HKi- lentokentällä yön oleminen?
Ongelman nakkasi, kun lento ulkomailta saapuu yöllä yhden maissa Helsinkiin ja juna lähtee 7 aikaan kotiinpäin. Ei millään haluaisi maksaa noin satasen(varmaan ylikin) hotellia muutaman tunnin takia. Voiko siellä jossain notkua yöaikaan odottelemassa junan lähtöä. Lähdemme siis lentokentältä suoraan junaan jne.
Kommentit (14)
Ainakin mä olen notkunut. Sinne vaan penkeille torkkumaan pariksi tunniksi.
Tottakai siellä saa "notkua" jatkokyytiä odotellen. Siellähän penkkejä riittää ja kyllä siellä joku kahvilakin on aina jossain auki, on se sen verran suuri kenttä nykyään? On muuten Vantaalla tuo kenttä, siitä nimi Helsinki-Vantaan lentoasema.
Jos matkatavarat pitää noutaa niin eipä muita vaihtoehtoja ole kuin aulassa notkuminen. Joitakin penkkejä löytyy. Kahvilat eivät ole läpi yön auki.
Onko pakko lähteä sillä klo 7 junalla? Itse tekisin näin (ja olen tehnytkin monet kerrat): suoraan hotelliin ja unta klo 7-9 asti, siitä aamiaiselle ja jatkoyhteydellä kotiin. Maksaa toki, mutta noin saa kunnon yöunet, itselläni menisi ainakin se seuraava päivä aivan hukkaan, jos olisin vain torkkunut jossain lentoasemalla.
Ja jos ette halua maksaa, niin lentokentän penkeillä toki saa nukkua. Kuinka hyvää se uni on, kun samalla pitää vahtia matkatavaroita...
Helsingin kenttä on Malmilla. Sinne nukahtaa vaikka seisaalteen, kun on täysin virikkeetön paikka. Menee aika hyvin nukkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Yön oleminen mahdollistaa yön ajassa kentällä myös on.
Vakituinen mutta banaani ei ole ketainen. Kärppä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas valaisevia vastauksi, neropatteja asialla.
Kannattaako haukkua vastauksia, jos itse valitsee tällaisen palstan kysymykselleen?
Kannattaa katsoa ne lentokenttähotellien hinnat. Ainakin pari kuukautta sitten saatiin 60 eurolla yö ja siihen sitten aamulla (sisältyy hintaan) buffet-aamiainen. Paljon mukavampi tapa aloittaa päivä. Junalla kotiin vasta unien ja syömisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yön oleminen mahdollistaa yön ajassa kentällä myös on.
????? Mitähän kieltä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa ne lentokenttähotellien hinnat. Ainakin pari kuukautta sitten saatiin 60 eurolla yö ja siihen sitten aamulla (sisältyy hintaan) buffet-aamiainen. Paljon mukavampi tapa aloittaa päivä. Junalla kotiin vasta unien ja syömisen jälkeen.
halvemmalla pääsee niihin kauempana sijaitseviin hotelleihin (joihin bussikuljetus), lentokentällä sijaitsevat (Glo ja Hilton) ovat kalliimpia (toki edullisia tarjouksiakin on), mutta ehdottomasti suositeltavia tuohon aiempaan ehdottamaani (olen siis se, joka ehdotti menemään hotelliin ja nukkumaan).
Löytyy paljon mahdollisuuksia nukkua, ainakin T2 alakerrassa on hiljaista ja penkkejä. Eipä tuossa paljoa aikaa ole, joudutte varmaan lähtemään junalle jo puoli kuuden aikaan jos tahdotte junaan ehtiä.
Nukkukaa niissä moduuleissa. Mutta jos teidän täytyy noutaa matkalaukut, niin ei onnistu. Menkää kentän alla olevaan Glo-hotelliin?