**HEINÄHATUT** uuteen viikkoon! (ma-ke)!
Kommentit (33)
Tunsin ekat liikkeet rv 15, mutta epäilen että istukka ei ollut silloin vielä noussut tuohon eteen vaan oli siellä alhaalla kohdunsuulla. Jos vertaan esikoiseen (jolloin istukka oli takaseinässä) niin kyllä nämä potkut nyt tuntuu vaimeampina kuin silloin, ei yhtä " terävinä" eikä potkuja tunnu yhtä paljon. Navan korkeudella kuitenkin tuntuu potkut hyvin, eli istukka on varmaan sitä alempana. Nyt tässä rv 20+ on kyllä alkanut tuntua tosi paljon enemmän potkuja kuin vielä viikko pari sitten.
Meillä on rakenneultra edessä keskiviikkoaamuna. Jännittää ihan vietävästi. Meillä ei valitettavasti sukupuolta kerrota, mutta kyllä mulla niin vahva tyttöolo on että enpä tiedä olisiko siihen edes tarvetta...;-).
Aika tuntuu menevän nyt ihan siivillä. Viikot vierii eteenpäin sellaista vauhtia ettei perässä meinaa pysyä. Huomenna olen sitten jo tasan puolessavälissä raskautta, aikas ihanaa! Vatsa kasvaa ja vauva potkii ahkerasti.
Työmotivaatio on aika nollassa, etenkin näin viikonlopun jälkeen on tosi hankalaa saada itseään käynnistettyä. Ajatukset pyörii jo kesässä, äitiysloman alkamisessa ja vauvan syntymässä...
Mukavaa viikkoa kaikille!
T: Evius 19+6
Meillä on tänään ultra ja aattelin kysästä sukupuolta...saas nähdä kumpi on tulossa...jännittää mukamas mennä sinne vaikka on ihan tuttua hommaa.
Liikkeistä sen verran, että minulla välillä tuntuu selvään ja välillä en tunne ollenkaan, joko potkii välillä selkään päin tai en kaiken tohinan keskellä hoksaa liikkeitä.
Neuvola oli perjantaina ja th " säihkähi" kun kerroin vatsan vääntelyistä ja käski rauhoittaa tahtia, mutta miten ihmeessä se onnistuu?? Vuoden ikäinen tyttö ja ekaluokkalainen vie kaiken ajan mitä on töiden jälkeen. Ei meinaa 24h riittää millään mihinkään.
Th halusi kuunnella äänet ja oli hyvät, laittoi jonkun tiedon koneelle, että tänään ultrassa katsovat tarvittavat jutut tarkkaan, joen sitten saan mielenrauhan...hyvä niin!!
No jopas...pakko jatkaa töitä taas!
Aurinkoista päivää kaikille!
Mutsi04 20+1
Pitää tosiaan kirjoitella itsekin välillä eikä aina vain lukea muiden kuulumisia.
Täällä odotellaan rakenneultraa ja seuraavaa neuvolaa jotka molemmat ovat vasta pe 3.3. Me lähetään sitten su 5.3. Kanarialle talvilomalle ja nyt olenkin alkanut miettimään että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa ja ollaan lähdössä heti reissuun. Mulla on muutenkin tapana aina kehitellä näitä erilaisia teorioita valmiiksi pahimman varalta...
Liikkeitä olen tuntenut jo muutoman viikon, mutta en välttämättä joka päivä. Sekin on aina yksi stressin aihe, jos ei jonain päivänä liikkeitä tunnu. Voimistuisipa liikkeet pian sellaisiksi ettei niitä tarvitse enää niin kuulostella...
Työmotivaatio on tod. heikko täälläkin. Osasyynä varmaan ongelmat alhaisen hemoglobiinin ja siitä johtuvan kauhean väsymyksen. Mä niin odotin sitä energistä keskiraskautta ja niinköhän sitä tulee ollenkaan.
- Antracite rv 17+4 (kai)
Minä kanssa neuvolaa odottelen se olisi huomenna kuuden viikon tauon jälkeen. Liikkeitä ei vieläkään tunnu ja sekös nostelee paniikkia, tämä sentään neljäs raskaus joten pitäis tietää mitä odottaa. Rauhoittelen sillä itseäni, että edellisessäkin oli istukka edessä ja liikkeitä tuntui selvemmin vasta viikon 19 jälkeen. Ultra olisi sitten 27 päivä, vielä en oikein tiedä kysyisikö sukupuolta vai ei, mies ei haluaisi tietää. Mekin ollaan Lanzarotelle menossa lähtö 8.3 ja minä kanssa panikoin, että jospa ultrassa löytyy jotain mikä matkan estäisi, vaikka en siihen usko kun vointi mitä mainioin, nyt kun ei aivan nukuta.
Oli pakko tulla pikaisesti lukemaan heinisten kuulumiset ja hyvinhän täällä näyttää menevän! Minullakin masussa ' Irmeli' voi hyvin, niin ainakin luulen ja reissu meni kaikin puolin loistavasti! jaksoin kävellä ja maata auringossa, shoppailla ja syödä kaikkia ruokia intohimolla.
Loistava lomakohde muuten tuo Dubai, jos haluaa varmaa lämpöä ja aurinkoa: meillä oli 7 päivää sininen pilvetön taivas ja +30c. ja lentokin kestää saman kuin kanarialle, missä ollaan saatu palella viimeiset vuodet talvilomilla...Paikka on todella siisti, ei yhden yhtä kulkukoiraa tai kissa saatikka kerjäläistä tai kaupustelijaa...ja mitkä ostosmahdollisuudet...hulluksihan siellä meinasi tulla! No, mutta ei siitä enempiä..
Masu kasvaa kohisten ja olo on mitä mainioin! Arkeen on taas vähän enemmän voimia viikon d-vitamiinikuurin ja valohoidon jälkeen...
sitruska ja Irmeli rv 20+1
Täällä sitä kykitään töissä talvilomaviikon jälkeen. Olo ei todellakaan ole mitä mainioin. Koko päivän on supistellut melko kipeästi vähän väliä ja tosi oudosti. No, huomenna on neuvola, joten täytyypi ottaa asia puheeksi siellä. Esikoisesta mua ei supistellut juuri ollenkaan, mutta nyt on alkanut vähän väliä supistelemaan. Ei kiva juttu ollenkaan.
Ensi viikon rakenneultraa tässä odotellaan jo kuumeisesti. Vielä on mietinnässä, että kysytäänkö sukupuolta vai ei.
Nyt kuitenkin taidan lähteä " päiväkävelylle" , josko tuo olotila helpottuisi.
Sari rv 19+0
Viikonloppu ohi ja reissu tehty. Tulinkin vasta tänä aamuna tytön kanssa ja vein sen samantien hoitoon, kävin kotona purkamassa tavarat tupaan ja söin ja jatkoin matkaa kouluun..
Vauva liikuskelee ihan kivasti. Ukon kanssa ei juurikaan puhuttu, kun sen serkku oli siellä. olin ehkä n. 10 min. kotosalla. Katotaan sitten illalla uudelleen. Ei kyllä kiinnosta yhtään mennä kuuntelemaan..
Enää viikko niin olisi se rakenneultra. Olen päättänyt mennä yksin sinne, jos mies ei väen vängällä halua mukaan, mitä epäilen..
Mutta nyt kyllä jatkan matikan tuntia..
~suviande ja öttiäinen 21+3~
Ensiksi sisaruksen mustasukkaisuudesta. Minä ratkaisin asian meidän kohdalla siten, että kun esikoinen oli vain 1 v 11 kk pikkusiskon synnyttyä, niin hankin hänelle (vaikka poika olikin) oman vauvanuken, jolla oli kaikki tutit ja pullot sun muut vehkeet. Annoin pitää oikeaa vauvaa sylissä aina kun halusi ja vauvan ollessa sitterissä annoin leikkiä vauvan kanssa. Hyvin onnistui kyllä, eikä mitään mustisjuttuja ilmaantunut ollenkaan. Oli ihan täpinässä uudesta vauvasta ja suukotteli vauvaa tämän tästä. Mutta, sitten kun uusi vauva lähti liikkeelle ja olikin yhtäkkiä samoilla leluapajilla niin sitten olikin jo toinen ääni kellossa. Ei millään meinannut ymmärtää, että nyt pitäisikin lelut jakaa. Sitkeästi vaan olin leikeissä mukana auttamassa uuden leikkisysteemin alkuun, eli että sisko on onkin mukana. Alkupurnauksen jälkeen ovat leikkineet yhdessä kuin paita ja peppu. Toki vieläkin saattaa kinaa tulla leluista, mutta harvemmin.
Nytkin olen ajatellut, että sisarukset saavat hoitaa uutta vauvaa niin paljon kuin haluavat ja osallistua vauvan hoitoon.
Vauvan sukupuolen olotiloista, minulla vaihtelee tuntemukset. Vaikea sanoa, kumpi on.
Täälläkin istukka on edessä ja liikkeet paljon heiveröisempiä kuin aiemmin eivätkä tunnu ollenkaan selvinä. Parhaiten tuntuu makuuasennossa kyljellään.
Carelia ja Tiitiäinen
Terve vaan minultakin.Ekaa kertaa kirjoittelen.Olen tuntenut liikkeet jo joitakin viikkoja ja olo olis mitä parhain mutta mulla on noita alapää särkyjä jotka pistivät vallan sairaslomalle.Lääkäri sanoi johtuvan siitä että luut alkavat valmistautua synnytykseen.Hieman liian aikaisin jos minulta kysytään.Onko kellään muilla tälläistä?
Todella inhottavaa kun muuten alkaa olla närästystä lukuunottamatta ihana olla.Vaavi potkii ja kellii tyytyväisenä.Ultrassa kaikki kunnossa.
Vaunujakin käytiin kattomassa.Maksaavat ihan älyttömästi.Ostaako monet uudet vai käytetyt?Meillä mies sitä mieltä että nyt ostetaan uudet kun keskimmäisellä oli käytetyt ja vanhemmat lapset on jo niin paljon vanhempia ettei noi hienoja ollu sillo kun nyt.
No enpä nyt kirjoita muuta vaan menen tekemään pannaria jota sit jäätelön kanssa nautimme Nam.Voikaa hyvin ja paksusti.!!!!
Kiva että kaikilla ultrassa on ollut kaikki hyvin!
Itselläni on rakenneultra viikon päästä ja aiomme kysyä kumpi siellä on jos sen vain näkee.
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin eli turhaan olen taas stressannut.
Tosin sai terkkari kyllä kauan etsiä vauvan sydänääniä itselläni nousi pala jo kurkkuun että nyt se pahin on tapahtunut.Ilmeisesti vaavilla oli tosi raju jumppa tunti menossa mutta malttoi olla sitten hetken paikoillaan että kuulimme ne. Sf-mitta oli 15,5 ja painoa on tullut koko raskauden aikana vain 2,1 kg. Vaikka olen syönyt hirveästi herkkuja ja lopetin tupakanpolton.Hemoglobiini oli 125 eli oli noussut viime kerrasta ja terkkari oli erittäin tyytyväinen.Itse en ole liikkeitä tuntenut vielä ehkä joskus jotain tosi pientä mistä en ole varma. Terkkari sanoi että ei ole syytä huoleen olenhan ensi synnyttäjä.Joku kysyi vaunuista itse olemme jo ostaneet vaunut uutena mutta emme niitä kaikkein kalliimpia.Ostimme Hobby Hallista ABC-vaunut 240euroa. Ihan kohtuu hinta ja ajavat varmasti ihan saman asian kuin jotkut 950euron vauntukin.
Jaahas se olis lähettävä saunaan.Hyvää illan jatkoa kaikille.
T:rv 18+0
Kyllä on alkanut taas uni maistumaan. Noin yhdeksän tuntia tuli nukuttua, kun ei kiire töihin. Kuiva kurkku pakotti nousemaan, kun aivan vattaan otti jo kipeetä, kun yskin.
Vaunuhankinta menee meillä luultavasti niin, että haetaan Koskimäeltä eli www.vaunula.fi kun ovat tässä lähellä eikä tosiaankaan oo haluakaan laittaa vaunuihin liki tuhatta euroa! (Luultavasti tulee muitakin menoja kesään mennessä...) Kaikki tutut on ainakin olleet tyytyväisiä niitten vaunuihin.
Mulla on täällä pyykkiteatteri menossa. Tekis mieli vaikka leipoakin vähän jotain... mustikkapiirakkaa...kanelipullia...
Huomenna 19rv!!!
AnnaMaria 18+6
Just tultiin lenkiltä ja siellä rupes satamaan kuin saavista! Oltiin ihan likomärkiä, kun tultiin sisään! Eilen oli niin ihana sää;+10´C ja aurinko paistoi. Ois ollut niin kiva mennä puistoon leikkimään. Sielläkun on aitauksessa vuohia, niin niitä ois ollut kiva käydä syöttämässä. aika kiva idea rakentaa iso puisto, jossa lapsille oma leikkipaikka ja lähellä vielä eläimiä näin kaupunkiin. Muuten näkis vaan eläintarhassa, eikä sinnekään nyt niin usein tule lähdettyä.
Vauva on ollut pari päivää kumman hiljaa.. Pikkuliike silloin tällöin vain. Ja kaikki liikkeet vaan tohon kylkeen. Lieköhän mulla istukka edessä, kun noin vaimeesti tuntuu?!? Esikoiselta kun tuntui jo ihan kunnolla liikkeet näillä viikoilla. silloin oli takaseinämässä.
Pitää varmaan vetästä vähän suklaata, jos sais " heräteltyä" tuota vauvelia tuolla masussa.
G:TE JOILLA ON USEAMPI LAPSI..MITEN OLETTE HOITANEET ESIKOISEN MUSTASUKKAISUUTTA? Meillä poika on jo koiralle mustis, jos sitä pidän sylissä ja hellin. Työtää koiraa pois ja punkee ite syliin yms.. Välillä on ihan kovakourainen koiraa kohtaan kun on mustis. Vaan tilanne varmaan pahenee, kun vauva tulee taloon?!? Miten ollette lieventäneet mustasukkaisuutta yms.
wekku 18+? (aina unohdan nuo " välipäivät" )