Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä yleistä kortilla yritetään tukahduttaa keskustelu

Vierailija
27.03.2016 |

Olipa aihe mikä hyvänsä josta joku haluaa keskustella, tulee jo ensimmäiseen kommenttiin älä yleistä minä, naapurin Mirkku ei ainakaan olla tuollaisia.
Pitääkö tästä eteenpäin laittaa disclaimer jokaiseen kommenttin, että sinä et ole välttämättä tuollainen ja asia ei koske sinua eikä kukaan väitä kaikkien miljardien naisten olevan samanlaisia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä, että sillä aina yritettäisiin tehdä niin.

Vierailija
2/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain huomannut, että enemmän keskustellaan siitä kuinka joku ei ainakaan ole jonkunlainen eikä saa yleistää, keskutelunavaus ja koko aihe hukkuu tuohon spämmiin. Koska eihän mistään voi keskustella ikinä koska joku on aina erilainen, jos ei itse niin naapurin Mirkku nyt ainakin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen on niin helppoa ja yksinkertaista. Siksi sitä harrastavat palstalla kirjoittavat miehet... eiku 😈

Vierailija
4/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vain kiva jos voitaisiin keskustella ilman sitä älä yleistä jankutusta tai todistelua kuinka joku ei ainakaan ole jonkunlainen :) Onko se liikaa pyydetty ja miksi joku kokee, että hänen pitää spämmätä joka ketjuun tuota, asia ei edes koske häntä eikä minua kiinnosta lukea kuinka sinä, naapurin Mirkku tai Repe ette ainakaan ole sellaisia.

Ap

Vierailija
5/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia kommentteja tulee yleensä avauksiin, jossa kommentoidaan kirjoitusta jossa joku yleistää kaikki tietyn ryhmän ihmiset itse samanlaisiksi ilman mitään totuuspohjaa. Pakko siihen on siinä vaiheessa todeta että lopeta se yleistäminen omien luulojesi perusteella.

Vierailija
6/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia kommentteja tulee yleensä avauksiin, jossa kommentoidaan kirjoitusta jossa joku yleistää kaikki tietyn ryhmän ihmiset itse samanlaisiksi ilman mitään totuuspohjaa. Pakko siihen on siinä vaiheessa todeta että lopeta se yleistäminen omien luulojesi perusteella.

Riittää kun kirjoitat omista kokemuksista, niin alkaa se jankutus ja todistelu kuinka ei saa yleistää vaikka kukaa ei ole edes tehnyt niin, tätä näkee jatkuvasti.

Vierailija
7/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ehdottomasti yleistää, etkä halua vastalauseita ketjuusi, yritä edes löytää jotain uskottavia lähteitä väitteillesi, jotta ne voisi ottaa todesta.

Vierailija
8/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan tai kaverin kokemukseen vetoaminen ei ole kovin vakuuttavaa, eikä sillä mitenkään saa tehtyä asiasta yleisesti paikkaansapitävää.

Vierailija
9/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut pelkästään omista kokemuksista, niin avaus täynnä todistelua kuinka hän itse tai joku muu ei ole sellaista kokenut, toimisi niin jne, älä yleistä jankutuksella höystettynä. En ole yleistänyt, kertonut vain jostain.

Silti jotkut kokee, että heidän pitää jankuttaa koko ketju täyteen tuota edellämainittua, mikä tarve joillakin on tehdä tuota.

Ap

Vierailija
10/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko linkittää esimerkiksi niitä omia ketjujasi? Yleensä näitä älä yleistä -toivomuksia näkee hölmöissä yleistysketjuissa, joten ei ihme, että monille tulee ensimmäisenä sellaiset mieleeb.

Vierailija
11/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloitus älykäs yleistysprovo yleistämisestä? Vai älytön yleistäminen?

Vierailija
12/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen akateeminen haluaa uskoa olevansa ajatuksineen jotain erityistä. Tämä sitä yliopiston kahvilassa opittua näennäiskriittisyyttä. Samalla ei ymmäretä että vastaouoli ei ole kiinnostunut sinun "argumenteistasi".

Vierailija
13/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko viihdyttynyt vai ärsyyntynyt tästä keskustelusta.

Vierailija
14/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kannanotto järkevämpään keskusteluun, liikaa täällä jankutetaan aiheen vierestä.

Ap

Vierailija
15/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden totuuden toitotus on aina kovin musta-valkoista, sitä harrastavat yleensä yksinkertaiset ihmiset... taas tuli yleistys 😈

Vierailija
16/16 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloitus älykäs yleistysprovo yleistämisestä? Vai älytön yleistäminen?

:) 

Ap