Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin TOSI kivan miehen, mutta ihan hirveetä savon murretta

Vierailija
27.03.2016 |

vääntää. Just sellanen kasvoiltaan ja kropaltaan, mistä tykkään ja hauskat jutut, ei mikään täyspelle kuitenkaan. Mutta toi murre. Jotenkin se kuulosti ihan luonnottomalta vääntämiseltä. Ollaan just vasta tavattu. Laittanut mulle viestiäkin, mutta en ymmärrä edes kaikkea sen murteen takia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset <3

Vierailija
2/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe tokkiissa, elähän nyt. Kyllä se siitä lutviutuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi stna. Älä ny savolaiseen sekaannu...

Vierailija
4/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se mulle! Savolaiset on ihania <3

N22

Vierailija
5/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit sarjankin Kuopion poliisit, niin komeita ja lupsakkoo savvoo viäntävät.

Vierailija
6/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas "ongelmana" miehen Turun murre...ollaan muutamilla treffeillä käyty ja kyllä sen jotenkin illallispöydässä tai drinkeillä kestää mutta mites sitten pokka pitää jos sängyssä mies puhuu kunnon turkua? Tulee mieleen Jetro ja se niistä haluista sitten.

Vierailija
7/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset miehet on ihania :) 

Vierailija
8/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pinnallinen olet jos annat asian vaikuttaa jos kaveri on muuten sun mielestä mukava, jos et suhteessa osaa sopeutua edes yhteen epäkohtaan toisessa ihmisessä niin kannataa pysyä sinkkuna...toki sopeutuminen pitää olla molemminpuoleista, tuskin olet itsekään kenenkään mielestä täydellinen.

Vierailija
9/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset on lupsakoita ja viihdyttäviä tyyppejä. Kuitenkin pieni varoituksen sana.....  kun savolainen puhuu,  siinä vastuu siirtyy aina kuulijalle.

Vierailija
10/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsä mies menemään -  ja kasva itse aikuiseksi. Murre ei tee kenestäkään tyhmempää ja tämänhän sinä tiedät, jos olet edes peruskoulun käynyt. Itse olen helsingistä (ja ihan tahallaan pienellä kirjoitin) ja muutin savoon n. 15v takaperin. Hallitsen sekä 'kirjakielen', stadin slangin' että savon 'viäntämisen'. Viimeisintä en ihan täydellisesti vielä. Puhe tarttuu, enkä ymmärrä, miksi sitä pitäisi hävetä. Kerrotko?

Vierailija
11/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun mies puhuu karmeaa turkua ja valittaa vastaavasti minun junttimurteestani. Ollaan kyllä jossain määrin onnistuttu vähentämään murteella sönkkäämistä kotioloissa molemmat. Itse otin alkuaikoina ihan puheeksikin, kun en saanut edes puhelimessa kaikesta selvää, että voisitko puhua selkeämmin. ;) Eivät ihmiset aina tajua itse murteittensa vahvuutta jos siitä ei huomauteta.

Vierailija
12/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei kuitenkaan sitä hinttimäistä sössötystä mitä hellsinskissä sönkötetään. Kaikki miehet kuulostaa hinteiltä ja naiset idiooteila nasaalisuhinoineen.

Vierailija
13/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne landet on, vaikee ottaa tosissa sen mongerruksen takia. Mut kun muuttavat ihmisten ilmoille se murre kyllä pikkuhiljaa vähänee siedettäväksi.

Vierailija
14/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaiset on lupsakoita ja viihdyttäviä tyyppejä. Kuitenkin pieni varoituksen sana.....  kun savolainen puhuu,  siinä vastuu siirtyy aina kuulijalle.

Suottaapi olla tai suottaapi olla olemata näin ;)

Vierailija
15/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestaan aikoinaan ihastuin miehessäni juurikin murteeseen ulkonäön lisäksi :) Valitettavasti vuosien myötä murre on pikkuhiljaa väistynyt ja herra puhuu jo lähes stadilaisittain.. Ehkä se sunkin ukkos murre katoaa ajan kanssa, jos se nyt niin iso ongelma on.. Tosin mulla on kaveri joka on Kolarista kotoisin, asunut jo reilu 10v. Helsingissä enkä vieläkään aina ymmärrä hänen puhettaan :)

Vierailija
16/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ap itse puhut? Jotain vantaan wt-suhinaako? Se olisi ainakin minulle täydellinen turn off.

Vierailija
17/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaiset miehet on ihania :) 

mikä niissä on ihanaa?

Vierailija
18/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikee lukee näitä viestejä nauramatta, kun jokaisen "murren" kohdalla mieleen tulee ensimmäisenä karvainen nelijalkainen Murre.

Vierailija
19/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä pidä tyhmänä tietenkään! On vaan jotenkin nii vaikean kuulosta. Vähän ihmettelen, kun kuitenki opiskellut Helsingin yliopistossa jo pari vuotta, että miten ei kavereilta stadin kieli yhtään ole tarttunut.

Vierailija
20/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murteet on ihana pikantti lisä ihmisessä! Harmittelen, kun en ole oikein mistään kotoisin, vaan juttelen tylsää keskivertosuomea.

Ja savolaiset... Ottaisin kyllä savolaisen ukon. Leppoisia, näkee kyllä noista poliiseistakin tv:ssä. Kaikki asiat selvenee puhumalla ja asenne on joviaali. Jos vertaa esim. porilaisiin, jotka käskyttää ja saa kaikki karvat pystyyn.

Älä päästä irti, voi olla varsinainen kultakimpale!