Suosittele rattaita vauvalle!
Kolmannen lapsen kanssa aion ostaa kerralla kunnon menopelit, joita voi käyttää vauvasta lähtien.
(Aikaisempien kanssa meillä oli Brion yhditelmät, jotka eivät olleet kovin kätevät: veivät paljon tilaa autossa ja kotona, hankalat laittaa kasaan.)
En ole ehtinyt perehtyä nykyisiin malleihin, joten olisin iloinen, jos joku innostuisi kehumaan (tai haukkumaan) merkkejä/malleja, joista on kokemusta.
Toiveenani olisi kunnon kuomurattaat, jotka saa siis täysin makuuasentoon, menevät kätevästi kasaan, eivät vie paljon tilaa autossa.
Kommentit (6)
Siis esikoiselle hankittiin vuonna 2003 ja nyt toinen vauva saa ne käyttöönsä elokuussa. Kovinkaan pieneen tilaan ne eivät mene, mutta ovat helposti kasattavat ja selkänojan saa täysin vaakatasoon. Pehmeällä kantokopalla kuomareista saa oikein hyvät menopelit myös pienelle vauvalle. Mistraleissa työntöaisan suuntaa voi kääntää näppärästi.
Toisaalta nykyään näkee kovin monenlaisia vallan pätevänoloisia vaunuja.
Itse olin ostanut Hartanit juuri sen takia, koska olen " nainen joka kulkee omia polkujaan" :) Siihen tarkoitukseen olivat hyvät. Vauvakin viihtyi maastorytyytyksessä oikein hyvin.
Nyt pikkuinen on jo 9-kuinen ja ostettuna (käytetyt) on sekä kuomurattaat (Gracot) että sateenvarjorattaat. Ajatuksella että on vähän kevyemmät menopelit muuhun kuin maastorytyytykseen. Gracot saa makuuasentoon ja niissä on valjaat. Sateenvarjorattaat tulevat käyttöön varmaan siinä vaiheessa kun pikkunen osaa jo kävellä ja rattaat ovat vain varoiksi mukana jos ei jaksakaan.
meilla Teunonia Mistralit ovat toimineet loistavasti. Ilmapyörillä pääsee maastossa kuin maastossa säässä kuin säässä, pehmeä kantokoppa kevyt ja sen saa autossa ängettyä pieneenkin tilaan tarvittaessa. Itse rattaat saa mielestäni aikasta pieneen tilaan, kun vähän säätää jalkarallia ja työntöaisaa =) Se käännettävä työntöaisa on osoittautunut meillä erittäin tarpeelliseksi ominaisuudeksi! Gracon vanhat (käytettynä ostetut) matkarattaat oli kätevät Italian matkalla, en muuten tykkää, liian kevyet ja huterat lenkkeilyyn.
Niitä on kovasti mainostettu että ovat markkinoiden pienimpään kasaan menevät ja jopa minun mies oli aivan ihmeissään, kun pakkasi autoa että " meneepäs nämä tosi pieneen tilaan" !
Suosittelen lämpimästi Gesslein-yhdistelmiä.
Ne on ihanan tuudittavan keinuvat ja näppärän kevyet työntäessä ja meidän 1v.8kk poika kiipeää sisällä niihin itse välillä päikkäreille kun tykkää niin kovasti niiden keinumisesta. Lisäksi hän on tosi pitkä poika mutta mahtuu tosi hyvin vielä niihin tilojen puolesta.
Itse toivoisin, että löytyisi Gesslein kaksosrattaat kun en haluaisi merkkiä vaihtaa, niin tyytyväinen olen ollut.
Neiti 8 kk ja kovassa käytössä on olleet Filuu Z8 yhdistelmät. Kennorenkaita en vaihtaisi enää pois vaikka alunperin ilmarenkaat halusinkin. Ihanan kevyet, vaikka kasattuna ei niin kauhean pienet. Kääntyvät myös köykäsesti ja liikkuvat hyvin lumessakin.
Ovat näppärän kokoiset, menevät pieneen tilaan autossa. Makuuosa on reilun kokoinen ja kantokassilla niistä saa vauvalle suojaiset. Meillä isompi sisarus tulee matkustamaan seisomalaudalla, joka sekin mahtuu näihin oikein hyvin. Näitä kuomurattaita olen isommalla melkein vuoden käyttänyt ja olen niihin suunnattoman ihastunut. Vielä ei siis kokemusta vauvan kanssa, mutta mitenpä se olisi erilaista.
Ainut miinus on, että työntösuuntaa ei saa käännetty, mutta saako muistakaan kuomurattaista.