Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Lokamammat 2 maanantaina***

20.02.2006 |

Tervetuloa uusille lokamammoille!

Hiihtolomaviikko ei paljoa vaikuta meidan perheen ohjelmaan, joten lokamammojen kuulumisia ehdin mina ainakin lueskella myos talla viikolla.

Nyt kun olen seuraillut tuttujen vauvojen kehittymista lahelta ja teidan vauvojen kehittymista hieman kauempaa niin vaikuttaa silta, etta poikavauvat ovat usein motorisesti hieman edella saman ikaisia tyttoja. Tatahan ei voi yleistaa, mutta ainakin meidan lahipiirissa nain on kaynyt. MItes teilla? Oletteko kiinnittaneet asiaan huomiota vai onko kyseessa vain sattuma?

LIIKUNNASTA: kavin tanaan ensimmaisen kerran urheilemassa sitten tyton syntyman (jos ei kavelyja oteta huomioon) kuntosalilla. Kerrankin sain lapsenvahdin sopivasti. Innostuin hieman liikaa, joten huomenna pelkastaan sangysta nouseminen voi olla tuskaa... AUTS!

No, eipa ollut mitaan tarkeaa sanottavaa mulla, joten taidan lopettaa lahetykseni tahan :)

Hyvaa maanantainjatkoa lokamammat ja -vaavit!

BT ja tytto

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kurkistus tänne.. Meillä on nyt koko porukka kotona kun on tuo hiihtoloma ja ukkokin tekee vähän vähemmän töitä. Eli pinoutumiset jää varmaan aika vähälle.

Kerrankin on aikaa tehdä yhdessä jotain, ohjelmassa ainakin luistelua, hiihtoa (lapset, en minä!) ja uintia. Liikunnasta kun oli puhe, niin täytyy myöntää, että itse olen TODELLA laiska liikkumaan. Kävelylenkit on ainoita josta oikeasti tykkään, ja uinti, mutta sitäkin tulee harrastettua liian vähän. Voisi muuten auttaa näihin niska-hartiaseudun vaivoihin.. ;)

Onneksi pian tulee kevät ja kesä. Tulee lähdettyä helpommin liikkeelle kun ei tarvitse pukea tenavia ja itseään niin paksusti. " Ooo, kesän lapsi mä oon.."

Babytalk: Meillä lapset tuntuu kehittyvän aikalailla samaan tahtiin jokainen, olen vähän vertaillut neuvolakortteja ja vauvakirjojen muistiinpanoja. Kääntymiset, tarttumiset ym. menee yksiin. Kävelyssä on jo sitten ollut eroa, saa nähdä miten tämä kolmonen aikanaan siinä onnistuu. Meillä muuten poika lähti kävelemään selvästi myöhemmin kuin tyttö, mutta ovatko nuo persoonat nyt sitten vertailukelpoisia lainkaan.. Mutta on niitä hauska seurata! (..ja vertailla.. :))

Kannattaa muuten ehdottomasti kirjoittaa kaikki " tärkeät" tapahtumat heti muistiin päivämäärineen, ei niitä muuten myöhemmin muista erkkikään. Tai no, en minä ainakaan.

No, nyt tyhjeni nuppi. Olen tosi huono kommentoimaan kun en ikinä muista mistä on puhuttu.. :( Pitää mennä komentamaan nuo isommat pois suihkusta, ne on lätränneet siellä varmaan jo tunnin. Ja sitten jos koittaisi päästä ulos..

Oikein mukavaa viikon alkua, ja hiihtolomaa niille, jotka sitä viettävät!

Pähkis & Nuppunen melkein 4kk!!

Vierailija
2/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin mukavasti aikaa kirjoitella, kun molemmat pojat nukkuu päiväuniaan. Esikoinen (2,5v) nukkuu onneksi vielä 2-3h päikkäreitä ja aika hyvin olen saanut nökön päikkärit ajoitettua niin, että usein nukkuvat pari tuntia yhtä aikaa. Ihanaa omaa aikaa äidille!!

LIIKUNNASTA: Mä olen kans tooosi laiska liikkumaan. Jumpassa olen tammikuun alusta alkaen käynyt kerran viikossa, mutta siinäpä ne mun liikkumiset. Vaunulenkillä ei tule käytyä niin kuin esikoisen kanssa aikoinaan, kun nyt on myös tuo 2,5-vuotias, jonka kanssa sitten touhuillaan ulkona kaiken laista nökön nukkuessa vaunuissa. Tosin tuon uhmaikäisen pukeminen ulkovaatteisiin vastaa kyllä tehokasta jumppaa ;).

TYTTÖVAUVAT VS. POIKAVAUVAT: Mä oon tuttavapiirissä huomannut saman kuin joku (sori, en muista vielä nimiä) mainitsi eli pojat kesittyy tyttöjä nopeammin näin ihan vauvaiässä. Ehkä se sitten siinä kävelyvaiheessa kääntyy toisin päin.. Sen olen myös tutavien kanssa juteltaessa huomannut, että (ainakin meidän kaveripiirissä) poikavauvat on yleensä helpompia ja parempia nukkumaan ja tytöillä on useammin mahavaivoja. No, tää mun otos ei ole kyllä kovin laaja, joten ehkä näitä tuloksia ei ihan voi yleistää ;)

Kuinkas moni teistä on muuten kokeillut vauvahierontaa? Mä harrastin sitä esikoisen kanssa, mutta nyt on kiireessä jäänyt/ unohtunut. Eilen kuitenkin kokeilin neuvolasta saadun ohjeen mukaan hieroa nököä ja pikkuinen tykkäsi hirmuisesti! Naureskeli ääneen melkein koko ajan ja oli rauhassa paikallaan (mikä on meillä harvinaista). Täytyykin alkaa useammin hieromaan.

Nytpä menen juomaan kupillisen pelkkää kahvia, kun meiltä ei taidä löytyä pullan pullaa eikä edes pientä keksiä...

rölli & nökö 4,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo het aamusta käyty lasten kanssa jäämäessä, ja meikäkin mennä posotteli liukurilla niin, että metsä raikas...Liukuu muuten tosi hyvin, kun on paljon painoa liukurin päällä, hih.

Rölli05 ja nökö, teretulemast joukkoon.Kiva jos saadaan porukkaa sen verran pysymään mukana, että joka päivälle ois jonkinkokonen pino luettavana. Kummasti vaan piristää, kun saa vähän kohtalotovereiden kuulumisia lueskella, ja kiree pipokin hellittää, jos joskus sellanen sattuu olemaan..

ROM:lle voimia vastoinkäymisiin..EI onneksi yleensä kahta kamalaa päivää satu ihan peräkkäin. Surullisia juttuja sulla..

Lokavaaville syntsä-onnea! Vähäks täällä kateellisena haikailee, kun vietät 3-kymppisiä! Tuskin muistan aikaa:o(((.

Juu, toi liikkuminen on mun osalta jäänyt tosi vähiin, jopa ns.hyötyliikunta, kun olen niin tottunut joka paikkaan posottelemaan mun tommosella " pommilla" , jota ei kehtaa ees autoksi haukkua... Ennen tykkäsin kovastikin käydä salilla, mutta sitte taas kaikenmaailman jumpat ja aerobicit ei sovi mulle ollenkaan, kun en kertakaikkiaan kykene siihen, että käsiä pitäs liikutella eri suuntaan kuin jalkoja, tai jotain ihme koreografioita oppia..Oon ikäänkuin liikuntavammainen tolta osin. Uintia oon kans jonkun verran yrittänyt harrastaa vuonna kivi, mutta nyt oon jotenkin aatellu, ettei oo kiva lähteä yleiseen uimahalliin niin kauan kuin imettää.. Onko muilla tosta asiasta kokemusta? Siis, jotain rintatulehdus-uhkaa tai onks vähän kiva istua yleisessä saunassa, kun alkaakin maidot valumaan pitkin kroppaa.. Ehkä mä liian syvällisesti mietin tommostakin..

Tänään aattelinkin tekasta lasten iloksi pellillisen pizzaa..Nyt voi vähän loman kunniaksi hoidella syömisetkin vähän erilailla, ettei aina jauhelihakastiketta ja spagettia, tai kalapuikkoja muusilla.. Kuinkas sainkin taas asian kääntymään ruokaan!

Poistun pikaisesti, kun jotenkin aina saan aasinsillan syömiseen..Eikä todellakaan ole siitä puhe, mistä puute!!!

Iloista alkavaa viikkoa kaikille mammukoille vaaveineen!

Truutta ja Milo

Vierailija
4/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat pojat päiväunilla ja on taas tätä omaa laatuaikaa :)

RÖLLI05: Meillä myös esikoispoika 2,5 vuotias ja meillä myös nukkuu vielä pari tuntia päiväunia ja melkein aina samaan aikaan pikkuveikan kanssa... se aika tekee ihmeitä, kun saa huilahtaa ja juoda kupposen kahvia ihan yksin... ja tietysti käydä nämä pinot lukasemaassa :)

Meillä viimeyö meni kerrassaan loistavasti! tähänasti kun on yöt olleet yhtä heräilemistä ja yleensä ollaan herätty 4-6 kertaa yössä.. milloin mistäkin syystä.. No, viimeyänä herättiin oikeastaan vain kerran!!! nukkumaan käytiin vasta puoliltaöin ja eka herätys oli kolmalta... siitä sitten nukkui puoli seitsemään ja esikoinen halusikin sitten jo piirrettyjä katsomaan. Kyllä olisi äitiä vielä nukuttanut pidempään, kun meni myöhäseksi tuo nukkumaan käynti eilen... mutta ehkä tänään viisastuneena ja yhtähyvän yön toivossa käyn nukkumaan aikaiisemmin :) meillä kun pojat käyvät nukkumaan kumoikin jo yhdeksältä illalla...

URHEILUSTA : Kävelemässä olen ahkerasti miltei joka päivä käynyt ja yleensä sellaisen 5-7 kilsaa on tullut lenkille pituutta. Soutu spinningin aloitin taas ja se tekee niin hyvää hartioille että... olen tosin nyt vain kerran viikossa soutamassa käynyt mutta on siitkin apua. Esikoisen synnyttyä , imetysaikana lihoin reilut 6kg ja nyt olen päättänyt että paino ei saa nousta!!! sain ne kilot pois vasta kun lopetin imetyksen ja nehän katosivatkin ihan melkein itsestään. nyt kuopuksen raskausaikana nousi paino vain 5,7 kg eli kaikki lähti synnyttämällä... ja nyt sitten paino on pysynyt samassa. Mutta pääasia ettei sitä taas tule lisää... ja eihän tässä nyt mitään laihista ole tarkoitus aloittaakkaan (vaikka ei kyllä haittaisi jos pari kiloa jonnekkin katois :) )

Mutta nyt kahville, että kerkeää ennenkiun poitsut herää

t. K@tju ja pojat

Vierailija
5/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taas viikonloppu vierähti nopeasti. Mä alan pikkuhiljaa toipua flunssasta ja ainakin toistaiseksi näyttäisi napiaiset säästyvän taudilta, huh. Meillä olisi tänään ollut hammashoitola, mutta siirsin sitä, kun oli just ruoka-aikaan. Ja kai sinne ehtii, kun ei oo vielä hampaitakaan =D.

TYTÖT VS. POJAT

Mullahan täällä on nyt oiva tilaisuus vertailla tyttö- ja poikavauvaa =D... Poika on kyllä tarttunut tyttöä aiemmin esineisiin. Nauru kajahti pojalla ilmoille jo tuossa kolmekuisena, kun taas tyttö vasta pikkuhiljaa raottelee kikatusarkkua. Poika on paljon liikkuvaisempi tapaus, mutta se lienee persoonallisuuskysymys. Poika on pari kertaa kääntynyt selälleen ja tyttö taasen vatsalleen (eilen illalla sai jonkun ahaa-elämyksen).

LIIKUNNASTA:

Mitä se on ;)? Jos vaunuttelu ja koiran lenkitys luetaan liiikunnaksi, niin aktiivisesti harrastan päivittäin =). Ratsastus olis taas mukava aloittaa, sitten joskus, kun raaskin olla noista muruista erossa kauemmin kuin tunnin xp...

VAUVAHIERONNASTA:

ei olla harrastettu. Tyypit vois kyllä tykätä.

ROM:ille jaksuja! LOKAVAAVILLE onnea synttäreiden johdosta! Ja Röllille + kaikille muillekin tervehdys =)!

Vierailija
6/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Meidän pojun mitat ovat 68cm ja 6790g. Yllättävän pitkä vauva, kun me ei miehen kanssa olla mitenkään hirveän pitkiä.

En nytten yhtään muista minkä kokoisia muut lokavauvat ovat olleet 4kk iässä, jos jaksatte, niin viitsisittekö laittaa uudestaan niitä tietoja, please.

Lääkärin mielestä kiinteiden aloittaminen ei tule auttamaan vauvaa nukkumaan öitä paremmin, vaan kehotti yrittämään saada vauvaa nukahtamaan yöllä udestaan ilman syöttöjä. Kait tarkoitti sellaista pehmeää unikoulua. Minä kun olen luullut ettei unikoulua kannata aloittaa ennen 6kk ikää! ja kun musta tuntuu että pojulla on tosiaan nälkä yöllä!!

LIIKUNNASTA: Minä käyn spinning tunnilla kerran viikossa . Yritän kanssa mennä kerran päivässä ulos 1-2h kävelylle, niin saa pojukin raitista ilmaa. Vaikka mielestäni liikun ihan kivasti ja enkä syö paljon epäterveelistä ruokaa, en silti ole laihtunut grammaakaan viimeisen 2 kuukauden aikana. Aarggh, tosi ärsyttävää, voisin ihan yhtä hyvin syödä suklaata ja muuta hyvää kun toi paino ei kuitenkaan putoa..

Pitää nytten soitta mun vanhemmille ja kertoa neuvolakuulumisia kun kuitenkin odottavat puhelimen vieressä . En viitsi kuitenkaan kertoa että piti ekana mennä kertomaan kuulumisia ventovieraille ihmisille netissä :)

Bonnie ja Samuel

Vierailija
7/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Bonnie76: Meillä poika oli 4kk neuvolassa viime viikolla 6415g ja 63,5cm.

T.äippä ja Eetu 4kk ja 3pv

Vierailija
8/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onpa Samuel kyllä tosiaan pitkä ja hoikka poika! en nyt ihan tarkkoja lukuja muista, mutta Milon kanssa käytiin 3 kk-neuvolassa vasta 3,5kuisena, ja silloin oli pituutta n.63 cm ja painoa...Noh, aikas hyvästi, eli jotain 7,2 kg! Ei kyllä tunnu sillai" lihavalta" , mutta posket on kyllä aika makeet.. Milohan on saanut viikon vanhasta korviketta iltaisin, mutta muuten on rintaruokinnassa. Neuvolassa yrittivät kyllä vihjasta josko vähän kontrolloisi syömisiä, mutta heti tein selväksi, etten aio lasta nälässä pitää... luotan kyllä siihen, ettei pojusta nyt mikään mätäs tule, eiköhän ne painokäyrät tasaannu kun alkaa liikkumaan.

Mutta huomiseen kaikki kamut!

Truutta Miloineen

Vierailija
9/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan tytto oli 4 kk tarkastuksessa 64cm ja 7,1kg. TRUUTTA:ei mun mielesta meidankaan tytto mikaan pullukka ole, sellainen vauvapyorea, mutta posket muistuttaa kylla aika paljon hamsterin poskia ;)

Nyt taytyy menna herattelemaan vaavia, etta ei myohastyta mamma-vauva meetingista!

BT

Vierailija
10/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolassa tänään ja mitat ovat tällä hetkellä 7.780 kg ja 68 cm. Poika reilu 4 kk.

Juu eilinen ei ollut paras mahdollinen päivä, tänään jo parempi. Anoppi odottelee edelleen leikkaukseen pääsyä kun kaatui eilen ja mursi ranteen ja lonkan.

Nyt väsyttää niin että suihkuun ja odotellaan että poju herää ja yökkäripesulle. Ja herra takas nukkumaan.

Vierailija
11/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nökö oli 4kk 1vko ikäisenä 7,3kg ja 65cm. Semmoiselta sopusuhtaiselta mun mielestä vaikuttaa, kaksoisleuka ja pulleat posket kyllä löytyy :)

rölli

Vierailija
12/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nökö oli 4kk 1vko ikäisenä 7,3kg ja 65cm. Semmoiselta sopusuhtaiselta mun mielestä vaikuttaa, kaksoisleuka ja pulleat posket kyllä löytyy :)

rölli

Vierailija
13/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa aloittelijalle anteeksi...

Vierailija
14/14 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojan 4kk mitat

7110g ja 64,5cm

pullukat posket ja ihanat reisimakkarat löytyy :)