Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teki mieli käräyttää naapurin miehen käytös sen vaimolle

Vierailija
29.03.2016 |

Meillä naapurissa asuu perhe jonka vanhemmat on samassa työpaikassa. Kun äiti on aaumussa 6.00-14.00 on isä illassa 14.00-22.00 ja päinvastoin.
Äiti kehui että näin 2-vuotias tyttö on vain lyhyitä päiviä tarhassa. Iltavuorossa oleva vanhempi vie tytön hoitoon noin klo 9.00 ja tekee sitten kotihommia töihin lähtiessä ja aamuvuorossa oleva hakee tytön jo 14.30 tarhasta.
Kuulostaa ihanteelliselta paitsi yhtä asiaa äiti ei tiennyt joka toinen viikko kun isä on aamussa. Isä nimittäin tulee suoraan töistä kotiin ja juoksee viittä minuttia vaille viisi hakemaan tytärtään.
Tekis mieli kertoa tuosta isän toiminnasta tyttären äidille kun ilmiselvästi kuvittelee että lapsi on aina ihanan lyhyitä päiviä hoidossa.
Taitaa olla kiva yllätys kun jossain vanhempainpalaverissa paljastuu :D

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, siis ne hoitoajathan näkyvät nykysysteemillä, kun kaikissa hoitopaikkoissa on käytössä se kirjautumissysteemi. Hoitoajat näkyvät netistä lapsen omalla sivulla. Meillä ainakin oon ollut se sininen läpyskä käytössä jo pari vuotta. 

Vierailija
2/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, siis ne hoitoajathan näkyvät nykysysteemillä, kun kaikissa hoitopaikkoissa on käytössä se kirjautumissysteemi. Hoitoajat näkyvät netistä lapsen omalla sivulla. Meillä ainakin oon ollut se sininen läpyskä käytössä jo pari vuotta. 

Ei meillä ainakaan näy missään. Eikä meillä ole mitään nettisivuja jossa on lapsen omat sivut. Ikinä kuullutkaan. :O 

Eikä ole mitään läpysköjä. Pieni paikkakunta keski suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, luulin, et sillä miehellä olis joku pano ollu vaimon ollessa töissä :D

Vierailija
4/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnut tietävän tarkasti perheen asiat. Kerrotko, millainen sisustus heillä on ja mitkä ovat vuositulonsa ja koulutuksensa, työnkuva?

Vierailija
5/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Täällä Espoon suunnalla ei ole läpysköjä näkynyt.

Vierailija
6/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tuttu kuvio oli meillä. Itsellä työpäivä 9-17. Isällä kuvailemasi vuorot.

Lapsen kannalta viideltä hakeminen saattaa olla hyväkin asia. Isä on varmaan väsynyt herättyään viideltä aamulla töihin ja jaksaa illan olla virkeänä lapsen kanssa. Meillä mies otti nokkatirsat ja haki sitten lapsen klo 16. Jos olisi hakenut 14.30, olisi saanut lapsen kiukunpuuskat, että "leikit on kesken, mitä sä nyt jo tulit?"

Vierailija
7/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän toi voisi olla edes mahdollista? Eikö enää tehdä hoitosopimuksia, johon tulee kellonaika, jolloin lapsi on hoidossa. KLo 14.45 sieltä viimeistään soitettaisiin isälle, että tules hakemaan, ettei tarvii sossuille soittaa.

Vierailija
8/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin vähän ihmetyttää, miten tuo on mahdollista, kun lapsen vienti- ja hakuajat pitää ainakin suunnilleen ilmoittaa päiväkotiin. ja jos on vajaan hoitopäivän, niin sillä perusteella saa alennuksen hoitomaksuihin.

Sinänsä kokisin, että se isä/äiti tarvitsee kuuden vuoron perään pienet unet, että jaksaa iltaan asti.

Vierailija
9/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta, jos lapsi on joskus hieman pidempään. Meillä lapset joskus itkee, miksi tulin jo välipalan jälkeen, kun eivät kerenneet enään ulos. Vuorotyön takia meillä lapset ovat olleet tässä kuussa melkein 20 päivää kotona, erittäin mielellään menivät tänään vaikka minulla on vapaapäivä.

Puoliso on töissä, olen nauttinut omasta ajasta elokuvaa katsellessa, masturboidessa,ikkunoita pestessä ja akkaria luin syödessä. :P

Vierailija
10/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin vähän ihmetyttää, miten tuo on mahdollista, kun lapsen vienti- ja hakuajat pitää ainakin suunnilleen ilmoittaa päiväkotiin. ja jos on vajaan hoitopäivän, niin sillä perusteella saa alennuksen hoitomaksuihin.

Sinänsä kokisin, että se isä/äiti tarvitsee kuuden vuoron perään pienet unet, että jaksaa iltaan asti.

Vajaa hoitopäivä on täällä ainakin alle 5h päivässä tuossa tapauksessa ei liene kyse siitä.

Itse olen ilmoittanut hoitoajaksi ääripäät joihin joskus voi venyä eli 8.00 - 17.00.

Tarkat ajat ilmoitetaan täällä ainakin vain vuorohoitoon. 

En tiedä tuosta ap.n tapauksesta. Itse ainakin hakisin tuollaisen vuoron jälkeen lapsen luultavasti joskun neljän aikoihin.

Vierailija
11/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippäliini kirjoitti:

Hui kauheeta, jos lapsi on joskus hieman pidempään. Meillä lapset joskus itkee, miksi tulin jo välipalan jälkeen, kun eivät kerenneet enään ulos. Vuorotyön takia meillä lapset ovat olleet tässä kuussa melkein 20 päivää kotona, erittäin mielellään menivät tänään vaikka minulla on vapaapäivä.

Puoliso on töissä, olen nauttinut omasta ajasta elokuvaa katsellessa, masturboidessa,ikkunoita pestessä ja akkaria luin syödessä. :P

Ihan tarpeeton oli toi masturbointi tieto. Hyi.

Vierailija
12/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on tärkeää pitää hoitopäivä lyhyenä, miksi iltavuoroon menevä vie jo ysiltä KAKSI-vuotiaan sinne hoitoon?

Eri asia jos se ois joku 5v.

Eikö ois tasainen ratkaisu jos lapsi ois vaikka 10-16 siellä hoidossa? Sais aamu- ja iltavuoro sitä kuuluisaa omaa aikaa joka päivä mutta silti ei lapsen päivä veny.. (joskin minusta 6h päivä ei edes ole vielä kehuttavan lyhyt, se on aika pitkä 2-vuotiaalle..)

Vierailija
13/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äippäliini kirjoitti:

Niinku muuten tää av on täynnä tarpeellista tietoa?

Vierailija
14/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vaimo sanoi kun käräytit?

Vierailija
15/15 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äippäliini kirjoitti:

Eihän tiedämme nyt ettei sentään vieraissa käynyt