Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko absolutismilla huonoja puolia

Vierailija
26.03.2016 |

Tiedättekö?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään huonoja puolia. Samoin kuin en tupakoimattomuudessakaan ja monissa muissakaan omissa valinnoissani.

Vierailija
2/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tylsä elämä.

No jaa. Mulla toki on kokemusta absolutismista vasta reilut kaksi vuotta ja juomisesta reilut kaksikymmentä, mutta tällä kokemuksella en sen tylsemmäksi väittäisi.

N39

Vierailija
4/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tylsä elämä.

Elämä on just niin tylsä kuin siitä itselleen tekee. Viina ei muuta sitä jännittävämmäksi, lähinnä turruttaa aivot niin ettei itse tajua elämänsä tylsyyttä.

Vierailija
5/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse nauttimaan lukemattomista eri alkoholijuomista. Absolutismissa ei ole minusta mitään hyviä puolia kohtuukäyttöön verrattuna.

Vierailija
6/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristölle hankalaa. Kaverini ex oli entinen alkkis eli nykyinen absolutisti, ja aina jotenkin pääasiaksi nousi juomattomuutensa. Tein glögijuhliin hänelle oman glögin ja sanoin siitä hienotunyeisesti, mutta hänpä noati siitäki illan pääteeman.

Ystäväni syntymäpäivillä teki hienon illallisen, osti jienot viinit ja jpi itse vettä. Ystävättäreni sitten yksin nautiskeli viineistä, ja sanoi että onpa kornia juoda viiniä yksin.

Toli jos pitäisi valita juoppo tai absolutisti, ottaisin jälkimmäisen.

Vierailija
7/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumainen asenne ei-absolutisteja kohtaan.

Vierailija
8/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden asenteet lähinnä on ongelmana, kun jotkut ei tajua miten voi olla hauskaa ilman alkoholia, mutta muuten pelkkää hyvää :)

Vierailija
9/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei voisi dokata olisi mielestäni aika huono puoli.

Vierailija
10/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ainakin syrjäytyy helposti, varsinkin nuorempana kun se ryyppääminen kuuluu kaikkien normaalien teinien elämään. Jää niistä kuvioista syrjään, ei saa oikein kavereita eikä tyttöystävää. Kostautuu sitten myöhemmin elämässä, kun ei ole nuorena päässyt piireihin rakentamaan suhteita.

Vierailija
11/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi henkilö muuttui absolutiksi ja tylsä siitä tuli.

Vierailija
12/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes alkoholiton vuosi minulla, yhtään negatiivista asiaa en juomattomuudesta ole vielä löytänyt. Olen päättänyt, että jos keksin viinasta yhden positiivisen asian, juon sitä, minullahan on siihenkin vapaus. Tarkoitan tässä asiassa vain itseäni. Alkoholihan on mitä mainioin aine niille, jotka osaavat sen avulla pitää hauskaa ja  ottaa sitä kohtuudella. Minulla on vain kaksi vaihtoehtoa, joko olla kokonaan ilman tai lähteä takaisin ulos muovikassihommiin, sitä minä en tahdo.

Vierailija
13/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut. En ole koskaan vielä ollut kännissä. :D Alkoholi maistuu helvetin pahalle että ihan sen takia en sitä juo. Ja ikää mulla on yli 40.

Vierailija
14/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta takana, ei varsinaisesti mitään ongelmaa. Välillä kaipailee sitä, että osaisi "hullaantua" samalla tavalla jossain keikoilla jne ja se vähän kyllästyttää kun sitä pitää olla jatkuvasti selittelemässä. 

Nämä kuulen joka kerta:

- En mä vaan pystys, arvostan!

- Tänään juotetaan X känniin!

- Miten sä jaksat kattoa kun muut on kännissä?

Itselleni se ei ole mikään mitä tarvitsisi mitenkään arvostaa. En ole koskaan aloittanut, niin ei joka päivä ole mitään henkistä taistelua että koitanpa olla vielä yhen päivän ilman. En myöskään enää tässä vaiheessa aio aloittaakaan, joten turha yrittää juottaa. Kännisten katselu on ihan viihdyttävää ja usein seura tekee kaltaisekseen, kun muut on hiprakassa niin freeloadaan siitä ohella itsellenikin biletunnelmaa kun muutkin ovat hilpeämpiä ja avoimempia.

Monihan tuota tietysti karsastaa kun yksi on joukossa selvinpäin ja potentiaalisesti kykeneväinen sitten sen kaiken hölmöilyn selvin päin raportoimaan, mutta eipä ole ollut tapana.

Vierailija
15/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä ainakin syrjäytyy helposti, varsinkin nuorempana kun se ryyppääminen kuuluu kaikkien normaalien teinien elämään. Jää niistä kuvioista syrjään, ei saa oikein kavereita eikä tyttöystävää. Kostautuu sitten myöhemmin elämässä, kun ei ole nuorena päässyt piireihin rakentamaan suhteita.

Ei niistä tarvitse jäädä syrjään. Itse olen aina pysynyt mukana. Ekana mestoilla, vikana himassa.

Vierailija
16/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi käyttä pikku hiljaa lisääntyä ja lopetin kokonaan.Vuosi täysin raittiina.Olen menettänyt ainoastaan krapula-aamut.Onneksi ne.

Vierailija
17/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen elämä kuolee. Kukaan ei pyydä minnekään, kun suomalaiseen seuraelämään kuuluu väistämättä alkoholi ja ihmiset luulevat, että absolutistia haittaa muiden juominen. Vähitellen kuulet kutsuista vain muiden muisteluina ja sitten pahoitellaan, että "kun ne oli juomajuhlat niin tuskin sua olis kiinnostanut tulla katsomaan meidän örvellystä".

Vierailija
18/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintaansa joutuu selittämään jollekin. Ei, en ole raskaana, en autolla, en uskossa enkä antibioottikuurilla, en vaan pidä alkoholin mausta.

Vierailija
19/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut juomaan vähän viiniä juuri siksi että kyllästyin toisten kommentointiin ja viinan tyrkyttämiseen. Juotetaan se känniin ja ihme tiukkapipo tuli liian tutuiksi.

Vierailija
20/23 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut:) alkaa muuttaa niitä asioita, joihin muut juovat, eli turhautuminen, stressi, ahdistus, tyhjyys jne jne. Elää täyttä elämää turruttamatta itseäännja pakenematta elämää.