Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla säännöllinen elämänrytmi?

Vierailija
30.03.2016 |

Tällä tarkoitan sitä, että heräätkö joka päivä samaan aikaan ja menetkö nukkumaan samaan aikaan ja teet päivärutiinit samalla tavalla?
Itse herään ja menen nukkumaan aina eri aikaan, olen myös hirvittävän väsynyt usein. Onkohan huono tapa?
Ja olen vielä nuori ihminen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä, teen kolmivuorotyötä. Naurattaa aina aikaerosta toipujat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

Vierailija
4/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, mutta olen myös sinun laillasi usein väsynyt.

Vierailija
5/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pientä lasta, joten aika säännöllinen on.

Vierailija
6/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä, teen kolmivuorotyötä. Naurattaa aina aikaerosta toipujat.

Minua, unettomuudesta kärsijää, ei hirveästi naurata.

Mutta vastaus ap:n kysymykseen, yritän pitää tiettyä rytmiä. Jos jätän nukkumaanmenon liian myöhään, en koskaan nuku vastaavasti aamulla pitempään. Toki päivärutiinit vaihtelevat, mutta esim. ruoka-ajat ovat suurinpiirtein samat päivästä toiseen.

Vierailija
7/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein. Teen iltatyötä, joten menen nukkumaan yhdeltä yöllä ja herään yhdeksältä aamulla. Ja tuo on siis normaali rytmi, joka tulee työaikojen mukaan.

Vierailija
8/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rutiineja, ei oo lapsia. En tykkää rutiineista ja työ on myös rutiinivapaata. Olen joskus väsynyt, mutta en mitenkään jatkuvasti.

Vierailija
9/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suurta vaihtelua unirytmeissä. Joskus oon väsyneempi ja menen aina yheksältä nukkumaan ja saatan herätä sen seurauksena viideltä esim. viikon ajan. Jos mulla on iltameno ja juon ja valvon tosi myöhään, se voi kääntää unirytmin päivänukkumisvoittoiseksi joksikin aikaa, mikä on ärsyttävää. Onneksi toimeni sallii kuitenkin tällaisen rytmittömyyden.

Vierailija
10/10 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat rutiinit koko aikuisiän. Jos illalla valvon normaalia pidempään, niin sitten valvon usein koko yön. Lienee siis ymmärrettävää, että pidän kiinni rytmistä: nukkumaan ennen klo 23:a, ylös kuuden pintaan, ruokaa puolen päivän tienoissa ja kevyt iltapala  noin klo 18. Väliin vielä parit kahvit, siinä se, vanhanpiian päiväjärjestys.