500 ihmisen kerääntyminen kirkon raunioille yöllä osoitti
että kirkko on tärkeä. Joten jospa nyt vähäksi aikaa hiljenisi kirkko irti valtiosta vouhotukset ja yritykset kieltää lasten kastamiset
Kommentit (36)
Miten se lasten kastaminen tähän taas liittyi?
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Vierailija kirjoitti:
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Niin että lestoja ei lasketa? Keitä muita ei lasketa?
Tarvitaan kirkon tuhopoltto, että jumalanpalvelukseen saadaan kerrankin väkeä enemmän, kuin ne kolme vakikävijää papin ja kanttorin lisäksi. Ei vissiin sitä ennen ole mitään yleisöryntäyksiä ollut.
Palaisi vaan lisää, jos se tuntuu teidän uskoanne vahvistavan, niin mielelläni sellaisen ilon teille suon.
Tää oli Provoon kirkkoa varmaan halvempi, tosin Prvoon kirkko oli vielä satoja vuosia vanhempi tää on siihen nähden uudempi, mutta en osaa sanoa, se tuli maksamaan 4.2 miljoonaa, paljonkohan tästä tulee maksua kun on Provoon kirkkoa niin paljon uudempikin.
Tuskin koskaan tullaan rakentamaan entiselleen, ihan paloturvallisuuden takia. Kunnon betonibunkkeri olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Niin että lestoja ei lasketa? Keitä muita ei lasketa?
Eiköhän päätöksenteossa oteta huomioon ne täyspäiset ihmiset ennen kaikkea. Eihän lapsillekaan anneta äänioikeutta hupsu
Vierailija kirjoitti:
että kirkko on tärkeä. Joten jospa nyt vähäksi aikaa hiljenisi kirkko irti valtiosta vouhotukset ja yritykset kieltää lasten kastamiset
Päinvastoin. Pääsiäisjumalanpalveluksessa olisi ollut muutama kymmenen mutta kirkon raunioilla oli juhlimassa 500.
Raamattuvyöhykkeen tapahtumien perusteella ei voida tehdä yleistyksiä koko Suomen tilanteesta. Jossakin vaiheessa kirkko erotetaan valtiosta. Vauvojen liittäminen kirkon jäseniksi kasteen kautta vähenee tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Milloin lestadiolaiset ovat käyneet luterilaisessa kirkossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Milloin lestadiolaiset ovat käyneet luterilaisessa kirkossa?
Ne ovat luterilaisia, hassu.
Menisin minäkin paikalle jos tuollainen lähistöllä tapahtuisi. Ihan uteliaisuuttani ja toiseksi minua kyllä surettaisi vanhan, kulttuuri-historiallisen rakennuksen tuhoutuminen.
Saattaisinpa jopa halata kirkkoherraa jos hänet tuntisin.
-Ateisti-
500 ihmisen katupartiointi ympäri Suomea osoittaa, että mamut ovat kaikki rikollisia terroristeja. Olisiko nyt aika karkoittaa jokainen tummaihoinen Suomesta?
Olen ateisti, mutta jos oman kaupungin kirkko olisi palanut, olisin varmaan itsekin mennyt katsomaan tilannetta sinne.
Enemmän varmasti vaikutti uteliaisuus ja järkytys. Itsekin olisin mennyt paikalle suremaan menetettyä kulttuuriperintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Milloin lestadiolaiset ovat käyneet luterilaisessa kirkossa?
Ne ovat luterilaisia, hassu.
Hyi, miten alentavalla tavalla puhut, outolintu
Vierailija kirjoitti:
Raamattuvyöhykkeen tapahtumien perusteella ei voida tehdä yleistyksiä koko Suomen tilanteesta. Jossakin vaiheessa kirkko erotetaan valtiosta. Vauvojen liittäminen kirkon jäseniksi kasteen kautta vähenee tasaisesti.
Millähän tavalla kirkko ja valtio ovat nyt mielestäsi liitettyinä?
Kirkon, kuten minkä tahansa arvokkaan kulttuurihistoriallisen rakennuksen palaminen on aina surullinen asia. Osanottoni ylivieskalaisille.
Mutta ei tämä yksittäinen tuhopoltto ja sen jälkeinen kansanpaljous messussa mitenkään liity siihen, että kirkon jäsenmäärä ja kastettavien määrä vähenee tasaiseen tahtiin. Kirkon ja valtion ero on luonnollinen askel tässä kehityksessä.
Eikö ole myös kirkon kannalta parasta, että seurakuntiin jäävät vain ne, jotka todella uskovat siihen, mitä kirkko opettaa, ja ns. tapakristityt irtoavat siitä.
t. Kirkkoon kuulumaton agnostikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ylivieskassa asuu paljon niitä lestoja ja muutenkin se on ns. raamattuvyöhykettä että sinuna tekisi mitään johtopäätöksiä
Milloin lestadiolaiset ovat käyneet luterilaisessa kirkossa?
Suurin osa lestoista kuuluu luterilaiseen kirkkoon, kirkkoon kuulumattomat lestadiolaiset hertätysliikeet ovat pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole myös kirkon kannalta parasta, että seurakuntiin jäävät vain ne, jotka todella uskovat siihen, mitä kirkko opettaa, ja ns. tapakristityt irtoavat siitä.
t. Kirkkoon kuulumaton agnostikko
Tahahan tässä on pääroolissa. Nyt tapajäsenet rahoittavat pienen aktiiviporukan touhuja.
Tämä metalli-/ saatananpalvonta-musiikki on kiellettävä kun se kerta ajaa ihmiset pimeille poluille ja tälläisiin tekoihin :(