Epäiletkö että sulla olisi joku mt-sairaus?
Tarkoitan niitä jotka ei ole käynyt jossain psykiatrissa vaan epäilee itse että nillä on joku. Mikä sai sut luulemaan että sulla on se? haitko apua ja jos et miksi?
Kommentit (7)
Epäilen ADD . Päässä kova meno; paljon ajatuksia ja huomaan pienetkin asiat ympäristössä jatkuvasti niin, että väsyn. Ihmisten seura tähän päälle tuo liikaa ärsykkeitä, kun huomioi, kommentoi ja kuuntelee vielä heitäkin, enkä sitten vaan jaksa. Vetäydyn yksinäisyyteen ja kuuntelen vaikka linnunlaulua metsässä yksin.
Ongelmana tietenkin on eristäytyminen, mitä katsotaan kovasti kieroon ja paheksuen.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ADD . Päässä kova meno; paljon ajatuksia ja huomaan pienetkin asiat ympäristössä jatkuvasti niin, että väsyn. Ihmisten seura tähän päälle tuo liikaa ärsykkeitä, kun huomioi, kommentoi ja kuuntelee vielä heitäkin, enkä sitten vaan jaksa. Vetäydyn yksinäisyyteen ja kuuntelen vaikka linnunlaulua metsässä yksin.
Ongelmana tietenkin on eristäytyminen, mitä katsotaan kovasti kieroon ja paheksuen.
Noh niin lisään vielä, että ei kyllä mt-sairaudeks kai luokitella. Tuli tahaton ohis.
Mulla on todennäköisesti keskivaikea/epätyypillinen krooninen masennus. Ollut jo kolme vuosikymmentä, alkaen peruskoulun kestäneestä koulukiusaamisesta. Luulin selvinneeeni siitä, kun yliopistossa meni hienosti ja oon siis työssä ja perhe on ja kaikki loistavasti - paitsi että en iloitse mistään ja jos joskus iloitsen, se ei kestä eikä kanna. Jos vastaan masennuskyselyyn, saan hurjat pisteet. Matkan varrella on ollut myös syömishäiriötä ja pakko-oireita. Kaksi vuotta sitten olin lääkärissäkin, kun meni niin pahaksi, etten saanut mitään tehtyä, edes kirjastokirjoja uusittua ja tuli hirveä lasku. Silloin lääkäri puhui tuosta epätyypillisestä, mutta antoi vain unilääkkeitä, joilla sain homman taas kuriin niin että pystyn käymään töissä.
Miksi en mene hoitoon? Krooninen masennus ei juuri koskaan parane, enkä halua lääkkeitä, joten ei kannata mennä lekuriinkaan. Menen sit taas jos alan sekoilla haitallisesti.
Varmaan sosiaalisen tilan-ahdistusta ja masennusta. Eilenki kolme kertaa vaihdoin vaatteet et menenkö lenkille kun aurinko paistaa mut jotenki en pystynny menemään ovesta ulos, sitten päätin että menen että voitan "tämän" mutta ei se oikein mieltä nostannut. Joskus tulee tälläsiä kausia että ei vaan pysty ja mieli turta että elän vain hengittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on joku mt-sairaus? Pitäisikö vähän määritellä?
Joku diagnoosi, personallisuushäiriö jne.
Varmaan joku vihanhallintaan liittyvä. Kun menee hermo meinaan räjähtää. Menen makkariin tuskailemaan. Tekisi mieli heitellä tavaroita. Ei sentään ihmisiin kohdistuvia vihoja ole tullut.
Sitten varmaan lievä maanis-depressio. Tosin aikaväli ei tähän sovi. Saatan olla pari tuntia pilvissä, ja sitten joku vituttava asia kiskaisee maanpinnalle eikä tee mieli edes puhua.
Mikä on joku mt-sairaus? Pitäisikö vähän määritellä?