**Lokalahjat MAANANTAINA!!!**
Kyllä lumpsuu vielä silmät...Tuli katottua lätkämatsi ja neiti heräs vähän väliä yöllä.Kiinteitä syödään,mutta en oikeen tiedä nyt pitäiskö ilta maito vaihtaa velliin.Ei tunnu tuo maito riittävänKai!
Vai on täällä kahtia porukat jakautunut..Olenko siis oikeassa paikassa?En jaksanut lukea monen päivän pinoja..
Muistatteko kun oli puhetta siittä vauvakuumeesta,niin minä oon nyt tänään menossa hakemaan raskaustestin..jospa oliskin " itu" kasvamassa.Kun oon ollut tooosi väsynyt ja ruoka ei oikeen maistu ja etova olo koko ajan.Ja tietenkin ne menkat ois pitänyt alkaa jo pari viikkoa sitten...
Mua harmittaa kovin kun en päässyt perjantaina tapaamiseen,sorry!
Joutusin hoitamaan veljen lapsia,kun heidän äitinsä joutu sairaalaan epäillään muuten keuhkoveritulppaa=(((
No jospa seuraavalla kerralla sitten,vai mitä?
No mutta nyt jatkan kahvittelua,palaillaan!
johannu ja aada
Kommentit (17)
Taas pyörähtää uusi arki käyntiin. Koululainen onkin jo saateltu koululle ja vielä ois kerholainen... sitten saan (saadaan) oleskella hetki kahden (tai oikeemmin kolmen).
Olen koko viikonlopun kärsinyt kamalasta päänsärystä eikä loppua näy :( Jumpattu on samoin nukuttu ja mies hieronut , olen ottanut särkylääkettä ,mutta ei... tää on sitkee :/
Meitin neiti sai eilen ekaa kertaa porkkana-maissisosetta... ei oikeen tykänny...ilmeet oli kamalia =) Ehkäpä pitäydyttään sittenki vielä nestemäisemmällä linjalla!
Ja nyt hyppy ulos (on muuten ihana ilma ,ainakin täällä Oulussa) kera kerholaisen...
Reipasta päivää kaikille!
Waimo72 *päänsärystä huolimatta naurattaa*
Olipas mukavaa saada Johannu ja Lokaäiti takaisin! Tervetuloa :) Kyllä jännittää Johannu sinun puolestasikin.. uutisia odotetaan! Lokaäiti -seuraavaan meetingiin sitten.
Päipylle eilisiin juttuihin -tuo kahviturma sattuu niin helposti! Säikähdettyyään kerran kunnolla osaakin jo varoa pikkusia käsiä pikkuisen paremmin ;) Onneksi juholle ei sattunut vahinkoa. 4kk onnea vielä!! Ja juuri noin meilläkin tuossa kakka-asiassa on käynyt, oliskohan jotain tapahtunut maidon koostumuksessa *hmm* vaikuttanee normaalilta :)
Sampo piti yöllä semmoisen shown että..jos ei hampaat niin sitten tulee flunssa :( syötiin ja puklattiin, kitistiin ja rätistiin. Tutille poika aina lopulta nukahti. Jos ei olisi niin kamalasti väsyttänyt niin oilisin noussut suppo hakemaan. Tässä vaiheessa tuntuisi hampaan läpituleminen helpotukselta, vaikken ihastunut puremisista olekaan.
Asioille kaupungille! Saiskohan kampaaja-aikaa.. ensi viikolla pääsen hääpukuostoksille ystäväni kanssa, tiedossa hauska vapaapäivä.
Kaunista helmiviikkoa, ä+S
Kyllä oma sänky aina kyläpaikat voittaa..Tulipa nukuttua makoisasti, lätkämatsista taisin nähdä alkuluistelut jäällä, sen jälkeen heräsin sammuttamaan telkkarin joskus aamuyöstä..Mutta voitto kotiin kuitenkin:)
Aadakin nukkui tavalliseen tapaan ja aloitti aamulörpöttelyt puol 7 maissa. Unipussi on rauhoittanut sen nukkumista tosi paljon ja päivällä opitut jututkaan eivät häiritse unta, kun ei niitä paljon siellä pussissa treenata..:) Nyt on menossa ryömimistreenit ja hilkulla on.
Aada on muuten " löytänyt" myös oman päänsä ja näyttää hupaisalta kun painelee sitä suhteessa lyhyellä ja pienellä kädellään:)
Tällä viikolla pysytelläänkin kotosalla päivät ja tehdään kotihommia. Illat on sitten isin hoitovuoroja kun mulla on kahtena iltana pumppi ja yhtenä kauneushoitola..Parturinkin jos vielä johonkin väliin saisi..
Juu mutta nyt alkaa Sydämen asialla, joten taidan kipaista sitä katsomaan, pitää myöhemmin lueskella noita vanhoja pinkkoja ja kommentoida jos jotain kommentoitavaa löytyy..
Ei muuta kun mukavaa viikon alkua vaan kaikille!!
MariJo ja Aada
Onkohan meilläkin aamuherätykset vakiintumassa klo7 pintaan...nyt ollaan muutamana aamuna herätty siihen aikaan ja sitten ysiltä poika onkin jo uudestaan väsy - ja ei kun päikyille ulos.No nyt onkin ihana ilma.
Meillä poijan vatsa on alknut toimia nyt joka päivä ellei ole poikkeus. Yleensä se toimii parin kolmen päivän välein. No, hyvä että toimii.
Mutta mietin edelleen sitä maitoallergiaa...keskiviikkona on neukkulääkäri, jolloin siis jotain selviää.
Pyykit on koneessa odottamassa, blaah! Eipä auta muuta ku ruveta hommiin. Mukavaa päivänjatkoa!
Hemulii_i
Hurjaa jos meistä lokakuisista joku jo saa uusia " ituja" . Itsellä kun ei ole vielä ees menkat alkaneet. :)
Leluista: kun jotkut sanoo, ettei vauvat (tai lapset) niin paljon niitä leluja tarvii, niin kyllä se taas on todistettu että tarvitseehan ne. Reissussa ei ollut niin paljon leluja, ja ne oli sitten leikitty hetkessä läpi, ja koko aika sai olla viihdyttämässä lapsukaisia ja vauvaa kanniskella edes takaisin kyllästymiseen asti. Nyt kotona tuo vaavikin viihtyy lattialla ja sitterissä taas vallan mainiosti ihan innoissaan ikäryhmäänsä sopivien lelujensa keskellä, ja lelut innostaa liikkumaan kovasti ja juttelemaan. Mammakin saa kerrankin taas juoda kahvinsa rauhassa. :)
Voi vitsit Johannu, kipaiseppa sitten pikaisesti kertomaan meitillekin testin tulokset. Ainaskin oireet kuulostaa lupaavilta. Vau! Taitaapi keritä vielä uudeksi lokalahjaksi. Ihania aamu-uutisia tuollaiset.
Täälä ollaan orastavan flunssan tai jonkin vastaavan kourissa. Aamulla kun heräsin pojulle vellipulloa lämmittämään, niin kurkku oli ihan turkasen kipeä. Nokkakin vähän vuotaa ja aivastuttaa. Aargh! Nyt on lääkkeitä tumpattu nassukkaa oikein roppakaupalla, josko tauti ei pääsis ihan valloilleen. Ja toivottavasti tuo pikkuniitti ei tule kipeäksi. Enpä halua taas uutta sairaalareissua.
Jahas, taidampa käydä lukaisemassa aamunsanomat ja syömässä aamupalan. Vi ses!
T:nuuskis ja nassutin-nassutin
Ei tullut pinoiltua tänne ollenkaan viikonloppuna, kun oltiin reissussa. Nytkin nopsaan kirjoittelen, kun poika sylissä vaikuttaa vähän levottomalta. Täytyy paremmalla ajalla käydä lukemassa aiempi pino jos löytyisi jotain kommentoitavaa.
Mitä mieltä muuten olette, jos vauva herää 5.30, että joko silloin " pitäisi" nousta jo vai pyrkiä nukuttamaan vauva uudestaan? Meillä herättiin ennen vasta kymmeneltä, sitten siirryttiin kahdeksaan, eilen kuudelta ja tänään puoli kuudelta. Missä se yön raja niinsanotusti kulkee? Jos poika päättääkin herätä seuraavaksi jo viideltä, niin kai sitä parempi oli puoliväkisin nukutella vielä vai? Ja miten keskellä " yötä" kukkuvan vauvan saa nukkumaan uudestaan, jos se ei kertakaikkiaan halua syödä ja nukkua vaan kiljahdella ja huitoa?
Noniin, palaan myöhemmin vastailemaan muiden viikonloppuisiin tarinoihin.
-Coppola ja herra Kiljunen
Yöllisiin kukkumisiin...no, siihen en kyllä keinoa tiiä,että miten saada vauva uudelleen unten maille. MEillä ei ole ollut sitä onkelmaa. Mutta toinen kysymyksesi eli jos vauva herää puol kuus aamulla. Mä ainakin yrittäisin vielä saada vauvan uudelleen nukkumaan. Meillä on myös aikaistunut aamuheärtykset. Nukkumaan poika alkaa n klo 20 ja herää lopulta 07 ennen tai jälkeen. Toinen " yötissittely" on siinä 05 paikkeilla ja silloin poju on virkku, mutta kyllä nukahtaa uudestaan.Uni on aika pinnallista ja levotonta enää siinä vaiheessa. Kaippa nää rytmit on muutosvaiheessa vielä pitkän aikaa. Katsastapas postiluukkusi :)
LELUISTA: oon samaa mieltä (oliko Lokakuun kanssa) että lelut on tärkeitä. Me oltiin kanssa reissussa vähän aikaa sitten ja ei ollut montaa lelua mukana. No, eipä pikku-ukko viihtynyt lattialla niin hyvin. Kotona jälleen viihtyy paremmin, kun on paljon leluja joita jyrsiä ja heilutella. Vaikka toisinaan ei sitten nekään kiinnosta yhtään vaan kaipaa enemmän syliä. :)
Täällä yksi kappale virkeitä äitejä - älkää luulko että olisin nukkunut hyvin, kyllä tuhinatassu piti huolta että heräilty on, syötykin sen neljä kertaa ja vaihdettu kakkavaippaa:( - Mutta takana 1½ tunnin aamulenkki ihanassa pikkupakkasessa!
Johannu: peukkuja pitelen, jännittää puolestasi. Ihana olis saada yksi odottajakin meitin joukkoon... Käyhän kertomassa sit kun tiedät...
Coppola: Taitaa nuo vauvat olla aika usein sellaisia aamuvirkkuja, sitten onnellisina alkavat jo ekoille päikkäreille ennen kahdeksaa :O Hitsi kun me äipät ei oikein olla veistettyjä samasta puusta, useinkaan. Juho heräili yhdessä vaiheessa aina kuuden pintaan, mutta nyt se on suostunut vielä jatkamaan unia kun tissittelee puol kuuden maissa, meillä noustaan ylös seitsemän maissa. Minä en varmaan enää jaksaisi yrittää nukuttaa jos vauva on virkeä. Huilaisin sitten niiden päikkäreiden aikaan, jos mahdollista.
Lokaäiti: Kyllä on totta että välillä tuntuu että noita leluja on liikaakin, mutta sitten kuitenkin lapset nauttii niistä, ja viihtyvät niitä tutkien pitkiäkin toveja. Minä olen ainakin sellainen hupsu että mieluummin meillä on liikaa kuin liian vähän leluja. Ootteko muuten jo paljon katselleet kirjoja vauvanne kanssa. Juho katselee mielellään sylissä istuen noita pahvikirjoja, jos ei muuten viihdy leikeissään.
Äitikolmelle: Kiitos " synttärionnitteluista" ! Joo kai se kakkajuttu on taas jokin " vaihe" . Harmi vaan että pyllyn iho alkaa jo kärsiä, on ollut tähän asti tosi hyvässä kunnossa, mutta nyt kun on viikon ajan ollut tätä tiuhaa kakkaamista, alkaa näppylät pakaroissa kukoistaa:(
Kiljukalle tuossa sitterissään kiljahtelee jumppalelulleen ja hekottelee itsekseen, joten lähdempä ettiin syömistä itsellekin.
Päippy ja Juho 4 kk 1 pv
Nyt on taas kämppä raivattu viikonlopun jäljiltä.Huh huh,aada nukkuu jo toista tuntia ulkona.Meillä on ruvettu menee aikasemmin jo ulos nukkuu.Ennen aada meni päikkäreille vasta puolilta päivin nykyisin jo puoli yhentoista maissa.Nyt saan sit kahet päikkärit aamupäivällä ja sit vielä 16-17 aikaan tokat päikkärit,ei mene ilta kiukutellessa,niinkuin aikasemmin.Yöunille mennään taas ysin tienoilla.
Meillä on alkanut tuottaa pientä ongelmaa tuo autolla ajelu,ei taida aada tykätä istua istuimessa..ennen nukku kun laitto vaan istuimeen nykyään vaan möllöttää isoilla silmillä ympärille ja ainoastaan torkahtelee.Ja kun väsyy alkaa kitinä...Aika mukavaa kun käydään helsingissä usein ja matkaa on kuitenkin 100km.
En oo vielä testaillut,mut illalla ois h-hetki....varmasti kuulette minusta vielä tänään..
Ei muuta kuin päivän jatkot kaikille ja kyllä oli taas mukava palata keskuuteenne!
JOHANNU: paaaaaljon plussäteitä sinne!!! Olispa ihanaa, jos olis taimen kasvamassa. Älä sit hylkää meitä kokonaan ja siirry odotuspalstalle! *heristää sormeaan*
WAIMO72 ja NUUSKIS jaksamista ja tervehtymistä teille!
Ä3:LLE: meillä kans toooosi huono yö takana. Saatiin miehen kans nukuttua varmaan jotain enintään kaksi tuntia - pätkissä :( Yhtä itkua ja kitinää koko yö huuuoohhh.. Oiskohan se sitten kun tyttö alkoi ihan tosissaan opetella kääntymistä eilen? Tulee sit uniinkin :( Ompa kiva kuulla, että MARIJO77:lla oli unipussi auttanut. Sain nimittäin eilen sellaisen. Otamme siis ensi yönä käyttöön. Toivottavasti auttaa!
COPPOLA: meillä on vedetty heräämisen " raja" tuohon klo 7.00. Meillä kans, kuten HEMULILLA, tytsi haluais herätä viimeisen syötön jälkeen (5.00 tai 6.00, yleensä 6.00), mutta tainnutan sen tutilla vielä nukkumaan. Mutta ei kyllä nuku hyvällä tahdollakaan 7.00 pidempään. Ja minä kun olen niin onnettoman aamu-uninen..
PÄIPPY: meillä luetaan paria kirjaa. Ensinnäkin on sellainen postissa tullut Muumi-kirja, jossa on muumien kuvia. Se Niisku-neiti on tytön mielestä aivan ihana. Ja varsinkin kun on pinkki tausta :) Toinen on sellainen pehmo Perhos-kirja, joka on samalla lelu ja samalla kirja.
Hui! Pelottava tuo Tiia Piili tuossa oikeassa kulmassa :( Minä luulin ensin, että hourailen, mutta sehän ISKEE SILMÄÄ!
Nyt ruoanlaittoon, tyttö päikillä vaunuissa.
Kirjoja on luettu alusta asti, lähinnä esikoiselle, mutta nyt ehkä pikkuhiljaa on alkanut kiinnostua niistä ainakin syöden. ;)
Sellaisia lelukirjoja meilläkin on ja kylpykirjoja, jotka ei heti vety pienestä maistelusta, olen antanut.
Yöllä meilläkin toisinaan heräillään. Pissat tulee läpi tai sitten kakka tulee. Iltaisin voimistellaankin, että kakka tulisi ennen nukahtamista, ettei sen takia tarvis yöllä herätä. Joskus toimii kun vaan ei seurustele ja pistää valot pois, ja vauva nukahtaa itsekseen. Joskus taas pitää ottaa vaavi kainaloon, ja lähteä yösyöpöttelemään vaikka, ja sitten kun on pari voileipää vetänyt, niin jo alkaa haukottelu ja voi kantaakin jo takas sänkyyn ja nukahtaa itsekseenkin, eikä tarvii edes rintaa usein. Niin, meillä tosiaan on nukutettu aina rinnalle, mutta nyt vauva on alkanut itse vaatia itsekseen nukahtamista. Siis syö, ja haluaa ryöhtäistä ja sitten vasta käydä nukkumaan itsekseen jossain vaiheessa. Että se siitä puoliunessa tissittelystä, nyt pitääkin olla täysin hereillä kun syödään.
Autoilu meillä onnistuu ihan ok, ja vaavi lauleskelee itsekseen. Välillä takapenkiltä kuuluu jo melkoista käkätystä, kun lapset " seurustelee" keskenään. Isompaa kaukaloa/istuinta kohta tarvitaan varmaan kyllä. Ainoastaan se vaatimus on meillä, että auton pitää liikkua koko aika, muuten tulee heti huuto ja poju herää. Mutta siitä vaatimuksesta ollaan nyt ehkä pääsemässä eroon, kun ollaan reissussa käytetty kaukaloa sitterinä, joten on ehkä tottunut siinä kököttelyyn muutenkin. Kokeilkaapa viikon verran vaikka tekin käyttää kaukaloa sitterinä, joilla autossa/kaukalossa viihtymisessä on jotain ongelmaa.
Niin se vaan on, että ei tätä aikaa liikaa ole ja en ole ehtinyt viikonloppupinoa selailemaan. Nytkin poika kiukkuaa jo isänsä sylissä, taitaa alkaa väsyttää.
Lähdenpä siis iltarituaaleja toimittamaan.
..kun ei toimi msn :-/
Oottelen just että lämppikset valmistuu..... *njam*
Tänään Pinja söi melkein kokonaisen potun, saa nähdä miten menee yö. Tosin nyt kolmena menneenä yönä neiti on nukkunut ihan kivasti, vaikka pelkäsinkin että se sählinki ja heräily vaan jatkuu.. ehkä se sit oli kuten ounastelinkin, eli menkkojen takia imutteli vähän väliä..?! Viime yökin oli juhlaa, neito nukahti siinä 22.30 ja söi eka kerran vasta neljältä ja sitten kasilta aamulla *peukku*
Enpä oo oikeen ehtiny kommentoimaan aikoihin mitään, on ollu ajatukset nyt jossain ihan muualla (miehen äidissä, jonka luona just oltiin reissussakin..)
E ja kiljuva nälkä
Jokohan oot testannu? Mä en tosiaan pääse sinne kommuunin puolelle..
Niin se on taas päivä mennyt touhutessa :) Mäkikisojja täytyi myöskin jännittää ja onneksi mäkimiehet saivat hopeisen mitalin uurastuksestaan! :)
Neidin päivään ei uutta ja erikoista, räkä roiskuu ja pörinää kuuluu aina vaan enenevässä määrin. Kovasti taas tehdään kääntyily harjoituksia, mutta kun ei niin ei. Nyt neitonen nukahti juuri kiltisti yöunille ja rauhassa sain lukea päivän kirjoitukset.
JOHANNUlle plussasäteitä ~~~tsuptsup~~~tsuptup~~~~ Tulehan sitten kertoilemaan tuloksia!
MARIJO keroti Aadan löytäneen oman päänsä.. Täällä ollaan löydetty korvat ja niitä aina silloin tällöin ihmetellään kiinni pitelemällä :) Hassun nköistä tosiaan..
COPPOLA esitti kysymyksen heräämisajoista ja minun mielestäni 5.30 on vielä ihan liian aikaista herätykselle ja meillä pyritään sitten kaikin keinoin nukahtamaan uudelleen.. Usein onnistuukin maitotilkan avustuksella, mutta silloin tällöin vaan naureskellaan ja kiljahdellaan eikä tod. nukuta. Sängyssä kuitenkin pysytään eikä sieltä nousta ylös, joten aikansa kiljahdeltuaan yleensä alkaa meidän neitikin väsähtää takaisin unten maille :)
No juu... Se siitä kirjoitusrauhasta. Jollei neiti ähise ja tuhise niin ukkeli huutelee mustasukkaisena huomiota itselleen, GRH!
Iltapala kutsuu!
- Minski & tuhiseva Sanni -
Minäkin pitkästä aikaa täällä taas matkoilta kotiutuneena. Pino yhä kahtia jakautunut?
Kiinteitä aloiteltiin sitten viikko sitten kun vauva niin kovasti kkiljui ja päärynää ollaan maisteltu. Ei se tunnu ainakaan vaikuttavan kovin pahasti, ja itse asiassa päiväunet heti rupes pitenemään mukavasti pariin tuntiin, tiedä oliko tuolla päärynällä nyt vaikutusta siihen sitten..
Ja kakkaa tulee pari kertaa päivään.