Onko miehet pihimpiä kuin naiset?
Lapsuuden perheessäni isä on selvästi pihimpi kuin äiti, nyt vanhemmiten jopa liiallisuuksiin asti. Myös setäni on pihi. Mieheni ei muuten pihistele, mutta lahjojen ostossa ja ( myös itse kutsumiensa) vieraiden tarjoiluista tuppaa välillä saitailemaan. Onko sattumaa, vai oletteko huomanneet samaa? Lisäisin vielä, että kenelläkään näistä pihistelijöistä ei ole rahasta pulaa.
Kommentit (11)
lue jotain naisten polttari juttuja niin ehkä muuttuu mielikuva.
Ehdottomasti.
Kuka sikarikas nainen ostaa vaatteensa kirpputorilta tai autonsa käytettynä tai syö mäkkärissä? Miehistä näitä löytyy ihan maailman rikkaimpia ihmisiä myöten.
No, itseasiassa mun mies livauttaa useinkin mulle maksamisen kun ollaan yhdessä liikkeellä. Periaatteessa maksaa "sit seuraavan", mut aika usein siihen seuraavan mennessä on unohtunut...
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti.
Kuka sikarikas nainen ostaa vaatteensa kirpputorilta tai autonsa käytettynä tai syö mäkkärissä? Miehistä näitä löytyy ihan maailman rikkaimpia ihmisiä myöten.
Sikarikas nainen on saanut rahansa mieheltään tai perinyt, harvemmin on nähnyt itse vaivaa niiden tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
lue jotain naisten polttari juttuja niin ehkä muuttuu mielikuva.
Mutta polttarit onkin eri asia. Tällaisissa miesporukalla on miehelle tärkeää näyttää, että hilloa on vaikka ei muuten olisikaan. Ja saitkin mies kaivaa kuvetta ettei kaverit vaan luule köyhäksi.
Onhan se järkevää säästää pääomaa ja olla tuhlaamatta sitä turhuuksiin. Sanoisin, että miehet ovat pihimpiä mitä tulee asioihin joihin naiset käyttävät rahaa (vaatteet, koristeet, itsensä hoito, matkailu, kaunistautuminen, romantiikkajutut), toisaalta mies saattaa investoida harrastuksiinsa paljonkin rahaa, mutta tekee sen silti järkevästi.
Toki on miehiäkin, joilla ei raha lompakossa pysy ja jotka eivät osaa säästää. Kaverini on tällainen, tienaa todella paljon, mutta juo ja hurvittelee, ostaa uusia pukuja ja ajaa hienolla autolla. Säästöjä ei hirveästi ole, vaikka tienaa 100K vuodessa.
En tiedä kokonaiskuvasta, mutta sen opin myyjän vuosinani, että mies ei hintalappua katso- pitää saada parasta kaikessa. :)
Mun mielestä miehet ostelee kaikkea todella turhaa. :D Ruokakaupassa ei katota hintoja, vaan ostellaan mitä mieli tekee, herkkuja yms. Samoin jos ollaan innostuneita jostain harrastuksesta niin siihen käytetään älyttömät määrät rahaa, oli kyse sitten golfmailoista tai kaktuksista. Tietenkin tämä saattaa mulle tuntua älyttömältä rahantuhlaukselta kun en oo samoista asioista kiinnostunut, mutta enpä kyllä elämäni aikana ole koskaan seurustellut miehen kanssa, joka olisi ollut minua varakkaampi/ jolla olisi ollut säästöjä.
Myös isäni on sellainen, että muuten pihi mutta jos innostuu esim kilpapyöräilystä, niin niitä pyöriä ostetaankin sitten se 7 kappaletta, hinnasta viis.
Naiset eivät tunnetusti osaa käyttää rahaa.
samaa mieltä ysin kanssa. mies voi näennäisesti ollaa tuhlailematta esim. kirppisharrastukseen, mutta sitten menee ruokakaupassa ihan käsittämättömiä summia.
esim. kävin eilen kaupassa ja kysyin, haluuko mies jotain. ei halunnut. ostin 13 eurolla ruokaa pariksi päiväksi. tänään ukko kävi silti kaupassa ja sanoi ostaneensa "sipsiä". siihen kului tuplasti tuo summa mitä minulla!
koita saada nainen tarjoamaan treffeillä :D