Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lentäminen " viimeisillään"

20.02.2006 |

hei,

löytyisikö täältä kokemuksia pitkistä lennoista loppuraskaudesta? tutkin juuri finskin sivuja ja lentäminen olisi sallittua (lääkärintodistuksella) 36. viikon loppuun. mieli tekisi käydä suomessa vielä alkukesästä.

viime raskaudessa lensin ongelmitta 4h lennon vielä 1,5kk ennen laskettua aikaa, mutta nyt koneessa pitäisi viettää 13h. edellisessä raskaudessa ei ollut muita oireita kuin mahan kasvu, ei siis turvotuksia, huimauksia tai pahoinvointeja. tälläkin kierroksella olen voinut tosi hyvin.

mukana lentäisivät mies ja 1-vee esikko, tarkoitus olisi ottaa hänelle oma paikka ettei joudu koko matkaa pitämään sylissä.

kuulisin mielelläni muiden kokemuksia pitkistä lennoista maha pystyssä!

expatti rv 17+

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustimme euroopasta indonesiaan ja sille lennolle sain apteekista laakarin reseptilla (ranskassa saa reseptin mihin tahansa ;-) tukisukat jotka oli tonne reiden puolivaliin. Ne piti pukea heti lentoaamuna ennen sangysta nousua paalle. Ei laakari muuta sitten neuvonut kuin juomaan paljon vetta ja kaymaan vahintaan 2 tunnin valein vessassa tai tekemaan muu pikku kavelylenkki koneessa. Sain jopa unilaakkeita jotta olisin saanut nukuttua koneessa kunnolla, kun matkantekoa oli yhteensa n. 30 tuntia, mutta ei ne kylla auttaneet. Oli aika rajahtanyt olo perilla, mutta jo yhdessa paivassa olo tasaantui. Eli lentosukkia voin suositella lampimasti ja paljon vetta ja mehua.

Ystavani tuli juuri EAsta ja valitteli etta ei saanut nukuttua sivu/ylavatsan kramppien takia kun ei sita mahaa saa siita mihinkaan pain. Onhan se puuduttavaa istua pitkan aikaa.

hyvaa matkaa

Vierailija
2/9 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin 16 tunnin lennot (3,5h, välilasku ja 11,5h sekä toisinpäin) viikoilla 24, 29 ja 35. Näistä viikoilla 24 ja 29 lensin yksin 3-vuotiaan ja alle 2-vuotiaan kanssa ja tämä pienempi oli vielä sylissä. Niissä en pystynyt nukkumaan, kun lapset olivat vuorotellen hereillä. Tuolla vikalla lennolla viikolla 35 mieheni oli mukana ja koitin levätäkin. Yllättävän hyvin ne meni. Tietysti olin todella poikki, mutta olisin varmasti ollut ilman raskauttakin. Kuutele itseäsi ja lääkäriäsi! Jos olet hyvässä kunnossa, niin eiköhän kaikke mene hyvin. Suomeen pääsy on kuitenkin niin iso juttu mielelle, että raskaushormonit auttavat jaksamaan ne lennot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa kun täältä löytyi positiivisia lentokokemuksia. laitoin saman aloituksen tuonne odotuspuolelle ja siellä oli negatiivisempia mielipiteitä. vointi raskauden aikana on tietenkin niin yksilöllinen juttu, toiset ovat elämänsä kunnossa ja toiset taas ei.

mulla taitaa olla jotkut tuki-stayupit eli juuri tuollaiset puoleen reiteen ulottuvat sukat kaapissa (kun vaan tietäis että missä...), sain ne esikoista odottaessa lahjaksi ja on instrusta ostettu eli luulis että niissä tuki riittää.

vai saa ranskassa reseptin kaikkeen :) täällä aasiassa taas ei saa koskaan reseptiä mihinkään vaan lääkkeet annetaan lääkäristä mukaan. tuskinpa vastaanotolta löytyy tukisukkia...

se on totta, että suomessa käynti on iso juttu henkisesti, eiköhän sen matkan jaksa vaikka päällään seisten.

Vierailija
4/9 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin torstaina jenkkeihin ja viikkoja 34. Muuten kaikki meni ok, mutta mun jalat turpos aivan jarkyiksi!! Oon varsin ruipelo eika turvotusta ole ollut yhtaan missaan vaiheessa, ei edes lentomatkoilla aikaisemmassa vaiheessa tata raskautta, mutta nyt lennon jalkeen mun jalat oli oikein mummojalat! Siis yhta paksut nilkoista kuin reisista, noh ehka ei ihan.. ;) Mutta laita ne tukisukat jalkaan, mina en kuunnellut viisaita neuvoja ja voi voi sentaan.. Yllatyin kylla siita kuinka hyva olo oli vaikka maha alkaa olla jo aika iso. Kaytavapaikka oli nappara kun paasi ravaamaan vessaan ilman, etta kukaan joutui hyppimaan sivuun jatkuvasti. Hyvin se menee! :)

Vierailija
5/9 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy...toisille Kanarian matka on iso juttu, toiset lentävät mannerten väliä monta kertaa vuodessa ilman sen isompaa numeroa:) Kyllä minä ainakin lähtisin sinuna, kun kerran haluat, jos raskaudessa ei sen kummempaa ongelmaa ole. Itse lensin joskus 32-33 rvolla Suomesta USA:an (yht. 16 h), eipä ollut mitään ongelmia. En itse asiassa ymmärrä, miksi ei " jaksaisi" istua koneessa, itselläni ei ainakaan raskaus estänyt tekemästä juurikaan mitään mitä nyt muutenkin olisin tehnyt. Loppuraskaudesta (tais olla 34-35 rvkon jälkeen), mullakin oli turvotukset melko rajuja, vaikka olen hoikka ja fyysisesti hyväkuntoinen. 35 rvolla lensin vielä amerikan sisäisen lennon, jonka piti olla tunnin pyrähdys, enkä sitten viitsinytkään laittaa mitään tukisukkia, mutta päädyimmekin sitten istumaan koneessa Philadelphian lentokentällä about 10 tuntia (välillä tosin vaihdettiin eri koneeseen) ja paikaltaan ei saanut liikkua ja jalkani olivat silloin tosi pökkelöt ja silloin vähän pelotti, että kunhan ei vaan trombi tulisi.

Vierailija
6/9 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärintodistuksissa ym. on kysymys kuitenkin vain siitä, että voidaan olla suhteellisen varmoja, ettei vauva ala syntymään kesken lennon. Sitä ei lentohenkilökunta suuresti toivo...

Vierailija
7/9 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna- oli rajat mitkä tahansa, tuskin kukaan lähtee lentämään, jos epäilee, että vauva syntyy kesken lennon. sitä ei toivo varmasti lentohenkilökunta eikä kukaan tuleva äiti myöskään.

kysymykseni koski lähinnä sitä, onko olo ison mahan kanssa koneessa tukala, ja siihen sain paljon vastauksia.

t.expatti

Vierailija
8/9 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaarantaisit vauvasi terveyden (ja lentoemäntien työskentelymukavuuden) synnyttämällä hänet lentokoneessa. Itse vain mainitsit tuosta lääkärintodistuksesta ja halusin vain selittää miksi se tarvitaan. Joillakin on nimittäin se käsitys, että lentäminen sinänsä olisi jotenkin haitallista sikiölle.

Vierailija
9/9 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta rv 36 verenpaineet singahti pilviin ja nesteieta kertyi ihan maantasallakin hurjasti. Jouduin vuodelepoon.

Tama vaan esimerkki yllattavasta kaanteesta loppuraskauden aikana. Onhan niita sairaaloita sitten kylla Suomessakin, jos sinne lennatte, mutta ihan vaan ajattelin mainita, etta jotain kommmervenkkeja saatta loppuraskaus tuoda tulleessan vaikka edellin onkin sujunut muitta mutkitta. Varaa lippu jonka voit perua?!

Lensin rv 28 9h lennon ja hantaluu puutui jo sillon. Nyt rv 31 on leffassakin istuminen aika puuduttavaa kun jalkoja ei saa suoraksi ja asentoa ei oikein voi vaihtaa mukavaksi kun vatsa ponkottaa ja kiristelee.

Lentoemo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi