Ruokaideoita? Tapailemani mies tulee ensimmäistä kertaa yöksi luokseni viikonloppuna.
En ole kovin ihmeellinen kokki, mutta perusasioita osaan tehdä kyllä. Ei tarvitse tehdä vaikutusta mieheen millään gourmetilla, vaan ihan perushyvä ruoka riittää.
Hakusessa siis helpohko ruoka tehdä, mutta ei mikään pizza/tortillat-tasoinen. Maissia, porkkanaa tai puolukkaa ei voi syödä, muu on aika vapaata. Tarkoituksena on että teen ruuan siihen mennessä kun mies tulee tänne, hän tulee muutaman tunnin ajomatkan päästä.
Ja jos on helppoja hyviä jälkkäri-ideoita niin niistä oisin kiitollinen myös.
Tuleeko mieleen muuta mitä ehkä voisi tarjota? Naposteltavia esimerkiksi?
Kommentit (39)
Eikähän ne itse valmistetut mummon lihapullat ja muusi + vähän lisukkeita ole jokaisen miehen mieleen.
Lihapullat on niin helppo valmistaa itse, 400g nautasikaa, 1 kanamuna, 1 kuulotettu sipuli, 1.5 ruokalusikallista jauhelihamaustetta, 1 -1.5 lihaliemikuutiota, loraus soijakastiketta, hiukan kaalisilppua mukaa jos sitä on, korppujauhoa tarpeen mukaan, ei muuta kuin värkit sekaisin ja paisto ehdottomasti voissa pannulla.
Mua miehenä vietäisiin ja lujaa tuolla aterialla, pizzat ja muut hömpötykset lähinnä kertoisi ettei nainen ruokaa osaa laittaa.
Jälkkäri unohtui, paahtovanukas (Creme Brulee).
2/2
Pihviä, parsaa, bearnaisekastiketta; lohimedaljongit perunamuusilla; pulled pork -hampurilaiset, jos pystyt lihan valmistamaan edellisenä yönä (esim Isyyspakkaus-blogissa hyvä resepti).
Jälkkäriksi pannacottaa, juustokakkua, tai muuta suht raikasta.
Naposteltaviksi voisi tehdä dippivihanneksia, viinirypäleitä, juustoja yms.
Monipuolinen kalatarjoilu riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pihviä, parsaa, bearnaisekastiketta; lohimedaljongit perunamuusilla; pulled pork -hampurilaiset, jos pystyt lihan valmistamaan edellisenä yönä (esim Isyyspakkaus-blogissa hyvä resepti).
Jälkkäriksi pannacottaa, juustokakkua, tai muuta suht raikasta.
Naposteltaviksi voisi tehdä dippivihanneksia, viinirypäleitä, juustoja yms.
Hah, kopio sinkkuillallinen ohjelmasta, kehittäkää jotain omaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikähän ne itse valmistetut mummon lihapullat ja muusi + vähän lisukkeita ole jokaisen miehen mieleen.
Lihapullat on niin helppo valmistaa itse, 400g nautasikaa, 1 kanamuna, 1 kuulotettu sipuli, 1.5 ruokalusikallista jauhelihamaustetta, 1 -1.5 lihaliemikuutiota, loraus soijakastiketta, hiukan kaalisilppua mukaa jos sitä on, korppujauhoa tarpeen mukaan, ei muuta kuin värkit sekaisin ja paisto ehdottomasti voissa pannulla.
Mua miehenä vietäisiin ja lujaa tuolla aterialla, pizzat ja muut hömpötykset lähinnä kertoisi ettei nainen ruokaa osaa laittaa.
Kauhee määrä suolaa.
Jos haluat seksiä niin tarjoa hotdogeja.
Mutta harkitse tarkkaan ostatko prinssinakkeja, tavallisia nakkeja, Balkanin makkaraa vai HK:n sinistä väliin..
Luulen ettei miestä kauheesti se itse ruoka kiinnosta, on vaan jälkkäri mielessä ;)
Anna sille vähän pikkuimelää tiramisua jälkkäriks heheh
Makaronilaatikkoa, yksi rasia varmaan riittää molemmille? Lisäksi joku raikas salaatti.
Muutaman tunnin ajomatkan päästä tulee vain pillu mielessä. Käy safkalla jo matkan aikana, että pääsee nopeasti lykkimään. Parasta, mitä voit tehdä on räpeltää pillu kosteaksi jo valmiiksi ja tehdä suolihuuhtelu, sitten odotat häntä seksihepenissä. Jos pillua ei tipu nopeasti, mies pettyy taatusti, etkä näe häntä enää.
Mies32
Kunnon pihvi, bearnaise-kastike ja perunat? Tarjoilet lisäksi jotain hyvää punkkua.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman tunnin ajomatkan päästä tulee vain pillu mielessä. Käy safkalla jo matkan aikana, että pääsee nopeasti lykkimään. Parasta, mitä voit tehdä on räpeltää pillu kosteaksi jo valmiiksi ja tehdä suolihuuhtelu, sitten odotat häntä seksihepenissä. Jos pillua ei tipu nopeasti, mies pettyy taatusti, etkä näe häntä enää.
Mies32
Reps suolihuuhteluneuvolle :D
Tässä olis sellainen idea, että kaikki voi tehdä valmiiksi :
Eli kreikkalaistyyliset pitagirokset, jotka sulattaa kaikkien sydämet :-)
Leipä:
2,5dl vettä (kuumaa 42 c)
1 pss kuivahiivaa
1,5tl sokeria
6 dl jauhoja
1/2 tl suolaa
Kohota, kaulitse paistinpannun kokoisiksi ohuiksi pyörylöiksi, paista oliiviöljyssä paistinpannulla kypsiksi. Laita kuumat leivät pussiin kuivumisen ehkäisemiseksi.
Liha:
1 kg porsaan kassleria leikkaa isoiksi kuutioiksi
Pyörittele seuraavissa mausteissa:
2 rkl tummaa/fariini sokeria
Reilusti pippuria
2 tl paprikajauhetta
1 tl oreganoa (kuivattu)
1 tl timjamia (kuivattu)
1 rkl merisuolaa
Paista mausteiset lihat pannulla väri pintaan
Siirrä lihat uunivuokaan, jossa lisäksi 4 valkosoipulinkynttä ja 1 iso silputtu sipuli, kaada päälle nestettä niin, että liha peittyy puoliväliin. Laita uuniin ensin 250 astetta 30 min, jonka jälkee vuoraa vuoka foliolla ja paista 200 astetta n. 2 h. Nappaa lihat pois uunipannusta ja riivi kuten nyhtypossu syvän astiaan. Kaada pannun nesteet lihojen päälle ja peitä foliolla
Lisäksi
Tsatsiki:
200g kreikkalaista jogurttia
100g kurkkua
3 valkosipulinkynttä puristettuina
Ripaus suolaa
1rkl oliiviöljyä
Raasta kurkku, aseta kulhoon suodatin paperiin ja ripauta päälle suolaa. Sekoita muut aineet ja purista kurkusta viimeisetkin nesteet suodatinpussin avulla - sekoita kurkku sekaan...
Tomaattia paloina
Sipulia paloina
Leipien täyttäminen:
-tsatsikia
-lihaa
-tomasttia
-sipulia...
Työvaiheisiin menee max tunti ;odotusta enemmän... , mutta on sika hyvää ja halpaa/tuoretta - ja kuka tahansa onnistuu tässä upeassa herkussa :-) kerro ihmeessä, jos käytit, aika homma laittaa kaikki ylös (oma resepti)
Muusi ja stroganof. Jälkkäriksi rahkaa tai kiisseliä...
Pastaa? Ei voi mennä pieleen ja netti täynnä reseptejä, esim avokado, lohi, carbonara tai kana. Siihen kylkeen paistat patonkia. Tai sitten paista lohta ja siihen vaikka kasvislisuke.