***Ex-Haahut viikko 8***
Kommentit (52)
Nette,ai sulla on sellanen tilanne että viimestä viiään :) mulla on ollut se tilanne neljännestä asti,mutta niin vaan tässä kuudetta(tai seitsemättä)ootellaan.Huomasin että oot saman vuosimallinenkin.Monesti törmää hassuihin juttuihin niinku lauantaina bussissa kun neiti 4vee oli kyselytuulella,niin vieressä matkusti samanikäinen äiti jolla hiukka nuorempi lapsi kuin mun nuorin,ja se oli esikoinen.Tuntuu joskus niin hassulle kun itte rehaa tän jengin kanssa....
Lauris,kiitos kysymästä,ihan hyvin pyyhkii,paitsi tuo sartsun huono neukkulakäynti nyt painaa minuakin...(oli viel 7viikon pinossa)
Eilen koin jonkun bling-heräämisen sartsun kippokesteillä,siis suuri väsymys ja paha olo on niinku helpottanut(tietenkin vähän mietityttääkin se,mutta kun perjantaina kerran tyyppi oli elossa niin...) niin tästä piristymisestä innostuneena annoin houkutella itseni uudelleen TW-jämyksi.
Uusi Nuppu,olipa sulla aika hurjan kuuloinen keissi,mutta hienoa että sinuun suhtauduttiin niin kivasti ja ennen kaikkea että raskaus oli ok.Tampereellako asutte tekin?
Femmis tasan 10!!!
Pidän sulle peukkuja sartsu että ultrassa kaikki OK. Minä tidän tuntee todella hyvin kun eii näiden km raskauksien aikana on saatu kuuluviin sydän ääniä,ultrassa on kyllä sitte syke näkynyt ei sitte muuta ei liikkeen liikettäkään,ei edes pikku tytön aikana vakka olitiin utrassa viikolla 16 ja jotain...tämän kohalla voin sanoa heti ultrassa että pysyykö hengissä vai ei,meinaan jos liikkuu on toivoa jos ei ,ei ole toivoa,luulen näin...
PS: kävinhän ultrassa vko.5+4,elävä sikiö näky:)
minullahan edellisen km aikan oli juuri näin että verta tuli parina pv:nä,ultrattiin,sydän sykki mutta liikkunut ei oikeastaan yhtään,sit kun tökki niin vähän oikaisi rankaansa..ja myöhemmin ei enää sydänkään sykkinyt.Olenkin miettinyt tätä monta kertaa jälkeenpäin että oliko " kuolema" näkyvillä jo silloin,miksei lääkäri sanonut mitään...
No ei passais miettii,alkaa taas kummitella muuten liikaa
F, 10+0
Koitan nyt jotakin kommentoida, vaikka oon osaksi tipahtanut teidän jutuista :)
Sartsulle voimia tuohon epätietoisuuteen! Moni olis varmasti ihan paniikeissaan tuossa tilanteessa. Onneksi pääset kuitenkin noin pian ultraan saamaan varmuuden. Koita kestää sinne asti!
Femmammalla näyttää menevän nyt ok? :) Hyvä, että kaikki vauvalla hyvin.
Netelle antoisia äippälomia. Hui, että ens viikolla jo voi olla käärönen maailmassa!
Joannalle tulossa joku villikko? :) Niin se aika rientää ja sinäkin jäät äippälomalle! Mähän sanoin viime kesänä, että me ollaan tulevia leijonaemoja...
Nyt mä en muista enää pitikö mun kirjoittaa teitille vielä jotakin...Kaikille joka tapauksessa voimia raskauteen. Pinoja yleissilmäiltyäni olin huomaavinani, että suurin piirtein positiivinen vire menossa ex-haahuilla. Jatkukoon se!
Tää palstailu on jotenkin jäänyt ihan paitsioon meikän arjessa...Mies oli muutaman viikon poissa kotoa niin en viittinyt useimpina päivinä edes konetta aukaista. Töissäkään en ole viihtynyt koneella muuta kuin sen verran, mitä töiden takia on pitänyt. Kai johtuu osaksi tuosta mun selkävaivastani, joka tuntuu menevän pahemmaksi päivä päivältä :/ Välillä on tosiaan olo semmoinen, ettei tiedä kuinka päin olis, että olis hyvä olla. Ihan ylhäältä alas asti särkee. Varmaan pitää käydä ostamassa sellainen tukivyö, josko siitä olis apua. Töissä mun ei tosin tarvi käydä enää kuin parisen viikkoa, vaikka ä-loma alkaakin vasta 19.4. Ajattelin rouheesti pitää lomat pois kuleksimasta.
Huomenna on vapaapäivä ja menen käymään Kelassa viemässä hakemuspaperit. Josko sen pakkauksen saisin sitten pian minäkin tutkittavaksi... Eilen jo käytiin hakemassa sukulaiselta yhdistelmävaunut, turvaistuin ja hoitopöytä. Siellä laatikot odottelee pikkuisia vaatteita paikoilleen.
Meidänkin pienokainen viettää välillä melko villiä elämää :) Vatsakin alkaa olla jo kivan kokoinen. Saattaa olla näennäisen saman kokoinen useamman viikon ja sitten yhtäkkiä taas humpsahtaa kerralla.
Mutta joo, pitää oikaista. Pirun selkä...
Antoisaa viikkoa kaikille!
Mauku 26+3
No voi että! En huomannut, että olit kirjoitellut tuonne vk 7 pinoon. Hermoja raastavaa! No onneksi kohtu on kasvanut. Jospa istukka edessä ja kohtu taaksepäin kallistunut. Näin mulla parissa ekassa ja äänet kuulu rv 13. Ja muutenkin sai tosissaan etsiä. Mulla tuulimunaraskaudessa kohtu vastasi rv 8, kun piti olla 12+.
sartsu; vai, että et vieläkään päässyt piinasta, olin niin toivonut, että sydän äänet kuuluisivat ja olisit saanut mennä turvallisin mielin ultraan, mutta ei kannata toivoa vielä menettää. Meillä neuvolalääkäri suostuu kuunteleen ekaa kertaa sydänäänet vasta rv 13, kun sitä ennen ei välttämättä kuuluu. Toivottavasti torstaina ultrassa näkyy sykkivä sydän ja kaikki olisi muutenkin hyvin.
Femmis; kyllä tää meillä viimeinen lapsi näillä näkymin on, tosin ensimmäisen " suunnitelman" mukaan suunniteltiin vaan yhtä lasta...
Lauris:mä aloin nyt tietty pelätä just tuulimunaa,mutta ihan kiva kuulla,että todennäköisesti kohtu ei vastais viikkoja siinä tapauksessa.
Nette:Itse asiassa kohtu on kai juuri eteenpäin kallistunut.Istukan paikastahan nyt ei ole mitään kasitystä,mutta se on selvää,ettei toi vararavinto mahan kohdalla ainakaan helpota!
No,jokatapauksessa alan jo päästä taas toivon syrjään kiinni :)Mä vaan olin ladannut niin hirveet odotukset tälle päivälle,että siksikin pettymys oli niiin valtava.Osaltaan kyllä helpottaa,että iltapäivästä saakka on etonut,välillä enempi ja välillä vähempi,mutta koko ajan ainakin vähän.Ja taas tuntui sellasta pientä liikkeen tapaista,mitä on nyt ajoittain tuntunut jo jonkin aikaa.En kylläkään uskalla luottaa varmaksi,että olis oikeesti liikkeitä.
Täytyy nyt vaan yrittää laittaa koko juttu jonnekin mielen perukoille ja olla niinkuin ei mitään.Heh,tosi helppoo...
Sari,pesue ja epämääräinen tilanne 12+4 edelleen
Meni ainakin osittainmönkään mitä piti sanoa ja kenelle :) En vaan millään jaksa kahden selaimen kanssa pelata nyt.Meillä on taloyhtiössä jaettu yhteys ja ilmeisesti taas kaikki surffailee samaan aikaan,kun on hiiidaaaas...
:)
Sartu: meidän masuprinsessa karkaili neuvolan dopleria vielä 13+5 tarkastuksessa niin ettei meinannu ääniä löytyä. Joten ehkä teille tulossa samanlainen oman rauhan etsijä. Kävin tosin hermostuksissa jo ultrassa, kun ei tuota edellisellä neuvola käynnillä ääniä saatu ollenkaan kuuluviin. Mutta kovasti nykyisin potkii jo vaikka alussa olikin sitä mieltä, ettei hänen sydämen sykettään tarvi kenenkään tulla kuuntelemaan. On ollu itse asiassa aika pitkään kova piilotteleen dopleria ja monta kertaa oon ehtiny jo pelästyä siinä neuvolan pedillä. Nykyäänkin terkkari puhuu aina, että antatuukohan tänään vapaaehtoisesti kuunneltavaksi vai saadaanko kovastikin hakea! Kestäviä hermoja ja toivon myös ihania kuulumisia ultrasta!
Joanna midän tyttönen kans suoristelee itseään välillä niin, että en tiedä miten päin olisin. Olen yrittänyt hienovaraisesti silitellä, että huomais, että tulee kohdussa reunat vastaan. Mutta eteenkin istuessa tuntuu välillä painavan kovasti joka puolelta itseään ulospäin. Onneksi kuitenkin likkuu ja on niin aktiivinen niin saa vähän rauhallisemmalla mielellä olla!
Iltapalan laittoon lapsille, joten hyviä öitä jo ystävät!
-miikuko rv29+5
taitaa kuulua kaikille ihan hyvää? Kiva jos masut kasvaa ja olot on hyvät.
Sartsulle pidän peukkuja ultraan! Varmasti jännittää kovasti, mutta olet ajatuksissa ja tosiaan on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että masussa temmeltää vain virkeä asukki (joka ei halunnut sydänääniä kuunneltavan).
Minä taisin kokea perjantaina ensimmäiset elohiiren tuntemukset masussa. Olin menossa nukkumaan ja olin vatsallani, yhtäkkiä tuli sellainen kummallinen kutina masuun. Tosiaan, ihan kuin joku olisi elohiirimäisesti hipeltänyt mahan puolelta.. sen jälkeen en ole rekisteröinyt vastaavaa, mutta uskoisin että niitä ne oli. Olin reissussa viikonlopun ja kun pääsin sänkyyn nukahdin heti, ei siis ole tullut oikein tarkkailtua tuon perjantain jälkeen tuntemuksia.
Ai niin, sainhan minä tosiaan äidille kerrotuksi sunnuntaina (oltiin siis reissussa ja poikettiin myös meidän kotona). Ensin ei meinnut tajuta millään, kunnes hoksasi ja kapsahti kaulaan. Kovasti toivoi että kaikki menisi nyt hyvin.
Joannalla on jo hurjasti viikkoja kasassa! Ihanaa kun saat hiplata äippäpakkausta. Ja Nette saa kohta oikeasti pukea vaavinsa niihin vaatteisiin. Molemmille paljon jaksuja! Kuin myös muillekin: Melikelle, Femmikselle, Neronjalle ja ihan kaikille!
Nyt minä lähden katsomaan vähäksi aikaa televisiota. Tulin vastikään kotiin, hieman päivä taas venähti pitkäksi, kun oli työpalaveria ja kaupunkireissua vielä päivän päätteeksi.
Voikaa hyvin t. wbm 16+5
Vielä pitäisi pikkasen siivota, kun äiti ja isä tulevat huomenna kylään :) Mutta nopsaan muutama rivi.
Voi sartsu, peukkuja kovasti että pikkuinen vain säikyttää sinua... Hyvältä kuitenkin kuulostaa että kohtu on kasvanut. Mulla on ainakin keskenmenneissä jo kohdun koko paljastanut että asiat ei ole mallillaan :( Koita jaksaa vielä pari päivää!
Joo, keskiviikkona ois sitten tasan 30 viikkoa, mieletöntä, uskomatona! En olis ikinä uskonut että minä joskus tällaisista lukemista täällä kirjoittelen! Huhhuh... Niinhän sinä Mauku tosiaan sanoit viime kesänä, että ensi kesänä oltais leijonaemoja kumpikin :)
Miikukolle moit myös! Vai on teidänkin rinsessa samanlainen venyttelijä! Mua välillä naurattaa kun joku raaja meinaa tulla masusta läpi, vaikka kipeetähän se tekee... Meinasin viime viikolla ihan oikeasti tipahtaa tuolilta töissä, kun pikkuinen potkaisi johonkin tosi herkkään paikkaan oikein mojovan potkun, auh!
Wbm, kyllä nuo liikkeitä ovat! Eikös olekin ihanaa :) Onpas sullakin taas nuo viikot karttuneet!
Ja kenellekäs pitikään vielä kommentoida, ei muista... Mutta kaikille tasapuolisesti oikein mukavaa alkanutta viikkoa!
joanna 29+5 ja 24 työpäivää jäljellä :)
Korjasin tuonne tuon oman lasketun ajan, joka on nyt siis 20.8. Toistaiseksi ollaan aikataulussa. Np-ultra oli pe ja kaikki ok.Se oli rv 13+5 ja mittojen muk.13+6 ;-) Sydämen väliseinä ja palleankaari ym. olivat jo paikoillaan. Eli kaikki ihan ok. Ei tarvitse rakenneultraa kauheasti jännätä. Sinne olis 7 vk(rv21)! No sitten ollaan ainakin yli puolen välin. Liikkeet tuntuvat voimakkaampina. Sain ultran videolle, joten sitä täytyy katsella, kun muuten on niin epäuskoinen olo. Ei ihme, että olin laihtunut töiden alettua. Töissä on askelmittari ja parhainpana päivänä tuli käveltyä 10 km. Eli aikamoista hyötyliikuntaa :)
WBM: pahoittelut mummisi puolesta. Minulla on enää yksi mummi jäljellä, ei muita isovanhempia enää. Ihanaa, että saitte ikään kuin hyvästellä. Oma ukkini kuoli -98 syöpään ja edeltävänä iltana saimme vielä jutella. Se on aina raskasta, vaikka tiesin, että parempi näin. Siis syöpäkivut olivat hänen osaltaan ohitse.
Tervetuloa Nipsunen (menikö nimi oikein?) Toivottavasti tempaat mukaasi lisää porukkaa.
Femmis: kuis menee? kiva, että ultrattiin ja kaikki ok!!!
Lauris rv 14+1 (ei vieläkään työnimeä)