Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tarpeeksi hyvä syy viedä koira lopetettavaksi?

Vierailija
27.03.2016 |

http://hermithounds.com/2016/03/26/koiria-ja-ongelmaihmisia/

Minulle se olisi koiran sairastuminen niin että se joutuisi kitumaan, ei mikään muu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran aggressiivisuus.

Vierailija
2/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Pitäisi selvittää mistä aggressiivisuus johtuu ja mitä sille voi tehdä, eikä viedä koiraa piikille.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Pitäisi selvittää mistä aggressiivisuus johtuu ja mitä sille voi tehdä, eikä viedä koiraa piikille.

Ap

Ja sillä aikaa, kun selvitetään, koira käy jonkun kimppuun. Jesh.

Vierailija
4/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Ap

Koiran aggressiivisuus selviää jo nuorella iällä, omistajan kuuluu hallita koiransa. Ap

Vierailija
5/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Ap

Koiran aggressiivisuus selviää jo nuorella iällä, omistajan kuuluu hallita koiransa. Ap

Joo, niin varmasti kuuluu, mutta mä puhunkin nyt oikeasta elämästä, en siitä, miten asioiden pitäisi olla.

Vierailija
6/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vietiin koiravanhus piikille siinä kohtaa kun takajalat alkoivat pettää ja ylösnouseminen alkoi olla vaikeaa. Kun rappujen kulkeminen oli jo kovin vaikeaa ulos mentäessä. Niin surullista ja tukka paikka kuin se itselle olikin.

Vierailija
7/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Ap

Joo, niin varmasti kuuluu, mutta mä puhunkin nyt oikeasta elämästä, en siitä, miten asioiden pitäisi olla.

Juuri sinunkaltaisten ei kuulu koiria hankkia. Siihen "oikeaan elämään" kuuluu koiransa hallinta. Se ei ole mikään elämää suurempi taito.

Ap

Vierailija
8/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus, kipu, heikkous.

Suuri elämänmuutos vanhalle koiralle, mieluummin piikille kuin vaikka uuteen kotiin joku 12 v koira.

Aggressiivisuus. Olisi kyllä hyvä myös selvittää syy. Silti, jos on hyökännyt ihmisen kimppuun niin piikki.

Vakavasti laiminlyöty hoito. Jos ei koiraa ole koko sen elinaikana kohdeltu kunnolla niin ei siitä kunnon koiraa tule. Piikille. Ja kaltoinkohtelilijalle eläintenpitokielto.

Vierailija
9/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaus, kipu, heikkous.

Suuri elämänmuutos vanhalle koiralle, mieluummin piikille kuin vaikka uuteen kotiin joku 12 v koira.

Aggressiivisuus. Olisi kyllä hyvä myös selvittää syy. Silti, jos on hyökännyt ihmisen kimppuun niin piikki.

Vakavasti laiminlyöty hoito. Jos ei koiraa ole koko sen elinaikana kohdeltu kunnolla niin ei siitä kunnon koiraa tule. Piikille. Ja kaltoinkohtelilijalle eläintenpitokielto.

Luitko tuota blogikirjoitusta? Se on kuin sinusta kirjoitettu.

Ap

Vierailija
10/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Ap

Juuri sinunkaltaisten ei kuulu koiria hankkia. Siihen "oikeaan elämään" kuuluu koiransa hallinta. Se ei ole mikään elämää suurempi taito.

Ap

En ole kyseinen vastaaja, mutta koiria hankkii kaikenlaiset hörhöt jotka ei panosta koulutukseen. He eivät hallitse aggressiivista koiraa. Mitä pitäisi tehdä? Ne omistajat eivät välitä, eikä kellään ole resursseja ottaa häiriökäytöksisiä koiria parempiin koteihin. Lopetus on silloin valitettava, mutta realistinen vaihtoehto.

Minusta kaikille ei pitäisi antaa koiria alun perinkään.

Vierailija
11/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Ap

Ap

Herää tähän päivään. Koirat on koko ajan suositumpia ja suositumpia, ihmiset haluavat erottautua ottamalla erikoisia rotuja, joille eivät pärjää lainkaan. Tällä kylällä, missä asun, on ollut kaksi vaarallista ongelmakoiraa, ja olin kyllä todella onnellinen, kun yksi naapuri ampui toisen niistä, toisen sentään oma omistaja lopetti, kun hänelle tarpeeksi selväsanaisesti muotoiltiin, että vaihtoehtoa ei ole. Noilla ihmisillä ei ollut mitään kykyä tai halua hallita isoja, vaarallisia koiriaan. Ne kävivät terrorisoimassa sekä toisia ihmisiä että toisia koiria. Mä en uskaltanut oman koirani kanssa mennä lenkille sinne päinkään. Laitapa sinä yhteystietosi jakoon ja ala mennä kertomaan ongelmakoirien omistajille, mitä heidän pitäisi koiriensa kanssa tehdä, tai ota ne koirat itsellesi, ja muuta johonkin jumalan selän taa niiden kanssa.

Vierailija
12/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä koirapihvejä! Mmmm, koiraa grillissä paistettuna! Namimaiskis!

Vierailija
13/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdellä koiralla(8v) leikkattiin suolistolaajentuma, toinen (12v) joutui taivaaseen noin vuosi sen jälkeen kun todettiin eturauhassyöpä ja alkava selkärankarappeutuma.

Tämän toisen koiran elämä olisi ollut leikkauksienkin jälkeen kipulääkeillä oloa ja muutenkin lyhyt joten mielummin päästimme koiran pois kun sen että kuukausien kivulla olisimme pidentäneet elämää ehkäpä noin alle vuoden.

Vierailija
14/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmisen päälle, sairaus, ei metsästysviettiä, vanhuus

Vierailija
15/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran aggressiivisuus.

Ap

Ap

En ole kyseinen vastaaja, mutta koiria hankkii kaikenlaiset hörhöt jotka ei panosta koulutukseen. He eivät hallitse aggressiivista koiraa. Mitä pitäisi tehdä? Ne omistajat eivät välitä, eikä kellään ole resursseja ottaa häiriökäytöksisiä koiria parempiin koteihin. Lopetus on silloin valitettava, mutta realistinen vaihtoehto.

Minusta kaikille ei pitäisi antaa koiria alun perinkään.

Okei, tuossa olen samaa mieltä.

Ap

Vierailija
16/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaus, kipu, heikkous.

Luitko tuota blogikirjoitusta? Se on kuin sinusta kirjoitettu.

Ap

Nyt lukaisin, en tosin kokonaan viitsinyt.

Mulle koira ei ole mikään erityinen eläin. En vihaa ja lapsena meillä oli, omaan kotiin en hankkisi. Rapsuttelen mutta ei ne mua kiinnosta.

Ja jos niiden elämänlaatu menee huonoksi niin ne kuuluu lopettaa. Vain vastuuton, selkärangaton omistaja antaa koiran kärsiä turhaan.

Vierailija
17/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus, joka tuottaa kärsimystä ja sitä ei voi lievittää säällisin keinoin. Eli katson, että eläin on eläin. Sitä ei viedä kohtuuttomia summia vaativiin leikkauksiin/aloiteta lääkitystä/ todella vaativia ruokavalioita. 

Eläimen elämä on tässä ja nyt. Sillä ei ole tulevaisuuden suunnitelmia, ei haaveita lapsenlapsista. Sillä ei ole samanlaista elämänkaipuuta kuin ihmisellä. Sen on parempi päästä pois heti, jos on pienikin epäilys siitä, että olo ei ole hyvää. 

Toinen kohta: Jos koira puree ihmistä tai konkreetinen uhka tästä on olemassa, niin lopetukseen. 

Ja kyllä! Olen koiraihminen. On tälläkin hetkellä koira. 

Vierailija
18/18 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tehdä koirapihvejä! Mmmm, koiraa grillissä paistettuna! Namimaiskis!

Joo. Itse vaan oon sen verran laiska, että nappaan muiden koiria. Sillä tavalla saa myös vaihtelua ruokavalioon. Muuten, mopsi on pahaa, mutta labradorinnoutaja erinomaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä