Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUISTEN MAANANTAI

20.02.2006 |

Pistetääs uusi pino kun tätä jo kyseltiin :)

Mukavaa maanantaita!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä pikaselaamassa viikonlopun pinot.

Vaatteista oli juttua. Minä tällään tyttöä minkä kerkeän. Mukavat vaatteet tietysti pitää olla, mutta toisiinsa sopivat.

Naurattaa kun mies pukee ja lapsi-paralla on sitten mitä sattuu päällä. Hihaton potkari & villapaita (?), sukkahousut potkarin päällä (??) ja joka toinen kerta joku vaate väärin päin.

Taitaa olla naisilla nukkeleikeistä johtuen luontainen kokemus. Eiköhän esimerkiksi kaikki tytöt tiedä, että sukkahousuissa tulee 2 saumaa taakse ja 1 eteen...piti tämäkin ' pikkutyttöjen nyrkkisääntö' miehelle opettaa. Muistui mieleen jostain päiväkoti-ajoilta :D

Minäkin tykkään äp:n vaatteista kun niissä on reilu mitoitus. On muuten ihan ihmeellisiä lastenvaatteiden koot. 62 ja 74 voi olla saman kokoiset.

Meillä on ollut viime yöt yhtä tissittelyä. Tyttö kitisee ja vinkuu eikä rauhoitu millään. Mikä lie taas tämäkin, ehkä tämä menee ohi *sormet ristissä*

Tuleeko teille kenellekään ' kosketuskiintiö' täyteen vauvan takia/ansiosta?

Tuntuu välillä ettei jaksa eikä kestä yhtään kosketusta kun pieni on kaiken päivää sylissä, imetettävänä tai jotenkin muuten lähellä. Ja taas kerran; mieshän siitä kärsii.

Joskus vaan kaipaa sellaisia hetkiä, että saa olla ihan fyysisesti itsekseen.

Neiti taitaa kaivata seuraa.

Kirjotelkaapa äidit

Auroora ja typy 5kk 3vko (melkein ½ vuotta !!!)

Vierailija
2/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari helpompaa yötä takana =) Nyt ollaan menty vaan kahdella yösyötöllä, ihanaa! Poju on mennyt kymmeneen mennessä nukkumaan ja syönyt n. klo 2 ja 5 ja sit aamulla 7-8. Parina iltana oon saanut hänet nukahtamaan omaan sänkyyn, sinne on ilman huutoja jäänyt!

Parina iltana olen nyt koittanut Muksun maidotonta riisipuuroa (olen tehnyt sen rintamaitoon) ja eilen kelpasi ihan kivasti päärynäsoseen kanssa. Melkoista suttaamista se syönti kyllä on, kun osa tavarasta syljetään ulos ym. ;)

Päikkäritkin on nyt sujunut kivasti, puolen päivän tienoilla menee pidemmille unille ja nukkuu vaunuissa n. 3 tuntia. Aamusella ottaa pienet aamutirsat ja iltasella pienet iltatirsat, molemmat max tunnin.

Kääntyilee kovasti selältä vatsalleen, mut aina käsi jää alle jumiin ja sit hermostutaan. Vatsalta selälleen ei ole vielä kääntynyt.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Noppis ja poju 3 päivää vaille 5 kk ja tyttö 4 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurooran viestin luettuani... Mullakin tulee valitettavasti kosketuskiintiö välillä täyteen ja siitä joutuu myös esikoinen joskus kärsimään =( En aina jaksaisi hänen " vauvatuskohtauksiaan" , joita tälle 4 v. neidille välillä tulee, että haluaa olla ihan pieni ja leikkiä vauvaa... Mielelläni muuten otan häntäkin syliin ja pusutellaan ja halitaan. Mut se välillä ahdistaa jos just imetän ja sit vanhempi änkeää siihen kiehnäämään... Vauvakin on jo niin skarppina aina et se saattaa hänen syömistäänkin häiritä, kun pitää katsoa, mitä se sisko touhuaa... Että et ole ainoa tuon tunteen kanssa ;)

Ja sit siitä pukemisesta. Meillä eniten kotona käytössä body ja puolipotkarit, niissä on mukava olla ja touhuta. Sitten kun mennään kylään, niin laitan vähän " hienommat" , esim. sametti-lappuhaalarit tms. Yöllä nukkuu unipussissa, jonka alla ainoastaan lyhythihainen body, muuten tulee liian lämmin nukkuessa.

Vierailija
4/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuossa istuu syöttötuolissa ja yrittää saada kirjahyllystä kirjoja..:D Viime yö meni ihan hyvin kun annoin tytölle illalla puuroa ja joi vielä velliä päälle.. Kaksi edeltävää yötä oli todella levottomia, tyttö hyöri ja pyöri ja aamulla oli poikittain, jalat pinnojen välistä pilkistäen.. Eilen laitoin sitten makuupussiin niin rauhottaa hieman kun ei voi niin kovasti riehua.. Pitää tehdä tytölle unipussi..

Puuroa on maisteltu viime viikosta saakka aluksi vaan aamuisin ja eilen annoin myös illalla.. Oon antanu tytölle kaurapuuroa johon olen sekoittanut jotain hedelmäsosetta ja suurta herkkua on ollut..:) Amira on kyllä sellainen touhuaja että! koko ajan pitää puuhata jotain.. Päikkäreitä pisimmät nukkuu yleensä n.2h.. Eilen laitoin puoli viisi tytön ulos nukkumaan ja vetelikin niin kovasti hirsiä että piti kuudelta nostaa sisälle ja herätellä ettei mene yö unet aivan sekaisin..

Mä olen sellainen ihminen et tykkään halailla ja suukotella joten mulla ei kyllä kosketuskiintiö täyty.. olisi vaan mieskin kotona niin voisi halia..:/

Tänään pitää käydä kaupungilla katselemassa jotain uutta vaatetta jos sitä lähtisi kavereiden kanssa baariin kun niin kovasti minua sinne kinuavat... Viimeksi olin enne kuin tulin raskaaksi joten eiköhän tuulettumaan lähteminen olisi ihan mukavaa..:)

Mutta nyt puuhailemaan! Hauskaa maanantaita!:)

Iida-Ilona ja Amira 5kk

Vierailija
5/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroora; KYLLÄ, kosketuskiintiö tulee todellakin välillä täyteen! Vauvaa kun imettää ja kanniskelee ja siihen päälle hoitaa ton 2v. taaperon, niin kyllä kaipaa välillä omaa fyysistä koskemattomuutta. Ja todentotta, mies saa häädön kauemmas. Muutenkin jos halitaan miehen kanssa, niin tuo taapero kiilautuu välittömästi väliin.

Meillä myös imetystuokioiden oltava rauhallisia Maito suihkuaa aina minne sattuu kun tyttö päästää irti kuullessaan jotain mielenkiintoista.

Kahden tytön äitinä voin kertoa, että meillä mies käynyt melkoisen koulun noiden vaatteiden suhteen. Esikoinen kyllä kertoo, jos päälle meinaa tulla jotain hassua. Vauvan pukemisen hoidan yleensä minä. Välillä mies onnistuu yllättämään ja huomaan, että nuokin vaatteet näyttävät ihan kivoilta yhdessä. Mutta harvemmin kuitenkin niin...

Tänään tuntuu aikasta rankalta. Lapset olivat viimeviikon flunssassa ja täysin toipilaita yhä. Minulle tuli flunssa viikonloppuna, nyt keuhkoihin koskee ja ääni on ihan poissa. Mutta eiköhän tästä selvitä.

Yöt vaihtelee. Toissayönä herättiin x 3, viimeyönä kerran. Illalla annan riisipuuroa lähes vellinä ja melkoista sotkua on!

Nyt esikoinen sai hepulin, täytyy mennä rauhoittelemaan. Voi tätä uhman ihanuutta...

Minsku ja tytöt

Vierailija
6/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonalkua taas!

Aurooran tuohon " kosketuskiintiö" asiaan täytyy tosiaan sanoa, että näin on! En ole itse edes uskaltanut sitä ottaa puheeksi, kun tuntuu että olenko jotenkin outo... ilmeisesti en kuitenkaan. Välillä tosiaan esikoisen 3,5 v äidissä roikkuminen ihan tukahduttaa, kun vauva on kuitenkin niin minussa kiinni kokoajan. Saati sitten miehen kosketus, kyllä tuo sänky taitaa olla meillä nukkumista varten tällä hetkellä ;) Mutta jospa se helpottaa, kun imetys loppuu ja hormonit tasaantuu. Eipä nuo menkatkaan oo vielä alkaneet. Niinhän sitä sanotaan, että vauvaa kannetaan 9 kk masussa ja sen jälkeen 9 kk sylissä. Niin se tuntuu menevänkin...

Vielä noista vaatteista muuten, monella tuntuu olevan sama juttu, että mies pukee vauvan " miten sattuu" . Mä en ymmärrä, miten löytääkin aina ne kaikista kamalimmat väriyhdistelmät ja kuosit, jotka ei tosiaankaan sovi yhteen. Mä en itse ole edes kovin tarkka, mutta kyllä silti melkeen aina ihan pistää silmään, että miten se on taas noin yhdistellyt...

Tarjosin viikonloppuna puuroa vauvalle nyt ekaa kertaa. Hyvin upposi kyllä, mutta ei ainakaan iltapuuro lopettanut yösyömistä.

Tuo meidän vauva on muuten ihan mahdoton hoitopöydälle pissijä, tuntuu että aina kun ottaa vaipan pois, niin saman tien lirauttaa siihen!

Joopa joo, mutta nyt pyykkihommiin kun tytöt on unilla.

T.Gerbera

Vierailija
7/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Meillä neiti lähti vaunuihin huilimaan vatsa täynnä bataatti-vihannessosetta ja tietenkin luumua vatsaa pehmittämässä. Unet kestää parhaillan tonne klo 16 asti, joten monenlaista kerkeen tekemään, kunhan vaan toimertuis, eikä vahtais noita olympic-kisoja.(tai istu netissä)

Maisteltiin eilen eka kertaa kaurapuuroa marjasoseella ja kyl maistui.Kerttu on muutenkin hyvä syömään ja sen kyl sit poskista huomaakin:D Pian saadaan ottaa liha ruokalistaan.

Oon vähän liiankin tarkka vaateiden kanssa. Aamuisin menee päälle laitettavien valikoinnissa aikaa, kun en osaa päättää, ärsyttävä piirre. Joskus kun aamulla kiire johonkin laitan vaatteet valmiiks et nopeuttais touhuja.

Kaunista Helmikuun loppua teille! t.mami79 ja Kerttu pian 5kk

Vierailija
8/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista oonko ikinä vielä kirjoitellut tänne syyskuisten kuulumisiin vauva-puolelle... No neiti antoi itteänsä oottaa muutenkin tonne 42+1 ja sittenkin piti leikata pois ja lokekuullehan se sit meni. Mutta tänne kirjoittelen jos ette pois potkaise... ;)

Mutta mites meillä... Neiti on varsinainen päivänsäde, että siinä ei mitään valittamista. Päiväunet on vaan varsin lyhyitä, n. 40min-1t, illalla nukutaan pidempään, joskus jopa klo17-20, ja nukkumaan mennään silti kymmeneltä ilman ongelmia.

Meidän neiti on vielä täys-tissiläinen, ja ajattelin tonne kuuteen kuukauteen yrittää. Huomaan että moni jo syö kiinteitä hyvällä ruokahalulla, ja tästä on varmaan ollut jo puhetta, mutta millä mauilla aloittelitte? Meillä ei ole pakastinta joten maidon pakastaminen ei ole mahdollista (jos sitä siis haluis mukaan laittaa, mutta eiköhän tota syöttö-tilanteessa ainakin aloitellessa voi muukaan muutaman tuoreen tipan lypsää :)

Mulla menkat alko jo 2kk leikkauksen jälkeen,soin kuukauden cerazettejä, mutta jätin pois kun tuli niin voimakkaat sivu-oireet etten niitä jaksanu (raskauspahoinvoinnin tyyppinen pahoinvointi joka ilta...)

Kierukkaa mulle ei voi laittaa kun on kaksiosainen kohtu (ei satu olemaan muita joilla sama " ongelma" ? Vaikka tuskin...) Joten kumiukot on käytössä, vaikka eihän niitäkään paljoa mene... heh.

Mutta munkin täytyy varmaan mennä tuota pyykkiä pyörittämään, kun on typy nokosilla.

Kevään tuloa odotellessa Q+ tyttö 4kk 2 vko

Ps. onko kellään muulla jo vauvakuumetta? Joo hullultahan se kuullostaa, mutta minkäs teet...

Vierailija
9/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketuskiintiö on todellakin täynnä, jotenkin kun vauvan kanssa " tahii" pitkin päivää, niin se riittää!!

Meillä on mennyt IHAN mahdottomaksi nuo yöt :(( Nyt muutama vika yö on heräilty 30min-1 1/2h välein :( Eka unipätkä on hiukan pidempi (3-4h), mutta siitä se sitte lähtee...ja tätä mammaa todellakin väsyttää ja ahdistaa tuleva yö jo illasta.Mutta SANOKAA joku, että tää on ohimenevä vaihe!!!!!Yöllä syödään 2-3h ja muut heräämiset on sitten kitinää tai itkua, joka hiljenee taputtelemalla tai syliin ottamalla.

Kiinteitä ei mene oikeestaan ollenkaan, hiukan on maisteltu, mut lähinnä typy pitää sosetta kielensä päällä, mutta ei tahdo nielasta....no kuuteen kuukauteen on vielä pari viikkoa aikaa.

Mukavaa viikonalkua kaikille ja erityisesti voimia vähistä yöunista kärsiville!!!Noppiksella oli tainnut jo hiukan helpottaa, mites MAALY??Ja keitä muita meitä olikaan?

t.hope-a

Vierailija
10/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ennen nukuttiin huonosti, niin väärässä olin. Nyt nukutaan VIELÄ huonommin. Eli nukkuu korkeintaan kahden tunnin unet. Huoh. Taitaa liittyä jotenkin ikään, kun niin monella muullakin on vastaavanlaista touhua (ainakin näin toivon...). Meillä kun ei tuttiakaan syödä, niin tuo rauhoittaminen on vaikeeta. En kylläkään ole nostanut syliin ja yrittänyt niin rauhoittaa. Pitäisiköhän yrittää ensi yönä. Siis tähän asti olen minä toiminut tuttina... Yleensä kyllä syökin hyvällä ruokahalulla, mutta välillä huomaan, että ei herännyt nälkäänsä. Mutta mistäs sitä nyt sitten tietää mikä on heräämisen syy??

Jotenkin tuntuu, että muutenkin tuo poika on ollut kitisevämpi nyt viime päivinä. Onkohan hampaita tulossa vai uutta opittu niinpaljon että se näkyy päivällä ja myös yöllä?

No,nyt pittää jo mennä. Käsky käy!!

abebe ja poika 5 kk

p.s. meillä yleensä body ja verkkarihousut kotona ja ihmisten ilmoille lähtiessä vaihdetaan paremmat housut.

Vierailija
11/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että ensin taputtelen typyä sängyssä ja jos ei rauhoitu vaan alkaa itkemään, niin otan syliin ja " hytkytän" hetken ja jos sekään ei auta niin sitten tarjoan rintaa....eli yleensä, jos ei ole nälkäinen, rauhoittuu jo taputukseen...

Jaksamisia teillekin.

Vierailija
12/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös yöt ovat todella levottomia eli syömään herätään ainakin 2 tunnin välein.. Ja nyt tuntuu että välillä annan liikaakin tissiä kun sitten tyttö pulauttelee aikas paljon!! Tuo pulauttelu on nyt vasta tullut kuvioihin, pienenä tyttö ei juurikaan pulautellut. Nyt sitten senkin edestä, ilmeisesti syötän liikaa tissiä kun kiinteitäkin kuitenkin menee jonkin verran.

viime viikolla ruvettiin antamaan luumua ja sen kyllä huomasi, tänään on kakkaa tullut koko viikon edestä :) Mitähän uutta seuraavaksi kokeilisi..? Puuroja ei ihan vielä saa mutta heti kun tyttö on 5 kk niin kokeilin kyllä niitä ja varmaan sillä riisillä aloitellaan..

Eipä muuta uutta meille tällä kertaa..

Ja kutsukin käy taas.. moi moi

äiti + tyttö (kohta 5kk)

Vierailija
13/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi HOPE-a, kyllä ne helpottaa!!!!! Olin jo luopumassa tosiaan toden teolla toivosta, että yöt vois taas joskus olla kiduttomia, kunnes viime yönä menikin yllättäen TOSI kivasti...22 sänkyyn, 23 heräs pirteänä (onneks katoin peliä, niin ei haitannu). Tunti tankattiin, 00.15 mentiin nukkuun ja eka (ja ainoa) herätys 04.30, jonka jälkeen nukuttiin 08 asti...Uhhuh...Kyllä olin aamulla yllättyny ja ilonen.

Syynä näihin meiän kamaliin öihin on tainnu olla hampaat, joista esimmäinen tupsahti esiin eilen ja tosiaan sen jälkeen heti tyttö muuttunut yleisestikin iloisemmaksi/nauravaisemmaksi. Joten kurkkaappa suuhun, josko vika olisi siellä ;) Tosin voi olla, että meillä on ens yö taas yhtä helv****. Jos ne itkut/heräämiset hampaista johtuu, niin en kylläkään tie mitä niille tehä. Ite annoin pari suppoa, mutta eivät kyllä yhtään silloin vaikuttaneet mihinkään.

Oikein isot jaksamisrutistukset Hope-a:lle, koita jaksaa ja unohtaa joka iltainen ahdistus vaikka se vaikeaa onkin. Ovat nuo vauvat niin kummia ja ailahtelevia " kojeita" ettei voi aina ymmärtää!!!!!

Eli meillä on ollut tapahtumarikas viikonloppu...Eilen tosiaan ilmestyi se ensimmäinen hammas ja tänä aamuna onnistui vihdoin kääntyminen ihan kokonaan ilman pienintäkään avustusta. Vielä kun meni tuo edellinen yökin hyvin, niin tässä jaksaa taas olla hetken positiivinen.

Kyllä on ihmeellistä, että tuo pieni vauva alkaa olemaan jo ihan " isotyttö" , hampaita ja kaikkee...voih...:' )

Uusille tervetuloa ja täytyy sanoa, että omaksi SUUREKSI yllätyksekseni huomasin, että kärsin vauvakuumeesta tai olen kärsinyt sillä tuo kuumeilu loppui kyllä kuin seinään noiden viikkoja kestäneiden kammottavien öiden aikana..:)

Tulihan tässä taas joristua....

Jaksamisia kaikille kammotus öistä kärsiville...Niin ja muillekin :)

maaly ja Ida-neiti vajaa 5kk

Vierailija
14/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin toivon, että meen levottomat yöt johtuis hampaista, mutta enpä osaa sanoa oisko niitä hampuja tulossa, ei ikenet ainakaan ihan hirveesti pullota....

Ihanaa, että teen viime yö meni noin LOISTAVASTI :))) Yhden hyvän yön jälkeen jaksaa aina muutaman huonon yön, kunhan sitten vaan tulisi taas se HYVÄ yö!!! Niin ja pikkuiselle onnittelut kääntymisestä!!!

t. taas hope-a

ps. mä hillun täällä koneella, kun typy on isänsä kanssa tyytyväisenä olkkarissa.

Vierailija
15/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä viikonloppuna ei kerenny pinoutuun, vaikka meillä oli äitillä hengähdystauko.. Eli siis mies hoisi poikaa aikaslailla. Pojat kävi lauantaina yhdessä vauvauinnissa ja äiti nukku.. Illalla pääsin vielä viihteelle ja siinä sitten meni sunnuntaikin hiukan maatessa ;)

Mutta teki kyllä hyvää! Suosittelen, jos vaan on tilaisuus!

Meillä yötkin helpottanut, kun alotettiin syömään iltasella riisipuuroa, johon oon sekottanu mustikkasosetta. Kun se on pojan herkkua, mut puurolle vähän irvistellään :)

Eli nyt kerran vaan ollaan öisin syömään herätty, tossa neljän aikaan. Mutta tuttia vielä heräillään kyseleen muutamaan otteeseen :(

Jospa se siitä vielä iloks muuttuis ja kohta nukuttais koko yö *koputtaa puuta*

Maalyn neidille onnea uusista taidoista! Ja jaksuja väsyneille!

Nyt iltapuuhiin, vaipan- ja yökkärin vaihtoon sekä puuron syöntiin!

Tsaukkis!

Emmuli & poitsu 4 kk + 2 vko

Vierailija
16/16 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nuo ikenet meilläkään kovin pahasti pullottaneet tai punoittaneet...Tosin jo monta kuukautta valkoista kuulsi läpi, mutta tosiaan panadolit eivät meitä hyödyttäneet lainkaan eli kärsittävä vaan oli. Toivotaan tosiaan, että noi teilläkin, siis Hope-a, johtuis hampaista...Tietäis ainakin syyn ja että " kohta" se helpottaa...Mikään ei oo ärsyttävämpää kun se epätietosuus itkun/ähinän syystä...

No niitä parempia öitä odotellessa, paljon kärsivällisyyttä ja jaksuja!!!!

taas maaly...

Niin ja kiitoksia onnitteluista, jo tätä taitoa on odoteltukin, heh =)))