Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävät ennakkokäsitykset/kuvitelmat/oletukset joita ihmisillä on!

Vierailija
25.03.2016 |

Tähän ketjuun kaikki sellaiset!

Itseäni ärsyttää, että jos en kovaäänisesti paheksu jotain asiaa tai osallistu esimerkiksi jonkin julkkiksen joukkolynkkaukseen, olen automaattisesti tämän asian/henkilön puolustaja. En itse vain jaksa kovaan ääneen paheksua jonkun random julkkiksen toilailuja...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että iho värin takia sanotaan joku on raiskaaja, ei työ, muuten huono kansalainen

Vierailija
22/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ärsyttää todella paljon se miten ihmiset kuvittelevat että jos tekee säännöllistä salitreeniä ja syö terveellisesti, on joku trendiin hurahtanut pinnallinen kusipää vaikka todellisuudessahan tämä "kriitikki" tulee lähinnä ylipainoisilta joilla ei riitä itsekuri laihduttamaan 

oh the irony...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sana on kiirinyt lapsen kavereiden vanhemmille, että olen pitkällä sairauslomalla ja olettanevat, että olen mielenterveysongelmainen, sillä yksikään lapsen kaveri ei käy meillä, paitsi kaksi sellaista, joiden äideille olen kertonut sairausloman todellisen syyn (fyysinen). Lapsella on kyllä paljon kavereita, mutta aina jos kysymme meille, sanovat että ei oikein, mutta heille voi tulla x päivänä. Ei minulla kai ole velvollisuutta selittää, miksi olen sairauslomalla. Toisaalta ymmärrän, että minua voidaan luulla mt-ongelmaiseksi, koska olen luonteeltani vähän outo. Se ennakkokäsitys siis rasittaa, että terveen näköinen = terve, joten jos sairauslomalla niin pakko olla päässä vikaa.

Vierailija
24/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, onko tämä kovinkaan ärsyttävää, mutta ihmetyttää miten monet automaattisesti olettavat, että koska en ole hoikka, haluan laihduttaa ja tuputtavat laihdutusvinkkejään kysymättä lainkaan, olenko kiinnostunut. En koe mitenkään tarpeelliseksi laihduttaa, koska olen mm. painoindeksissä normaalipainon puolella ja täysin tyytyväinen siihen miltä näytän.

Ei helkkari mitä itsekehua .... huhhuh olisit vaan kiitollinen että ihmiset kantaa huolta terveydestäsi ja täynnä ristiriitaa tuo 

sanot että et ole hoikka mutta sitten myöhemmin että normaalipainoinen ... etkö näe ristiriitaa??

Tuli selväksi mikä SINUA ärsyttää :) Toiset ovat ok itsensä kanssa muutamasta ylikilosta huolimatta, koita kestää!

Vierailija
25/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentunut, joka nukkuu tai makaa paljon on vain laiska.

Jos ei ole ollut seurustelusuhteessa on joko homoseksuaali tai kukaan ei huoli.

Paljon painava on automaattisesti aivan tajuton tankkeri, joka tyyliin ei pysty enää kävelemään kunnolla.

Jos ei meikkaa ja laittaudu kummemmin, on täysin ulkonäön ja hygienian hoidon laiminlyövä ihminen tai lestadiolainen.

Hiljaisempi ja vetäytyvä tyyppi on sosiaalivammainen asperger.

Jos ilkeilee puolustukseksi ilkeilevälle, on narsisti.

Jos on hyvä puhelin ja hyvä tietokone, on rikas.

Ihmiselle ei voi olla tapahtunut kovin rankkoja asioita, jos et itse ole niistä kuullut ja se henkilö ei näytä rekan alle jääneeltä tai ole täysin traumatisoitunut ja häiriintynyt neljällä raajalla kävelevä "friikki"

Joku mitä tapahtuu harvoin, ei voi olla totta, koska se on niin harvinaista ja et ole aiemmin kuullut kenellekkään käyneen niin.

Ylipainoinen nainen huolii kaikki miehet.

Herkkä ja ujo on sama kuin huonoitsetuntoinen.

Miesten keskuudessa suosittu nainen on jakorasia.

Vierailija
26/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon painava on automaattisesti aivan tajuton tankkeri, joka tyyliin ei pysty enää kävelemään kunnolla.

Jos ei meikkaa ja laittaudu kummemmin, on täysin ulkonäön ja hygienian hoidon laiminlyövä ihminen tai lestadiolainen.

Ihmiselle ei voi olla tapahtunut kovin rankkoja asioita, jos et itse ole niistä kuullut ja se henkilö ei näytä rekan alle jääneeltä tai ole täysin traumatisoitunut ja häiriintynyt neljällä raajalla kävelevä "friikki"

Joku mitä tapahtuu harvoin, ei voi olla totta, koska se on niin harvinaista ja et ole aiemmin kuullut kenellekkään käyneen niin.

Lihavoidut pitävät ainakin osittain paikkansa, minun mielestäni.

Vierailija
27/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, onko tämä kovinkaan ärsyttävää, mutta ihmetyttää miten monet automaattisesti olettavat, että koska en ole hoikka, haluan laihduttaa ja tuputtavat laihdutusvinkkejään kysymättä lainkaan, olenko kiinnostunut. En koe mitenkään tarpeelliseksi laihduttaa, koska olen mm. painoindeksissä normaalipainon puolella ja täysin tyytyväinen siihen miltä näytän.

Ei helkkari mitä itsekehua .... huhhuh olisit vaan kiitollinen että ihmiset kantaa huolta terveydestäsi ja täynnä ristiriitaa tuo 

sanot että et ole hoikka mutta sitten myöhemmin että normaalipainoinen ... etkö näe ristiriitaa??

Tuli selväksi mikä SINUA ärsyttää :) Toiset ovat ok itsensä kanssa muutamasta ylikilosta huolimatta, koita kestää!

Löytyy myös lapsiaan kaltoinkohtelevia vanhempia, vaimonhakkaajia, ahdistelijoita ym. jotka ovat ok itsensä kanssa. Onko tämä sinusta tervettä?

Vierailija
28/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron työttömyydestä jotain faktoja, kuten vaikka sen, että mol.fi -paikat eivät ole työvoimapulapaikkoja, automaattisesti oletetaan, että olen itsekin työtön. 

Vierailija
29/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavoidut pitävät ainakin osittain paikkansa, minun mielestäni.

Ja tietenkään et perustele mitenkään.

Vierailija
30/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä ja ujo = ylimielinen ja tyly

Vähänkään erikoisempi tyyppi = asperger/ adhd tai joku muu diagnoosi

Ei kutsu itseään kunnianhimoiseksi = laiskuri, joka ei ansaitse mitään työ- tai koulupaikkaa

Hieman ylipainoa = haluaisi ehdottomasti olla laihempi, mutta ei onnistu laihduttamaan, koska on luuseri

Ei laittaudu erityisesti = laiska, ei välitä itsestään, ei halua näyttää hyvältä ympäristönsä vuoksi

Treenaa salilla = treenaa tavoitteellisesti mielessä fitness tai bodaus, ja ellei kehity silmin nähden, käy salilla täysin turhaan

Nainen, joka painaa esim.70-90 kg = sairaalloisen lihava. Ei selityksiä.

Vierailija
31/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassukka ja nössykkä-miesten käsitykset siitä, että heillä ei ole naista koska naiset haluavat vain rikkaan elättäjän. Todellinen syy ei suinkaan voi olla siinä, että näillä vässyköillä on paskat sosiaaliset taidot, tilannetaju puuttuu kokonaan ja vaikka itse ollaan korkeintaan mukiinmeneviä niin naisen pitäis olla joku malli. :)

t. ei kamalasti nappaa jos keskustelu alkaa aina vikinällä siitä miten naiset on sitätätätota ja voi minua raukkaa

Vierailija
32/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy myös lapsiaan kaltoinkohtelevia vanhempia, vaimonhakkaajia, ahdistelijoita ym. jotka ovat ok itsensä kanssa. Onko tämä sinusta tervettä?

Onko noin raivoisa viha tervettä/terveellistä? Wau mitä vertauksia, unohdit kaulankatkojat ja kiduttajaraiskaajat.

Vierailija
33/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jokainen nainen monomaanisesti haluaa naimisiin ja lapsia yli minkään muun. Olen itse ihan tyytyväinen avosuhteeseen ja olen huomannut että pitää melkein sanoa todella ilkeästi, ennen kuin monet ihmiset ymmärtää että ei, ei se Matti nyt vieläkään ole "ymmärtänyt" kosia, koska ei edelleenkään kiinnosta häät  ja että ei, en halua lapsia. Nyt alan olla jo sen ikäinen, ettei kukaan suuremmin väitä että "kyllä se sitten kun tulet vanhemmaksi".

Vierailija
34/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jokainen nainen monomaanisesti haluaa naimisiin ja lapsia yli minkään muun. Olen itse ihan tyytyväinen avosuhteeseen ja olen huomannut että pitää melkein sanoa todella ilkeästi, ennen kuin monet ihmiset ymmärtää että ei, ei se Matti nyt vieläkään ole "ymmärtänyt" kosia, koska ei edelleenkään kiinnosta häät  ja että ei, en halua lapsia. Nyt alan olla jo sen ikäinen, ettei kukaan suuremmin väitä että "kyllä se sitten kun tulet vanhemmaksi".

En nyt oikein ymmärrä, eihän Matti voi olla nainen. Vai onko Matti homoparin "nainen"?

Vierailija
35/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jos nainen meikkaa paljon ja käyttää paljon rahaa ja aikaa ulkonäköön ja laittaitumiseen niin on bimbo, tyhmä, pinnallinen ja sisäisesti ruma.

Toinen ennakkoluulo on tämän vastakohta eli nainen joka ei laittaudu mitenkään tai välitä ulkonäöstä niin olisi jotenkin älykkäämpi ja sisäisesti kaunis.

Vierailija
36/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku ihan oikeesti vuonna 2016 uskoo että mielialalääkkeet auttavat masennukseen, ahdistuneisuuteen yms...

Vierailija
37/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki luonnonsuojelijat ovat cityihmisiä, jotka eivät ymmärrä luonnosta tai "tosielämästä" mitään.

t. Maalla asuva, erämaita kierrellyt luonnonsuojeluaktiivi

Vierailija
38/41 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vähän tai ei yhtään seksikumppaneita, on estynyt seksissä.

Tai jos ei ole seurustellut jo ala-asteella, on homo/lesbo:)

Vierailija
39/41 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää paljon se, että oletetaan kaikkien maahanmuuttajien olevan samanlaisia ja meidät aina mielletään tummaihoisiksi.

T. 28 vuotta Suomessa asunut norjalainen

Kiitä Iltiksiä, rasismi myy:D

Vierailija
40/41 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta! Etenkin boldattu kohta on järkyttävän monille ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää.