Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut suhteessa narsistin kanssa?

Vierailija
26.03.2016 |

Aloitin uuden blogin ja kaipaisin sille seuraajia. Ja tukea. Olin 3,5vuotta suhteessa ja nyt vuoden olemme asuneet erillämme. Mies kuitenkin vaikuttaa elämääni hyvin vahvasti yhä, koska meillä on yhteinen lapsi. Yritän tämän blogin myötä hahmottaa asioita, jotka tapahtuivat ollessamme yhdessä - ja osin tätä päivääkin.

http://narsissinvarjo.vuodatus.net/?page=2

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon ensimmäisen tekstin.

Siitä särähti se, että koet, että ex "ymmärtää sinua paremmin kuin kukaan".

Minun narsistiselle exälleni suhde oli vain täyttä peliä. Hän ei todellakaan ymmärtänyt minua ihmisenä, vaan pelasi vain omaa peliään. Hänen pelinsä oli saada minut valtaansa.

Sinulle varmasti tekee hyvää kirjoittaa tuosta suhteesta, mutta epäilen jo tässä vaiheessa, onko kyseessä nimenomaan narsistinen henkilö vai vain hankala tyyppi ja vaikea suhde.

Mutta ehdottomasti jatka kirjoittamista!

Vierailija
2/20 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Myönnetään, että eihän ex:llä tietenkään mitään diagnoosia ole, monet ovat vain sanoneet, että on narsistin tyyppinen. Muutin blogin esittelytekstiäkin. Mutta siis kyllä. Miehen toiminta kuulostaa hyvin samanlaiselta mitä kuvaat oman exäsi peliä. Ja monet ovat nähneet tämän samankaltaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Vuosia kestäneiden, henkisten kamppailujen jälkeen, hän löysi uuden uhrin ja pääsin vihdoin eroon siitä. Menemättä liikaa yksityiskohtiin, voin rehellisesti sanoa, että se parisuhde oli elämäni hirvein painajainen.

Vierailija
4/20 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki exät on nykyään narsisteja.

Vierailija
5/20 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olin jonkin sortin sellaisen kanssa 20 vuotta, eikä blogissasi ole mitään, mikä kolahtaisi minulle. Kun eron jälkeen luin kaikki alan kirjat, niin se paha olo oli fyysistä. Sinun kirjoituksesi ei herätä minussa mitään - siksi en osaa ottaa kantaa mieheesi.

Minulle kolahtaa se, että mikään ei miehelle riitä, se että olen syntipukki kaikkeen, että kuulen ns kaksoisviestintää, että halutaan kontrolloida.

Vierailija
6/20 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh blogi on vasta alussa. Eihän tuosta mitään kunnollista kuvaa saa. Halusin vain kirjoittaa ensimmäiseksi tämän päivän tilanteesta.

Minulle on muuten hirveä ongelma se, että kun ex kertoo uusista naissuhteistaan. Toisaalta toivoisin, että hän löytäisi itselleen jonkun ja hänen huomionsa kiinnittyisi tähän, mutta toisaalta minun tekee todella pahaa kuulla miten hän satuttaa sitä jotakuta toista aivan kuin on minua satuttanut.

Vierailija
7/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin nyt tällaisen selventämään tapahtumia hivenen:

http://narsissinvarjo.vuodatus.net/lue/2016/03/mika-oli-pahinta

Olisin iloinen kaikista kommenteista.

Vierailija
8/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut suhteessa narsistiin, mutta olen melko varma, että olen kohdannut sellaisen. Hän vaikutti juuri siltä kuin narsistien sanotaan vaikuttavan, eli liian hyvältä ollakseen totta. Se rakkauspommitus oli jotain, mitä en ollut koskaan kohdannut. Vaisto sanoi, että jotain on pielessä ja vähitellen hänestä alkoi paljastua ikäviä piirteitä. En silloin tiennyt narsismista mitään, mutta jälkikäteen olen ymmärtänyt, että hän saattoi olla narsisti. Tavallaan sillä ei ole mitään väliä, mitä hän oli, sillä hänen seurassaan oli välillä tosi paha olla, kun se mitätöinti ja muu henkinen väkivalta sai minut tuntemaan itseni todella kurjaksi. Minua kiinnostaisi kuulla, millainen miehesi oli ihan alussa ja miten jouduit tunnekoukkuun. Eli mistä sen voisi heti alussa huomata, että mies on narsistinen? Tällä hetkellä minua pelottaa ryhtyä suhteeseen kenenkään kanssa, kun en ole varma, erotanko todellisia rakkauden osoituksia narsistin rakkauden pommituksesta. Kaikki neuvot mitä voit antaa narsistin tunnistamiseksi, voisivat auttaa jotain väistämään narsistin. Blogin kirjoittaminen on hyvä idea :) Paljon tsemppiä elämään, kiitos, ja hyvää kevättä! :)

Vierailija
9/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin pari vuotta sitten miestä joka paljastui aika pian narsistiksi tai muuten pershäiriöiseksi. Tällä miehellä oli taustalla lapsuuden kaltoinkohtelua joten ehkä häiriö juontui sieltä. :( Rakkaudentunnustukset (itku silmässä) alkoivat viikon päästä tapaamisesta, yhteenmuuttopuheet heti sen perään. Asioita vatvottiin öitä myöten ja nopeasti alkoi tulla riitoja jotka päättyivät siihen että mun olisi pitänyt pyytää anteeksi. Ihan kuin hän olisi tahallaan lietsonut eripuraa.. aika pian mies alkoi olla hyvin piikikäs ja silti puhui rakkaudesta. Siitä tilanteesta meni itselläni jotenkin pää sekaisin enkä meinannut uskaltaa lopettaa suhdetta mutta onneksi oli sen verran järki päässä että lopetin.

Vierailija
10/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupean lukijaksi :)

Olin suhteessa mieheen, jossa oli narsistisia piirteitä, mutta tuskin oli narsisti. Väkivaltainen henkisesti ja fyysisesti, kova valehtelemaan ihmeellisistäkin asioista, uskoi kai omia valheitaan, pettäjä, ihmeellinen menneisyys mistä ei kertonut minulle mitään. Tunnetilat vaihtelivat ja raivonpuuska saattoi tulla ihan ihmeellisistä asioista. Ex:n kanssa oli käräjillä väkivallasta ja joutui maksumieheksi, silti käänsi jutun jotenkin omaksi voitokseen jne..

Käytännössä siis täysin parisuhteeseen kelpaamaton tapaus, en tiedä onko saanut apua. Ihmettelen miten noita kuitenkin täällä pallolla pyörii noin monia? Ja usein miehiä, vai naisista ei puhuta? Mitä, miksi... miten voi olla ihmissuhteiden perustaidot ihan hukassa (älä lyö, valehtele, raivostu jostain psykoista asioista). Kuitenkin vapaalla jalalla on ihminen ja työ-/kouluelämässä, vaikka tuntuukin polttavan siltoja herkästi kun totuus paljastuu. 

Vierailija
11/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kipuileva, ihmisiltä energiaa vievä tai manipuloiva henkilö voi myös kärsiä jostain persoonallisuushäiriöstä. Narsismi on vain yksi suhteellisen äärimmäinen vaihtoehto.

Seurustelin hetken henkilön kanssa, jolla diaknosoitiin epävakaa parsoonallisuushöiriö. Sitä enne jotkut olivat haukkuneet narsistiksikin.

En missään tapauksessa sano että tällä on mitään tekemistä apn kanssa. Tämä tuli mieleen, kun luin saamiasi kommentteja. Jos olette vielä nalkissa ihmisiin, jotka tekee ahdistavan olon, ottakaa noista jutuista selvää! Auttaa teitä itseännekin. Niin minuakin. Pääsin eroon tästä ihmisestä ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtui. Pari kertaa hän kävi käsiksi, koitti erottaa ystävistä, oli jopa pomolleni mustasukkainen. Eroani, sitä miten pystyin lähtemään ja miten pääsin jaloilleni, auttoi se faktatieto mitä sain tuosta sairaudesta. (Koska sairaita nuo ihmiset ovat.) Lisäksi diagnoosista oli apua tälle henkilölle ja hänen sukulaisilleen. Ymmärsin, että hän pääsi terapiaan ja nyt hänen läheisensä ymmärtävät, mistä osa käytöksestä johtuu.

Vierailija
12/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerran olin lyhyessä suhteessa ihan pilakuvamaisen narsistisen ihmisen kanssa. Esiintyvä ammatti, jatkuvaa jauhamista siitä, kuinka prestisiöössejä henkilöitä oli tavanut ja kuinka suuri tapaus halusi alallaan olla. Saavutukset vain jäivät kovasti ihanteesta jälkeen. Valehteli solkenaan. Hirveän tarkka omasta arvostaan. Elämänhallinnassa pahoja puutteita. Käytti ihmisiä hyväkseen ja teetti heillä kaikenlaisia asioita. Kostonhimoinen. Uhrin kdentiteetti, jatkuvaa ränttäämistä. Myöhemmin osoittautui väkivaltaiseksi rikolliseksi, onneksi ei minua kohtaan, joutui lusimaan. Myöhemmistä vaiheista en tiedä ja hyvä niin.

Vierailija
13/20 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas vuodatettua näitä juttuja:

http://narsissinvarjo.vuodatus.net/

Olisi kiva kuulla minkälaisia ajatuksia teillä herää Miehen suhteesta Junioriin.

Vierailija
14/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin blogista sen, että kommentointiin tarvitsee sähköpostiosoitteen. Jos se rohkaisisi ihmisiä jättämään kommentteja. Kirjoitin eilen niin kipeästä aiheesta, että mua ahdistaa yhä. Tervetuloa lukemaan!

Vierailija
15/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sairaalta. Varsinkin tuo saunakohtaus...Todella sairas parisuhde. Tiedät se itsekin ja tiedät myös itse, että sinun täytyy päästä pois tuosta suhteesta niin pian kuin mahdollista, eikä vain huomiohuorata blogissa tai av-palstalla.

Vierailija
16/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suhdehan on päättynyt. Se on blogissa kirjoitettu selkeästi. Yritän käsitellä asioita kirjoittamalla muistoista ja samalla käsitellä tämän päivän tilanteita, koska joudun yhteisen lapsen vuoksi olemaan miehen kanssa tekemisissä.

Vierailija
17/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö teidän akkojen narsistit! Jos mies kieltäytyy tanssimasta teidän idioottipillinne tahtiin ja lähtee veteleen - kerrassaan oikea veto! Miten kaikki "narsistit" on vain miehiä?

Vierailija
18/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö teidän akkojen narsistit! Jos mies kieltäytyy tanssimasta teidän idioottipillinne tahtiin ja lähtee veteleen - kerrassaan oikea veto! Miten kaikki "narsistit" on vain miehiä?

Tässä tapauksessa se olin kyllä minä, joka pistin miehen pihalle. Syyt lienevät selviä.

Vierailija
19/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla vaikuttaisi olevan edelleen tunteita miestä kohtaan, vaikka järjellä tiedät suhteen olevan vahingollinen sinulle.Suhde on ollut varmasti iso pettymys ja sitä voi olla vaikea myöntää edes itselleen. Kannattaa jatkaa kirjoittelua ja asioiden jäsentämistä. Varmaan ymmärrät itsekin, että miehen käytös ei tule muuttumaan. Tuo kaikki on osa hänen persoonallisuuttaan arvaamattomuus, vähättely, tunteettomuus, äkkipikaisuus, impulsiivisuus, epäluotettavuus jne. Vähän tuli sellainen tunne, että haet itse yhteyttä mieheen juniorin kautta, mutta mies ei ole kovinkaan kiinnostunut lapsesta. Sekin on tosiasia, että ei kiintymystä ja tunteita voi pakottaa edes lasta kohtaan, niin surullista kuin onkin. Sinä et voi omalla toiminnallasi ja haluamisella muuttaa toista ihmistä. Tsemppiä! Anna asioille aikaa, sinulla on hyvä suunta menossa. 

Vierailija
20/20 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, höpöhöpö vaan itsellesi, ukkeli. Eivät kaikki narsistit ole miehiä. Naimisissa narsistin kanssa / Joutsiniemi ym. löytyy kuvaus naisnarsistien erityispiirteistä. Lue, jos kiinnostaa. Narsisteissa ja narsistisesti käyttäytyvissä ihmisissä nyt vain on enemmän miehiä ja heidän käytöksensä on väkivaltaisempaa, siksi tuo painotus. 12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi