Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin ituhippi äiti on alkanut puuttua elämäämme

Vierailija
31.03.2016 |

5-vuotiaan tyttöni kaverin äiti on alkanut käydä rasittavaksi. Tyttö oli siellä leikkimässä lauantaina ja oli karkkiaski mukana. Meillä siis karkkipäivä lauantaisin. Kun menin hakemaan tyttöä, tämä äiti antoi sen avaamattoman karkkiaskin eteisen hyllyn päältä minulle. Sanoi että heidän kotinsa on sokerivapaa vyöhyke. Lapsi ei siis saanut syödä karkkejaan siellä.

Facebookissa linkkaa minulle jatkuvasti luomu-ruokareseptejä ja sokerittomia leivonnaisia yms. Kerran törmäsimme häneen kaupassa ja sain kuulla mitä kaikkea väärää kärryssä oli. Kuinka jauheliha ja ulkomaiset hedelmät aiheuttavat syöpää. Minulla oli kangaskassi laukussa mutten voinut vastustaa kiusausta ja ostin muovipussin.

Kuulostaa sarjakuvahahmolta, mutta tuollainen hän on. Kuittaanko olankohautuksella vai alanko sanoa vastaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietystikään viedä karkkia mukana, kun mennään kaverille leikkimään.

Muuten  menee vähän överkiksi kaverin äidin touhut.

Vierailija
2/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi noin pienelle lapselle mukaan karkkia kylään, ellei ole sovittu näin vanhemman kanssa.

Oliko tarkoitus tarjota siitä kaverille? Vai itse mussuttaa kaverin vieressä katsellessa?

Muuten tietysti oman elämäntapansa tuollainen tyrkyttäminen on outoa. Vaikuttaa aika pahasti nyt liioittelulta. Jos kyseessä on provoyritys, niin ihan ei mene nyt läpi nämä syöpävouhkaamiset jossain lähikaupassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei karkkia vierailulle ellei sitä ole sovittu. Samaa se äiti varmaan ajattelee sinusta, mutta toisinpäin. Aika näyttää kumpi näkemys on oikea.

Vierailija
4/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän hyvin ettei lapsesi saanut syödä karkkia heidän kotonaan, jos heidän lapsensa eivät syö. Muutenkin ehkä vähän kummallista antaa lapsen lähteä lauantaikarkkiensa kanssa kaverin luo, se tarkottaisi vähintään sitä että pitäisi jakaa karkit tämän kaverin kanssa. Facebookissa voi yleisesti jakaa reseptejä, ja vaikka en itse tee tätä niin tykkään kyllä törmätä uusiin resepteihin. Jos yksityiskeskisteluissa pommittaa oman ruokavalion tai ideaalin mukaisia reseptejä niin se nyt on vähän liikaa. Samoin tuo ostoksien syynääminen, mä en edes kehtaisi tuijotella muiden ostoskärryihin jos näen jonkun tutun kaupassa :) saatikka alkaa arvostelemaan! Kaikilla ei ole edes varaa ostaa aina kotimaista, paljon marjoja ja muita arvokkaampia tuotteita, jolloin ikävää saada kuulla siitä niiltä kenellä on paremmat tulot jne..

Vierailija
5/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täysin ok että päättää että karkkia ei heille tule. Minusta on selvää että karkkipäivinäkään karkkeja ei viedä mihinkään kaverien luo ja syödä siellä, koska tosiaan, osa vanhemmista ei halua totuttaa lapsiaan karkkien makuun ja syömiseen ollenkaan, ja sitä pitää kunnioittaa.

Tuo on kyllä minusta perseestä että päin naamaa alkaa arvostella ostoksiasi. Minulla nousisi pienet sarvet päähän ja sanoisin kärkevästi vastaan. Esim. jos sanoisi että joku aiheuttaa syöpää, niin toteaisin että aiheuttakoon, minä mieluummin otan lyhyen elämän nauttien kaikesta mitä kaupasta saa kuin pitkän ja kituliaan peläten syöpää ja ties mitä. 

Vierailija
6/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin luo ei viedä karkkia. Ihmisillä on oikeus päättää miten heillä kotona tehdään namien suhteen.

Muuten ei ole sopivaa arvostella muiden ostoksia tai tunkea omaa elämäntapaa muille. Vältä namien tarjoamista kaverille kun tiedät etteivät hyväksy ja sano suoraan jos jatkaa pään aukomista teidän ratkaisuista. Kohteliaasti tietty, turha tehdä asioista vaikeita lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi