Ylivieskan kirkko palaa !!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016032621328233_uu.shtml
Liekkö yhteyttä tällä
Kommentit (210)
Jos hallitus olisi laittanut syksyllä rajat kiinni, niin kenelläkään skinheadilla ei olisi ollut syytä polttaa Ylivieskan kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hei ylivieskalaiset!
Se yön messu pidetään raunioilla. Itse en sinne pääse kun olen katsomassa äitiäni Oulussa, mutta olisi ihana jos te voisitte mahdollisuuksien mukaan mennä.
Katsotaan... Vielä ehdin. Pitää myös aamulla mennä Sievin kirkkoon...
Vierailija kirjoitti:
Sisältä alkanut sähköpalo todennäköisesti sammuisi automaattisella sammutusjärjestelmällä. Kyllä tuo on hyvin todennäköisesti tuhopoltto. Tuskin mikään poliittinen kannanotto kuitenkaan, vaan perinteinen känniääliön päähänpisto. Näitä ne on yleensä aina Suomessa. Epäilen vahvasti jotain saman tyyppistä kuin Porvoon kirkon poltto muutama vuosi takaperin.
Paikallisten kannattaisi kuvata katselemassa olevia ihmisiä. Pyromaanit jää katselemaan.
"Pyromaani palaa rikospaikalle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kirkko se oli, mutta ei mulla kyllä ole mitään tunteita kirkkorakennusta kohtaan. Oon siellä aikoinaan päässyt ripille ja vihittykin meidän on siellä, mutta siis...ihan pytinki muiden joukossa, tosin ainoa kaunis oli tässä läävässä, siis täällä Ylivieskassa. Ei täällä nyt mitään kauheen uskonnollisia kyllä olla, tekouskovaisia suurin osa, lestoja paljon ja jonkin verran körttejä, mutta suurin osa ei siis oikeesti oo mitään uskiksia. Nyt siihen paikalle varmaan pykätään joku ruma kivimöhkäleraknneus, samaa sarjaa kuin uudehko seurakuntatalo, joka kilpailee rumuudessaan ja synkkyydessään maan rumimman pytingin tittelistä.
Toivottavasti älytään säästää ja pitää ne riuratukset tästä eteenpäin vaikka suvannon kappelilla tai naapurikunnan Alavieskan kirkokssa, miksi pitäis joka seurakunnassa olla oma kallis kirkko, kun ne enimmäkseen kumisee tyhjyyttään? Rasittaa aatella, että täällä pikkupaikkakunnalla ei nyt muusta puhutakaan moneen kuukauteen...hohhoijaa...no toivottavasti oli onnettomuus eikä tuhopoltto.
Oon Nivalasta alunperin kotoisin. Heti heräsi nivalalaisuus eloon kun kuulin tästä. Nyt riittää puhetta sukulaisten kanssa! Tokmannista ja siwan varkaudesta onkin jo tarpeeksi jauhettu. ;)
Nii-in, aattelepa, että jotkut joutuu (vielä toistaiseksi) asumaan täällä ja kuuntelemaan näitä kirkonpolttojuttuja nyt maailman tappiin asti. Sitä ootella kauan, että jotain yhtä suurta ja ihmeellistä tapahtuu seuraavan kerran! Nyt on jo facessa about 200 päivitystä: "Hirveää" "Kauheaa" "Olen niin surullinen" "Ei voi olla totta" jnejne ja kuvia ja videopätkiä. En taida käydä facessa muutamaan viikkoon, enkä lue Kalajaskaa pariin viikkoon...
Haha muistan kyllä että siellä asuessa ärsytti se hössötys. Nyt kun on tarpeeksi kaukana niin jaksaa aina välillä innoissaan juoruta asioista. Pakko sanoa, että musta tuntuu, että osa alueen ihmisistä on mielissään kun jotain tällaista ikävää tapahtuu vaikka väittävätkin olevansa kauhuissaan. Jotain sisältöä tuli elämään ja päästiin iltalehteenkin. :D Terkkuja kaikille Ylivieskaan, Sieviin ja Nivalaan! Tiedän, että luette tätä.
Todellakin, eihän täällä koskaan tapahdu mitää xD t. Sieviläinen
Isoissa kaupungeissa kasvaneet ei välttämättä ymmärrä, että maaseudulla voi tulla niin tylsää, että sitä alkaa jo oikeastaan ihan toivomaan, että joku vaikka ryöstäis halpa-hallin tai vähintään, että joku jäis kiinni veronkierrosta. :D On se elämä karua. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylen uutisessa on lainaus merkit "kantasuomalainen" mies otettu kiinni teosta epäiltynä?
Henkilö, joka itse ja jonka viiteryhmä mielellään korostavat suomalaisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Ylivieskan kirkko 1786–2016!
Maahanmuuttokriittiset tekivät sen mihin puna-armeija ei pystynyt.
230 vuotta palveli kirkko seurakuntalaisiaan.
Sitten tulivat hommalaiset ja odinit.
Mitä muuta voi olettaa, kun pääministeri kutsuu väkeä maahamme tarjoamalla heille oman asuntonsa. Samaan aikaan kuitenkin hän innokkaasti leikkaa kaikesta, mikä koskee kantaväestöä.
Onhan Sipilä tyhmä, mutta kyllä tyhmempikin tajuaa mitä moisesta seuraa.
Tarkoitatko että sinun mielestäsi oli oikein, että rajakit polttivat vuosisatoja vanhan kirkon?
En tietenkään tarkoittanut. Jos pääministeri toimii kuten Sipilä on toiminut, luvassa on hankaluuksia. Minä en niitä hyväksy enkä niihin liity, mutta Sipilän toiminta on kuin suoraan oppikirjasta: Miten aktivoit agressiivisen ääriaineiston.
Hienoa. Eikö???
Nuorehko kantasuomalainen mies, joka on alustavissa kuulusteluissa jo myöntänyt tekonsa. Motiivia ei vielä tiedetä.
Pääsiäisyön messu palaneen kirkon raunioilla
Ylivieskan seurakunnan pääsiäisyön messu pidetään tänään palaneen kirkon raunioilla 26.3. klo 24.00. Mukana on piispa Samuel Salmi.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisyön messu palaneen kirkon raunioilla
Ylivieskan seurakunnan pääsiäisyön messu pidetään tänään palaneen kirkon raunioilla 26.3. klo 24.00. Mukana on piispa Samuel Salmi.
Vaikka pidän kristinuskoa lähinnä vastenmielisenä, niin tämä on jotain, jonka takia ottaisin hattuni päästäni.
Klo 24 alkaa se yön messu. Mä tulen myös sinne viereiseltä paikkakunnalta.
Nähdään siellä?
nooh eiköhän tää ollut odotettavissa että näin käy, kun maahanmuutto riistäytyy hallinnasta ja mamuja palvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylen uutisessa on lainaus merkit "kantasuomalainen" mies otettu kiinni teosta epäiltynä?
Koska lainausmerkit tarkoittaa, että se on lainaus. Siis ei toimittajan oma nimitys vaan poliisi on sanonut sanan kantasuomalainen, etkö ole kuunnellut äidinkielen tunnilla miten lainausmerkkejä käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitus olisi laittanut syksyllä rajat kiinni, niin kenelläkään skinheadilla ei olisi ollut syytä polttaa Ylivieskan kirkkoa.
Suomalaisääliöt ovat poltelleet kirkkoja aina ja niin tapahtui nytkin. Millään mamulla ei ole mitään osuutta asiaan, vaan kotimaiset tekevät kaiken polttamisen ihan itte!
Harmillista että meni kulttuurihistoriallisesti tärkeä rakennus.
Vierailija kirjoitti:
nooh eiköhän tää ollut odotettavissa että näin käy, kun maahanmuutto riistäytyy hallinnasta ja mamuja palvotaan.
Ei ollut, ei todellakaan.
Oli muuten aika rohkea tuhopolttaja tai sitten humalassa. Pisti kirkon palamaan illalla, tuohon aikaanhan Hälytys tuli 19.30 kieppeillä) on vielä paljon porukkaa liikkeellä. Tuollapäin vielä poltetaan kokkoja, joten ihmisiä on tosiaan liikkeellä. Yleensähän noi tuhopolttajat tekee tekosensa yöllä.
Vierailija kirjoitti:
soldiers of odinitkin on miehiä lainausmerkeissä:)
https://www.instagram.com/p/BDbWfxBjDim/
roihahdus