Ylivieskan kirkko palaa !!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016032621328233_uu.shtml
Liekkö yhteyttä tällä
Kommentit (210)
Minkälainen sontaläjä tekee tällaista. Täytyy olla mieleltään ja sydämeltään sekä sairas, että erittäin paha. Taitaa olla niin tyhmä ihminen, ettei osaa edes katua tekoaan. Taas näkee missä on nykymaailman arvot. Pahuus lisääntyy, itsekkyys kasvaa, moraali ja etiikka vähenee. Surullista.
No ei se nyt mikään ihmeellisen kaunis kirkko ollut, ihan tavallinen. Toki kauniimpi kuin uudemmat tiilihökötykset sunmuut. Mutta siis ei semmoinen hieno, joita niitäkin on. Mulle sinänsä kirkot ei merkitse mitään, mutta jos oikein hienon tiedän, voin vaikka lomareissulla käydä katsomassa. Niistä oikeasti vanhoista kivikirkoista tykkään. Muistaakseni esim. Raahessa on ihan hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kirkko se oli, mutta ei mulla kyllä ole mitään tunteita kirkkorakennusta kohtaan. Oon siellä aikoinaan päässyt ripille ja vihittykin meidän on siellä, mutta siis...ihan pytinki muiden joukossa, tosin ainoa kaunis oli tässä läävässä, siis täällä Ylivieskassa. Ei täällä nyt mitään kauheen uskonnollisia kyllä olla, tekouskovaisia suurin osa, lestoja paljon ja jonkin verran körttejä, mutta suurin osa ei siis oikeesti oo mitään uskiksia. Nyt siihen paikalle varmaan pykätään joku ruma kivimöhkäleraknneus, samaa sarjaa kuin uudehko seurakuntatalo, joka kilpailee rumuudessaan ja synkkyydessään maan rumimman pytingin tittelistä.
Toivottavasti älytään säästää ja pitää ne riuratukset tästä eteenpäin vaikka suvannon kappelilla tai naapurikunnan Alavieskan kirkokssa, miksi pitäis joka seurakunnassa olla oma kallis kirkko, kun ne enimmäkseen kumisee tyhjyyttään? Rasittaa aatella, että täällä pikkupaikkakunnalla ei nyt muusta puhutakaan moneen kuukauteen...hohhoijaa...no toivottavasti oli onnettomuus eikä tuhopoltto.
Oon Nivalasta alunperin kotoisin. Heti heräsi nivalalaisuus eloon kun kuulin tästä. Nyt riittää puhetta sukulaisten kanssa! Tokmannista ja siwan varkaudesta onkin jo tarpeeksi jauhettu. ;)
Nii-in, aattelepa, että jotkut joutuu (vielä toistaiseksi) asumaan täällä ja kuuntelemaan näitä kirkonpolttojuttuja nyt maailman tappiin asti. Sitä ootella kauan, että jotain yhtä suurta ja ihmeellistä tapahtuu seuraavan kerran! Nyt on jo facessa about 200 päivitystä: "Hirveää" "Kauheaa" "Olen niin surullinen" "Ei voi olla totta" jnejne ja kuvia ja videopätkiä. En taida käydä facessa muutamaan viikkoon, enkä lue Kalajaskaa pariin viikkoon...
Haha muistan kyllä että siellä asuessa ärsytti se hössötys. Nyt kun on tarpeeksi kaukana niin jaksaa aina välillä innoissaan juoruta asioista. Pakko sanoa, että musta tuntuu, että osa alueen ihmisistä on mielissään kun jotain tällaista ikävää tapahtuu vaikka väittävätkin olevansa kauhuissaan. Jotain sisältöä tuli elämään ja päästiin iltalehteenkin. :D Terkkuja kaikille Ylivieskaan, Sieviin ja Nivalaan! Tiedän, että luette tätä.
Todellakin, eihän täällä koskaan tapahdu mitää xD t. Sieviläinen
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt mikään ihmeellisen kaunis kirkko ollut, ihan tavallinen. Toki kauniimpi kuin uudemmat tiilihökötykset sunmuut. Mutta siis ei semmoinen hieno, joita niitäkin on. Mulle sinänsä kirkot ei merkitse mitään, mutta jos oikein hienon tiedän, voin vaikka lomareissulla käydä katsomassa. Niistä oikeasti vanhoista kivikirkoista tykkään. Muistaakseni esim. Raahessa on ihan hieno.
Sanopa mikä Ylivieskassa olisi kauniimpi rakennus. Minä en keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran Jännämies poltti päreensä
yläkerran jännämies xD
On se sen verran arvaamaton liikkeissään että on ehdottomasti jännämies eikä kilttimies.
Eikös se ole lassukka? Tehnyt vain yhden naisen raskaaksi ja senkin neitseellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kirkko se oli, mutta ei mulla kyllä ole mitään tunteita kirkkorakennusta kohtaan. Oon siellä aikoinaan päässyt ripille ja vihittykin meidän on siellä, mutta siis...ihan pytinki muiden joukossa, tosin ainoa kaunis oli tässä läävässä, siis täällä Ylivieskassa. Ei täällä nyt mitään kauheen uskonnollisia kyllä olla, tekouskovaisia suurin osa, lestoja paljon ja jonkin verran körttejä, mutta suurin osa ei siis oikeesti oo mitään uskiksia. Nyt siihen paikalle varmaan pykätään joku ruma kivimöhkäleraknneus, samaa sarjaa kuin uudehko seurakuntatalo, joka kilpailee rumuudessaan ja synkkyydessään maan rumimman pytingin tittelistä.
Toivottavasti älytään säästää ja pitää ne riuratukset tästä eteenpäin vaikka suvannon kappelilla tai naapurikunnan Alavieskan kirkokssa, miksi pitäis joka seurakunnassa olla oma kallis kirkko, kun ne enimmäkseen kumisee tyhjyyttään? Rasittaa aatella, että täällä pikkupaikkakunnalla ei nyt muusta puhutakaan moneen kuukauteen...hohhoijaa...no toivottavasti oli onnettomuus eikä tuhopoltto.
Oon Nivalasta alunperin kotoisin. Heti heräsi nivalalaisuus eloon kun kuulin tästä. Nyt riittää puhetta sukulaisten kanssa! Tokmannista ja siwan varkaudesta onkin jo tarpeeksi jauhettu. ;)
Nii-in, aattelepa, että jotkut joutuu (vielä toistaiseksi) asumaan täällä ja kuuntelemaan näitä kirkonpolttojuttuja nyt maailman tappiin asti. Sitä ootella kauan, että jotain yhtä suurta ja ihmeellistä tapahtuu seuraavan kerran! Nyt on jo facessa about 200 päivitystä: "Hirveää" "Kauheaa" "Olen niin surullinen" "Ei voi olla totta" jnejne ja kuvia ja videopätkiä. En taida käydä facessa muutamaan viikkoon, enkä lue Kalajaskaa pariin viikkoon...
Haha muistan kyllä että siellä asuessa ärsytti se hössötys. Nyt kun on tarpeeksi kaukana niin jaksaa aina välillä innoissaan juoruta asioista. Pakko sanoa, että musta tuntuu, että osa alueen ihmisistä on mielissään kun jotain tällaista ikävää tapahtuu vaikka väittävätkin olevansa kauhuissaan. Jotain sisältöä tuli elämään ja päästiin iltalehteenkin. :D Terkkuja kaikille Ylivieskaan, Sieviin ja Nivalaan! Tiedän, että luette tätä.
Niin joo, yleensä täällä louskutetaan leukoja ihan tyhjästä, kaikesta pienestä revitään hirveät jutut, että onhan tässä nyt vähän enemmän aihetta kauhisteluun kuin yleensä...vrt. viritetyillä mopoilla ajavat kossit, naapureiden pissivät kissat, körttiopiston seinään paiskatut itsetehdyt polttopullot, jotka sammuivat jo heittovaiheessa (silloinkin face täyttyi järkyttyneistä viesteistä). Ooooo, nyt päästään otsikoihin, kenties jopa ulkomailla! Voi Jeesus tätä tupppukylän elämää ja vielä pohojanmaalla...pelastakaa mut!
"Maj" ja Sam the man ? Eikös nää landepaukut sieltä nurkilta ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan keskustelut täällä parantuneet yhdellä, kun muutit muualle juoruamaan?
Joku satanistijonne päätti, että nyt on minun saumani, Ahmedeja ne tästä kuitenkin syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, eihän täällä koskaan tapahdu mitää xD t. Sieviläinen
Äläpä liiottele sentään! Onhan teillä muttimarkkinat!
Vierailija kirjoitti:
Hieno pääsiäiskokko.
Aika mauton vitsi... kaukana hienoudesta. Tietenki jos sairain silmin katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Joku satanistijonne päätti, että nyt on minun saumani, Ahmedeja ne tästä kuitenkin syyttää.
Kyllä tästä jää kiinni pertsa karjalalippis.
Jaa, näköjään mennään huomenna aamulla Sieviin Anitan pääsiäismessua kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, näköjään mennään huomenna aamulla Sieviin Anitan pääsiäismessua kuuntelemaan.
Ei, ei.. herra armahda..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa mikä Ylivieskassa olisi kauniimpi rakennus. Minä en keksi.
No enhän mä niin ole sanonutkaan. Varmaan se oli Ylivieskan kaunein rakennus, mutta siihen ei paljon vaadita. Mutta en tiedä mitä erityisen kaunista just Ylivieskan kirkossa muka oli? Ihan peruskirkko. Ei se rumakaan ollut, mutta ei erityisen hieno, mun mielestä. Anteeksi, jos mielipiteeni loukkasi sua. Ja se, ettei tuo ollut mun mielestä erityisen kaunis kirkko, ei tietenkään tarkoita sitä, että musta olis hienoa, että se poltettiin.
Olipa hämmentävää, kun omalla kokolla ollessa alkoi tummempaa savua nousta keskustasta..
Hei ylivieskalaiset!
Se yön messu pidetään raunioilla. Itse en sinne pääse kun olen katsomassa äitiäni Oulussa, mutta olisi ihana jos te voisitte mahdollisuuksien mukaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Ylivieskan kirkko 1786–2016!
Maahanmuuttokriittiset tekivät sen mihin puna-armeija ei pystynyt.
Oikeisto tuskin on virallisesti tämän takana järjestöinä tai edes oikeistoperheiden vesat. Oikeiston periaatteisiin kuuluu suomalaisen kulttuuriperinnön mm. vanhojen kirkkojen kunnioittaminen vaikka muuten olisi jo maallistuttu.
Muutenkin on turha vetää tätä hommalaisten tai rajakkien syyksi sen enempää kuin terroristi-iskuja kaikkien muslimien syyksi.
No jaa, ainakin facessa jo jotkut hihkuvat ja toivovat että olisi jo ollut mamuja sisällä. Ainakaan kaikki rajakit eivät sitten taida välittää suomalaisesta kulttuuriperinnöstä niin paljoa kuin väittävät. Vaikka ääriokeiston suunnalta tulee niin usein vaatimusta "perinteisten arvojen" säilyttämisestä, ainakin silloin kun niiden varjolla voi sortaa muita.
Ateistien syyttäjille voi todeta että he nyt eivät ainakaan iskuja tee, kyllä näissä kirkkoiskuissa on takana aina joko känniääliö, saatananpalvoja tai joku uskonnollinen terroristi, ja tässä tapauksessa ehkä suomalaisesta kulttuurista huolestuneet kun ovat ennenkin tehneet iskuja. Turha vielä hutkia ennen kuin tutkitaan, tähän mennessä on selvinnyt vasta että tekijä on "kantasuomalainen mies". http://yle.fi/uutiset/poliisi_ylivieskan_kirkkopaloa_epaillaan_tahalliseksi_yksi_otettu_kiinni/8770528
Miksi ylen uutisessa on lainaus merkit "kantasuomalainen" mies otettu kiinni teosta epäiltynä?
Tyrvään kirkon polttaja oli puolestaan sekakäyttäjä, joka murtautui kirkkoon ehtoollisviinien toivossa (joita ei sitten löytynyt). Sai sitten päähänsä polttaa kirkon, ettei jäisi sormenjälkiä.