Vihaan puhelinta/viestimiä? En pysty vastaamaan viesteihin. Muita?
Mulle joskus on vaan MAHDOTONTA vastata. Haluaisin, mutta en tiedä mitä sanoisin, niin en saa vastattua sopivan ajan sisään :( Tämä on tosi ahdistavaa itselle ja turhauttavaa muille. En edes tiedä miten kaikille sanoisin, että olisin vastannut, mutta en vaan pystynyt. Tuntuu, että tuskin sitä kukaan uskoo kumminkaan, luulevat että tahallaan ignooraan.
Pitäiskö mun opetella ajattelemaan, että nyt joku uhkaa aseella ja on pakko vastata? Vai mikä hitto tähän auttaa? Toisaalta ahdistukselle vastaamisessa on joku syy, kuten ristiriitainen suhde kys henkilön kanssa. Ystävällismielisille ja sellaisille, joiden kanssa olen hyvissä väleissä ollut, on paljon helpompi vastata.
Kommentit (3)
Minua ahdistaa lähinnä whatsappit ym, sellaiset joissa näkyy reaaliaikaisesti se kun alkaa kirjoittaa. Tavalliset tekstiviestit ei niinkään ahdista.
Joo, ahdistavaa on. Minulla kyse on pakko-oireesta ja perfektionismista, tässäkin asiassa. En saa kirjoitettua viestiä, kun siitä ei tule varmuudella täydellistä. Kovat paineet ja pelko epäonnistumisesta ja siitä että ilmaisen itseäni tai asiaa huonosti tai oudosti.
Olen ikäni yrittänyt ajatella, että "ei se ole niin vakavaa" tai "tee vain parhaasi" tai "se on ihan hyvä". Yleensä vain alisuoriudun eli jätän vastaamatta viesteihin. Joillekin ihmisille olen kertonut mistä kiikastaa ja se on helpottanut niin, että uskallan vastata vaikka sitten sen kolme viikkoa myöhässä.
Minä olen saanut tuota samaa ongelmaa vähän paremmaksi, kun olen yrittänyt väkisin sisäistää, että se vastaaminen on sitten vielä paljon vaikeampaa, kun se venyy liikaa. Juuri tuo, että säällinen aika kun menee umpeen, niin sitten pitäisi itse asian lisäksi selittää myös vastaamattomuutta.
Ja yksinkertaisesti yritän ajatella niinkin, että vastaamattomuus nyt vain on töykeää ja epäkohteliasta. Ja enhän minä halua olla epäkohtelias.
Eikä vastauksen tarvitse olla täydellinen. Sillä mulla ainakin kyse on asioista, jotka ovat ristiriitaisia, joten en tiedä mitä vastaisin. Joten olen joko pakottanut itseni tekemään nopeita päätöksiä ristiriidasta huolimatta. Tai sitten on pakko vastata, että en tiedä.