Kummin kannattaisi ostaa?
Uusi läppäri kaupasta (verkkokauppa.co, expert, gigantti yms) vai pikkuliikkeestä käytetty yrityksillä ollut kone?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Se varmasti riippuu siitä, millaista läppäriä ja mihin käyttöön tarvitsee. Mun mies osti työkäyttöön Lenovon Thinkpadin (vai mikä se on), ja on ollut tyytyväinen. Akku piti vaihtaa, ja nyt sekin on finaalissa, joten uuden koneen osto edessä. Laadukkaat PC:t on kyllä kalliita.
Miten voi olla tyytyväinen jos akku noin falskaa :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmasti riippuu siitä, millaista läppäriä ja mihin käyttöön tarvitsee. Mun mies osti työkäyttöön Lenovon Thinkpadin (vai mikä se on), ja on ollut tyytyväinen. Akku piti vaihtaa, ja nyt sekin on finaalissa, joten uuden koneen osto edessä. Laadukkaat PC:t on kyllä kalliita.
Miten voi olla tyytyväinen jos akku noin falskaa :O
Akku on kulutustavaraa. Tuo nyt finaalissa oleva akku on uutena ostettu akku. Mies osti silloin isomman akun koneeseen.
Akun saa parhaiten tuhottua jos pitää koneen verkkovirrassa ja akun paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
No se läppäri on ostettu ensisijaisesti telakassa käytettäväksi, ja läppäri siksi, että a) ei menetä tallentamattomia töitä sähkökatkon aikana, b) sen voi tarvittaessa ottaa mukaan, eikä tarvitse erikseen siirtää pöytätietokoneelta läppärille.
Nyt en oikein ymmärrä, ei kai kummin velvollisuuksiin sentään kuulu ostaa läppäriä? Tai sitten on jo kalliit lahjatoiveet.
Vai tuliko sinulle ap. inhimillinen kirjoitusvirhe otsikossa ja tarkoitit kumman?
Anteeksi ap. jos saivartelen... mutta nuo kummilahjat jaksavat aina yllättää. Ei millään pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en oikein ymmärrä, ei kai kummin velvollisuuksiin sentään kuulu ostaa läppäriä? Tai sitten on jo kalliit lahjatoiveet.
Vai tuliko sinulle ap. inhimillinen kirjoitusvirhe otsikossa ja tarkoitit kumman?
Anteeksi ap. jos saivartelen... mutta nuo kummilahjat jaksavat aina yllättää. Ei millään pahalla.
Oli lyhennetty versio, kummin kannattaisi tehdä, ostaa...
Vierailija kirjoitti:
Käytetty Thinkpad ehdottomasti.
Miksi Thinkpad?
Vierailija kirjoitti:
Olisko sun mielestä kumman kannattaisi ostaa järkevä lause? Kummin on tässä otsikossa mun järjen mukaan tapaa ilmaiseva proadverbi. Ei se ole ehkä järkevin tapa kysyä, voisi kirjoittaa ihan vain kumpi olisi järkevämpi ostos tmv.
kumman kannattaisi ostaa, kummin kannattaisi ostaa. Ei, vaan kumpiko kannattaisi ostaa? Ensimmäinen on vielä pöljempi kuin otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Thinkpad?
Koska se on paras ja pirun kestävä. Saat siihen edullisesti myös käytettyä telakkaa, mikä parantaa läppärin käyttöä, mutta on siitä myös helppo ottaa mukaan. Kun korvaat vanhan kiintolevyn ssd-kovolla se pieksee 6-0 saman hintaiset uudet koneet.
Itse asiaan puuttumatta, ehkä tuo on vain murretta. Tsiisös, eukot taas kimittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Thinkpad?
Koska se on paras ja pirun kestävä. Saat siihen edullisesti myös käytettyä telakkaa, mikä parantaa läppärin käyttöä, mutta on siitä myös helppo ottaa mukaan. Kun korvaat vanhan kiintolevyn ssd-kovolla se pieksee 6-0 saman hintaiset uudet koneet.
telakka?
ssd-kovo?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiaan puuttumatta, ehkä tuo on vain murretta. Tsiisös, eukot taas kimittämässä.
Oho, sulla on vissiin joku eri näkymä palstan viesteistä, mulla ei näy viestin kohdassa tietoa siitä, kumpaa sukupuolta kirjoittaja on!
Vierailija kirjoitti:
Taitaa nykyiset koneet latailla aika fiksusti akkua. Itselläkin on duunikone yli 5 vuotta vanha ja akku hyvässä kunnossa vaikka on ollut melkein koko ajan laturissa tai telakassa.
Käytetyissä usein ylläreitä mut kone ostetaan sellaisena kuin se on, eli turha itkee myöhemmin. Akut saattaa myös hyytyä eka kuukauden aikana.