitsin sen olemassaolosta. Outoa oli se, että kysymyksessään hän kysyi, millaisia tilauksia kyselyni koskee, ovatko ne nyt maalis-helmikuulta vai syksyltä. Ei kai millään verkkokaupalla pitäisi olla auki syksyisiä asiakaspalautuksia.
Sitten seurasi selittelyä siitä, miten nyt maaliskuussa on ollut ongelmia ja nämä on jo kerran nostettu maksatuslistalle, mutta eivät ole menneet läpi ja nyt sitten maksetaan heti seuraavassa erässä. Kysyin pariin otteeseen, koska se maksatus tapahtuu, mutta en saanut selvää vastausta. Vaan vakuuteltiin, että nyt seuraavassa lähtee eivätkä asiakkaat yleensä joudu tällä tavalla kinuamaan rahojaan, että tässä on nyt ollut joku sekaannus.
Aspan ääni oli sen verran ohut ja kireä, että oli selvää, että hän joko valehtelee tai on muuten vaan ihan hermoromahduksen partaalla toimimattoman systeemin vuoksi.
No, nyt sitten odotellaan mielenkiinnolla...
Huhhuh, siellähän on ihan sekasin koko systeemi!
Minultakin yrittivät karhuta viimesyksyistä tilausta (palautettu ja minulla on kirjallinen vahvistus siitä että palautus on vastaanotettu ja lasku mitätöity), ja samaan syssyyn tältä keväältä tehtyä tilausta, jota en koskaan edes noutanut.
Itse en kyllä ala puhelimitse tämän firman kanssa asioimaan, haluan säilyttää kirjalliset todisteet mahdollista kuluttajansuojaviraston asiakkuutta varten. Enkä kyllä taida asioida täällä enää muutenkaan, verkkokaupassa tärkeintä on luottamus ja se on Anttilaan mennyt.
Ai että onko ollut ongelmia Anttilan verkkokaupan kanssa?! Vielä kysyt!
Viime jmarraskuussa oli kampanja, että jos tilaa yli 50 eurolla, saa 10 euron alennuksen. Suunnitelmissa oli tilata eräs hartaasti odotettu tuote, joka maksoi 40 euroa. Ajattelin tilata siihen toisen tuotteen lisäksi, jotta saisin sen 10 euron alennuksen. Tämä kalliimpi tuote oli ennakkotilaustuote ja sen toimitus oli vasta joulukuun puolella, mutta tämän halvemman sai heti.
Aktivoin koodin ja pistin tilauksen menemään. Loppusumma oli kuitenkin yli 50 euroa ja mietin mikä tässä nyt meni pieleen. :D Laitoin Anttilalle heti viestiä, jossa kysyin tuliko se alennus nyt siihen vai ei.
Parin päivän kuluttua tämä halvempi tuote tuli. Odotin sähköpostia kaksi viikkoa, kunnes oli pakko palauttaa tämä tuote, koska se ei ollut niin välttämätön. Seuraavana päivänä palauttamisesta sain vastauksen, että kyllä, alennus on rekisteröity!
No, ei ollut iso menetys, kunhan saisin tämän 40 euron tuotteeni.
Sain viikko ennen joulua viestin, että tilauksen toimitus siirtyy tammikuulle, haluatko odottaa vai perutaanko tilaus. En ehtinyt sillä hetkellä vastata viestiin ja unohdinkin sitten asian, mutta onneksi sain seuraavana päivänä saman viestin. Vastasin, että haluan odottaa. Seruaavana päivänä sainkin viestin, että tilauksesi on peruutettu. :D Ja kyseinen tuote oli loppunut verkkokaupasta! Voin kertoa, että suututti tosi paljon ja kerroin sen myös Anttilallekin.
No, vähän ajan kuluttua tämä tuote tuli taas myyntiin ja tilasin sen. Nyt jostain syystä tilaushistoriani näytti tilauksen loppusummaksi 30 euroa. Ajattelin, että nyt varmaan sain sen alennuksen hyvitykseksi tästä sählingistä. Vaan sitten kun tuote ja paperinen lasku saapui, loppusumma olikin taas 40 euroa. :D Sitten soitin asiakaspalveluun (lähetettyäni ensin sähköpostia, mutta ei huvittanut odottaa kahta viikkoa) ja aspakin oli hämmentynyt. Hän sanoi juttelevansa esimiehensä kanssa ja laittavansa sitten sähköpostia. Loppujen lopuksi sainkin tuotteeni 30 euron hintaan. <3
Voi herranjee mikä avautuminen.
12 jatkaa:
Poikaystäväni tilasi heiltä kanssa erään tuotteen, jota oli netin mukaan varastossa ja toimitusajan piti olla muutama arkipäivä, siihen menikin sitten melkein kolme viikkoa.
Ja kaverin tilauksen olivat toimittaneet väärän kaupungin Anttilaan. Sai kylläkin tekstiviestin, että tilaus on noudettavissa ihan kotikaupunkinsa Anttilasta. :D
Muutenkin muuttunut ihan huonoksi koko nettikauppa, joten lopetin ostamisen. Itselleni tuli maksumuistutus nyt huhtikuussa jo viime vuoden puolella maksetusta laskusta. Laitoin sähköpostia johon sain vastauksen muutaman päivän kuluttua.
Jo on kumma. Ostimme Tv:n ja kotiteatterin jouluksi, budjetin pettäessä yllättävien menojen takia päädyimme osamaksuun. Maksut maksettu lähes ajallaan, muutamia päiviä yli eräpäivän, miten tilit sattuivat tulemaan.
Kuin puskista muistaa minua kirjeellä Lindorff ja Anttila samana päivänä, Anttilan kirje kirjattu päivää myöhemmin kuin Lindorffin. Toisesta karhukirje ja toisesta muistutus samasta laskusta. Uskomatonta. Käytiin puolison kanssa molempien tilit ja tarkistimme viitteet, kaikki ok. Soitimme laskutukseen josta neuvottiin lähettämään tositteet sähköpostilla, että maksut suoritettu. Näin tehtiin ja ensimmäinen vastaus tuli nopeasti, siinä kerrottiin hyvin äidillisin ja toruvin sanoin että viitenumeron käyttö on todella tärkeää, muistakaa täyttää tämä kohta erityisen huolella jne.. Samassa postissa myös kerrottiin rahojemme makaavan jonkun muun tilillä koska viitenumero on toisen asiakasnumeron omaava ja sinne ne on palautettu liikamaksuna. Loppuun oli vielä laitettu laskun loput eräpäivät, summat yms. ERI VIITENUMEROLLA KUIN ALKUPERÄINEN LASKU OLI.
Vastasin postiin ja kysyin että mitä nyt tehdään, olen neljästä pyydetystä erästä suorittanut neljä ja he pyytävät maksamaan silti Lindorffin kirjeen mukaisen perintälaskun + heidän kehotuslaskunsa. Ei kuulu vastausta... Eli kaksi laskua jo kahdesti, ja seuraavat laskut varmaan menevät samaa rataa.
Olenko nyt siis kierteessä, mistä en pääse pois ja maksan ns tuplana kaiken ja vuoden odottelen rahojani kun laskutuspuoli ei toimi? Kyse siis 80 euron kuukausimaksusta, ei siihen koko talous kaadu muttei sitä rahaa liiaksikaan ole..
Hei onko kukaan ottanut tästä puljusta yhteyttä kuluttajansuojaan? Rahat vieläkin saamatta. Puoli vuotta kohta odotellut.
Vierailija kirjoitti:
Hei onko kukaan ottanut tästä puljusta yhteyttä kuluttajansuojaan? Rahat vieläkin saamatta. Puoli vuotta kohta odotellut.
Minä olen odotellut Anttilan verkkokaupan laskua nyt 5 kuukautta. Olen ottanut sähköpostilla Anttilan laskutukseen yhteyttä jo kolme kertaa, ja pyytänyt laskua. Viimeisimpään viestiini vastasivat, että syynä on "järjestelmävika".
Kuluttaja-asiamies kertoi, että Anttilalla on oikeus laskuttaa 3 vuoden kuluessa. (Mielestäni aika pitkä aika.) Asiakaspalveluun/laskutukseen lähetetetyt sähköpostit ja heidän vastauksensa on syytä pitää visusti tallessa.
Minulla on tuore kokemus Anttilan toiminnasta. Tilasin rottinkituolin, toimitus paikalliseen Anttilaan. Tein tilauksen ma 16.5., saman viikon keskiviikkona 18.5. tuli ilmoitus että lähetys on noudettu lähettäjältä ja arvioitu toimitusaika on torstai 19.5. No, tänäänhän eletään jo kesäkuun ensimmäistä päivää eikä tuoli ole vieläkään saapunut.
Olen lähettänyt asiasta heille 3 sähköpostia, joista ensimmäiseen 23.5. lähettämääni sain eilen vastauksen, että tutkivat asiaa ja palailevat. Puheluni heidän asiakaspalvelunumeroonsa oli yhtä tyhjän kanssa ja paikallinen Anttila pesee kätensä koko hommasta, he vain kuulemma vastaanottavat paketit.
En kyllä tästedes tilaa tuosta puljusta enää yhtään mitään!
Mä lopetin tuolta tilaamisen kun 1-3 arkipäivän toimitusaika venyi 2 kk:n pituiseksi, vaikka tilaamaani tuotetta oli saatavilla koko tuon ajan heidän sivujen mukaan. Aspassa kukaan ei tehnyt asian eteen yhtään mitään lukuisista yhteydenotoistani huolimatta.
Valitettavasti tuo kerran Suomen suurin ja paras verkkokauppa on ajautunut ongelmiin muun Anttilan tapaan.
Siellä on osastonvetäjiksi valittu täysin epäpäteviä henkilöitä samaan aikaan kun pätevät on syrjäytetty/irtisanottu jos eivät ole itse älynneet irtisanoutua.
Ja ei, en ole ollut siellä töissä.
Minä taas olen odotellut 3kk rahojeni takaisin saamista. En ikinä enää maksa etukäteen sellaista tuotetta, jonka joutuu ehkä palauttamaan. Laskutus ei vastaa s-postiin ollenkaan.