Kello 3:30 yöllä - suden hetki
Kello 3:30 yöllä on sellainen aika, jota yleismaailmallisesti kutsutaan nimityksellä "suden hetki". Kun Amerikan uudisraivaajat matkasivat länteen, he laittoivat päivänmatkan päätteeksi vankkuriensa muodostaman ympyrän sisälle nuotion.
Nuotiota vartioimaan jäi yksi mies - mutta kun mies nukahti ja nuotio hiipui, sudet hyökkäsivät vankkurikaravaanin kimppuun. Useimmiten se tapahtui klo. 3:30 aamuyöllä. Toinen selitys nimitykselle on se, että kuulemma suurin osa vanhuksista kuolee klo. 3:30 aamuyöllä. Miten se sitten liittyy susiin... en tiedä..
Pekka Ruuskan lauluissa mainitaan usein kellonaika 3:30 - aina hänen johtamastaan muinaisesta Livingstone-yhtyeestä hänen soololevyihinsä asti. Mikä todella on... SUDEN HETKI?
Kommentit (4)
Juicellakin oli joku biisi, jossa nainen saapui kello 3:30, näin hiusten liekehtivän....
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen ton hetken tosi hyvin, mutta eikö aika ole kello 03-05? Herään meinaan joka yö kello 04.30 ja murheet ottavat ylivallan. Kaikki näyttää aina synkkääkin synkemmältä.
Olet oikeassa. Näin sanotaan myös vanhoissa kansantaruissa. Vanhuksia ei myöskään kuole eniten klo 3.30. Kiitos silti hauskasta kirjoituksesta ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen ton hetken tosi hyvin, mutta eikö aika ole kello 03-05? Herään meinaan joka yö kello 04.30 ja murheet ottavat ylivallan. Kaikki näyttää aina synkkääkin synkemmältä.
Olet oikeassa. Näin sanotaan myös vanhoissa kansantaruissa. Vanhuksia ei myöskään kuole eniten klo 3.30. Kiitos silti hauskasta kirjoituksesta ap.
"Muinaiset roomalaiset arvelivat, että suden hetkellä useampi ihminen kuolee sairauteen tai vanhuuteen kuin muina aikoina vuorokaudesta."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suden_hetki
Että näin.