Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä haluaisi noudattaa kristillisiä arvoja, muttei uskalla?

Vierailija
30.03.2016 |

Eli kiellätte uskonne vain siksi, ettei se sovi nykykulttuuriin mielestänne? Soluttaudutte massaan luulemaan, että menestys ja raha on kaikki kaikessa esim.?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tämäkin taas tarkoittaa? Mitä uskaltamista tuossa on? Voihan sitä oman elämänsä elää niin kuin haluaa. Vai tarkoitatko että kuinka moni haluaisi määrätä miten muut elää elämänsä?

Vierailija
2/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olen vaan sitä mieltä että rahan palvominen vie tilaa henkisyydeltä ja hengellisyydeltä. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla vähän yksinkertainen. Kyllä se niin on, että useimmat ihmiset eivät halua noudattaa kristillisiä arvoja siksi että ne eivät ole erityisen hyviä arvoja.

Ja niille on muuten muitakin vaihtoehtoja kuin moraalittomuus, mutta tätähän kiihkoilijoiden on mahdotonta käsittää.

Vierailija
4/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin. Siis ainakin siten miten itse sen koen. Eli hyvää elämää, ei irtosuhteita, ei liikaa päihteitä, uskoa Jumalaan ja rukouksia.. Uskollisuutta ja rehellisyyttä.

On vaikea yksin käydä seurakunnassa. Ja toki kaveripiirin mukana tulee oltua viihteellä mutta ei kristillisyydessä kai ole hauskanpitoa kielletty, kunhan se ei olisi vahingollista itselle...

Kaipaisin seuraa muös seurakuntaan.. Ja sitä oikeaa samoin ajattelevaa puolisoa sitten joskus.

Vierailija
5/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä oikeasti on, on turhaa, kun sen voi ostaa rahalla? Onko se niin teidän mielestänne?

Vierailija
6/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olen vaan sitä mieltä että rahan palvominen vie tilaa henkisyydeltä ja hengellisyydeltä. ap.

Mutta eihän tuo ole mitenkään kristillisyyteen sidottu arvo?

Vierailija
7/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määrittelee kristilliset arvot, Jeesusko vai seurakuntasi tai lahkosi pastori/saarnaaja omine tulkintoineen?

Muista mitä Jeesus sanoi rikkaasta miehestä ja taivaaseen pääsemisen vaikeudesta. Siinä sinulle sellainen kristillinen arvo suoraan kristinuskon perustajan suusta että sen noudattaminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Luuk.18.html#18

Jeesus ja rikas mies

18 Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?" 

19 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. 

20 Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi." 

21 "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies. 

22 Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua.

23 Kun mies kuuli tämän, hän tuli murheelliseksi, sillä hän oli hyvin rikas.

24 Nähdessään sen Jeesus sanoi: "Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan! 

25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

"26 "Kuka sitten voi pelastua?" kysyivät kuulijat. 

27 Jeesus vastasi: "Mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle."

Vierailija
8/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kristinusko on jotakin muuta. Koetelkaa nykyiset opetukset Raamatulla. Ensimmäiset kristityt uskoivat monia asioita eri tavalla, eivät edes joulua viettäneet.

Vierailija
9/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jätän kaiken (perheen, kodin, työn ja maallisen mammonan) ja lähden seuraamaan Jeesusta. Eiku. 

Vierailija
10/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus kun täällä on puhe jostain kristillisyydestä niin noin 10 prosenttia näyttää tietävän mistä kyse. saman asian olen huomannut, että hyväntekeväisyyttä tekee ehkä se sama 10 prossaa.

Tästä olen päätellyt, että 90 prosenttia nykyporukasta netissä välittää vain itsestään ja rahasta.

Vierailija
11/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä noudatan täsmälleen niitä arvoja, joita haluankin. Ja pidän niitä varsin lähellä kristillisiä arvoja.

Tuon luukakasen 18 luvun sijaan mä sen sijaan uskonkristillisiin arvoihin kuuluvan pitkäjänteisen ja kestävän sosiaalisen työn. Siis että ei myydä ja jaeta kaikkea nyt heti ja heittäydytä sitten itse avun tarvitsijoiksi vaan, koska on selvä, että maailmanloppu ei tule nyt heti, yritetään toimia niin,mettä mahdollisimman pikällä aikavalälillä pystytään toimimaan kestävästi monien hyvåksi. Tämä taas vaatii säästämistä, työntekoa ja niitä hyveitä, joita max weber piti protestanttisen (tai ainakin kalvinistisen) etiikan ja kapitalismin hengen perustana.

Vierailija
12/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatan elämässäni Raamatun kymmentä käskyä, vaikka olen ateisti. Nuo käskyt ovat mielestäni erinomainen moraaliohje.

Vierailija
13/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt ovat juhlapyhien lisäksi yrittäneet omia tavanomaiset humanistiset arvotkin, mutta nekään nyt eivät yksinoikeudella ole mitenkään kristilliä.

Vierailija
14/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tämäkin taas tarkoittaa? Mitä uskaltamista tuossa on? Voihan sitä oman elämänsä elää niin kuin haluaa. Vai tarkoitatko että kuinka moni haluaisi määrätä miten muut elää elämänsä?

Mistä moinen vihanpurkaus? Olisitko suuttunut jos Ap olisi kysynyt samaa vaikkapa homoudesta?

Vierailija
15/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla vähän yksinkertainen. Kyllä se niin on, että useimmat ihmiset eivät halua noudattaa kristillisiä arvoja siksi että ne eivät ole erityisen hyviä arvoja.

Ja niille on muuten muitakin vaihtoehtoja kuin moraalittomuus, mutta tätähän kiihkoilijoiden on mahdotonta käsittää.

Koira, kalikka ja älähdys

Vierailija
16/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityt ovat juhlapyhien lisäksi yrittäneet omia tavanomaiset humanistiset arvotkin, mutta nekään nyt eivät yksinoikeudella ole mitenkään kristilliä.

Miten kristityt ovat niitä yrittäneet omia? Missä he panttaavat niitä, etteivät muut pääse käsiksi?

Vierailija
17/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen vihanpurkaus? Olisitko suuttunut jos Ap olisi kysynyt samaa vaikkapa homoudesta?

Kyllä minun mielestäni tuo oli ihan neutraali ihmettelevä vastaus. Ehkäpä aloittaja vastaa siinä esitettyihin kysymyksiinkin jossain vaiheessa.

Vierailija
18/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jätän kaiken (perheen, kodin, työn ja maallisen mammonan) ja lähden seuraamaan Jeesusta. Eiku. 

Miksi Jeesuksen seuraaminen edellyttäisi tuota?

Vierailija
19/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kristityt ovat niitä yrittäneet omia? Missä he panttaavat niitä, etteivät muut pääse käsiksi?

Johan sen tästä aloituksesta näkee, kun aivan yleiskansallisista arvoista puhutaan kristillisinä. Se, että ei ole pinnallinen, ei ole kristillinen arvo.

Vierailija
20/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen tästä aloituksesta näkee, kun aivan yleiskansallisista arvoista puhutaan kristillisinä. Se, että ei ole pinnallinen, ei ole kristillinen arvo.

Eikö samaan arvomaailmaan voi päätyä kahdella eri henkisellä tai filosofisella polulla? Miksi kristittyjen pitäisi varoa mainitsemasta sellaisia arvojaan, jotka saattavat olla myös jonkun toisen aatesuuntauksen arvoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme