Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liberaalit ateisti pähkinänkuoressa

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kristityn peppu kipeä taas, kun Jeesus lyödään kuin vierasta sikaa? :D

Vierailija
2/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se nykyään menee. Liberaali-ateistin mielestä muslimikin on parempi kuin kristitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskasakkia kristityt kuin muslimitkin. Kristittyjen pitäisi lopettaa teeskentely ja myöntää, että islam on saman uskonnon eri haara.

Vierailija
4/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein osu. Keskimäärin liberaalit antavat ihmisen kyllä uskoa mihin lystää, kunhan ketään ei suoraan koiteta kusettaa. Eri asia sitten, jos olet konservatiiviateisti, joka haluaa rajat kiinni, tiukat sukupuolinormit ja ruodut suoriksi kaikessa.

Vierailija
6/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskasakkia kristityt kuin muslimitkin. Kristittyjen pitäisi lopettaa teeskentely ja myöntää, että islam on saman uskonnon eri haara.

Kristitty antaa sinun olla ateisti kaikessa rauhassa. Muslimi ei pidä sinua edes ihmisenä, vaan sinä ansaitset kuolla. Lisää tänne tätä, niinkö?

Vedätk nyt vähän mutkia suoraksi? Minua ei ateistina ikinä ole yksikään muslimi ahdistellut, mutta kristityt ovat. Miten se on mahdollista?

Vierailija
7/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty antaa sinun olla ateisti kaikessa rauhassa. Muslimi ei pidä sinua edes ihmisenä, vaan sinä ansaitset kuolla. Lisää tänne tätä, niinkö?

Vedätk nyt vähän mutkia suoraksi? Minua ei ateistina ikinä ole yksikään muslimi ahdistellut, mutta kristityt ovat. Miten se on mahdollista?

Millä tavalla kristityt on sinua ahdistellut?

Vierailija
8/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta mm. niin että pelottelevat 3-vuotiastamme sillä, että isä joutuu helvettiin. Onneksi en ollut paikalla, olis tullut näille saakelin kristityille aika äkkilähtö.

Vierailija
9/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muun muassa tuputtamalla uskoa (ovikello soi varmasti kovin monella muullakin) ja uhkailemalla ikävillä asioilla, jos en ala uskoa. Niille muslimeille, joita tunnen, ei ole ollut pakollista tarvetta tulla melkien iholle. Jokin tässä varmaan nyt mättää, eihän näin voi olla? 

Vierailija
10/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on ahdistellut muslimikin, mutta ei uskonnon takia vaan siksi että olen nainen.

Kristittyjen ahdisteluhyökkäykset ovat enemmän aatteellisia.

Tilanne olisi varmaan toinen jos maassamme enemmistö ei olisi kristittyjä. Sitten ne aatteelliset hyökkäykset tulisivat varmaan joltakin toiselta taholta.

Vierailija
11/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistien aatteelliset hyökkäykset varmaankin lasketaan ahdisteluksi myös. Jos ei Jehovan todistajia lasketa, niin en tiedä toista ideologista ryhmittymää Suomessa joka tekisi niin kovaa käännytystyötä ja olisi heti tuomitsemassa "vääräuskoisia".

Vierailija
12/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt oikein osu. Keskimäärin liberaalit antavat ihmisen kyllä uskoa mihin lystää, kunhan ketään ei suoraan koiteta kusettaa. Eri asia sitten, jos olet konservatiiviateisti, joka haluaa rajat kiinni, tiukat sukupuolinormit ja ruodut suoriksi kaikessa.

"Suvaitsevaiset" suvaitsevat vain oman mielipiteensä. "Suvaitsevat" eivät suvaitse perinteisiä kristillisiä arvoja. Sekö on suvaitsevaisuutta?

Vierailija
13/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään niin typerää, kuin islamisaation tervetulleeksi toivottava ateisti.

Vierailija
14/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä että ihminen saa uskoa mihin tahansa muuhun satuun muttei Jeesukseen. Itse en henk.koht. usko että Jeesus oli mikään yliluonnollinen olento, mutta en myöskään raivostu aina jos kuulen jonkun niin uskovan. Siksi en ymmärrä näitä ateistien raivokohtauksia uskovia kohtaan. Ainoat jotka minulle on tuputtanut kristinuskoa on Jehovan todistajat ja heillekin on helppoa sanoa että kiitos mutta ei kiinnosta, niin jättävät rauhaan. Peruskoulussa oli kyllä uskonnonopetusta, mutta en muista ahdistuneeni siellä ja se oli kyllä ihan yleissivistävää sillä kristinuskolla on ollut niin iso rooli meidän kulttuurissa melkein parituhatta vuotta. Ainakin netissä eniten käännytystyötä, ahdistelua ja "vääräuskoisten" pilkkaamista harjoittaa nimenomaan ateistit.

Vierailija
15/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suvaitsevaiset" suvaitsevat vain oman mielipiteensä. "Suvaitsevat" eivät suvaitse perinteisiä kristillisiä arvoja. Sekö on suvaitsevaisuutta?

Niin, ,itä siitä? Suvaitsevaiset (ilman lainausmerkkejä) suvaitsevat kaikkien mielipiteet, kunhan ne eivät ole suvaitsemattomia, koska niitä nyt ei vain voi suvaita, jos haluaa, että yhteiskunta on suvaitsevainen. Jotkut näkevät tässä paradoksin, mutta sitä paradoksia ei todellisuudessa ole.

Vierailija
16/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään niin typerää, kuin islamisaation tervetulleeksi toivottava ateisti.

Paitsi ehkä se, että konservatiivinuovakristittyenemmistö peloissaan leimaa mamuja islamisteiksi, jolloin he kyllä samastuu helpommin islamisteihin, koska se siten helposti tuntuu ainoalta viiteryhmältä, joka heitä sietää.

Vierailija
17/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ,itä siitä? Suvaitsevaiset (ilman lainausmerkkejä) suvaitsevat kaikkien mielipiteet, kunhan ne eivät ole suvaitsemattomia, koska niitä nyt ei vain voi suvaita, jos haluaa, että yhteiskunta on suvaitsevainen. Jotkut näkevät tässä paradoksin, mutta sitä paradoksia ei todellisuudessa ole.

Et ole suvaitsevainen jos et suvaitse kristittyjä. Oikeasti suvaitsevainen suvaitsee myös eriävät mielipiteet.

Vierailija
18/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuva sarjakuva. Uskovainen on noista ainoa, joka ei herätä minussa minkäänlaista sympatiaa. Samaa oksettavaa aivopestyä porukkaa kuin Isis. Kolmen muun kuvan henkilöt saattavat olla omalla tavallaan naiiveja, mutta samalla inhimillisiä ja empaattisia. Jo se, että uskovainen piirtää tuollaisen sarjakuvan, kertoo, miten suuressa ristiriidassa omaan ainoaan totuuteen ja henkilökohtaiseen pelastukseen keskittyvät uskonnot ovat ihmisyyden kanssa. 

Vierailija
19/19 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista itseäni sarjiksesta, ateisti kuitenkin olen. Ja tunnen vain itseni kaltaisia avarakatseisia ateisteja, en ketään kovaan ääneen muita tuomitsevia. En tosiaankaan ymmärrä kaikkea, en pidä kaikesta enkä ylistä kaikkea, mutta minä annan toisenlaisten olla rauhassansa.

Mulle on todella se ja sama kuka mihinkin uskoo, paitsi siinä vaiheessa jos sitä tullaan tyrkyttämään mulle pyytämättä, sillä mä en halua ketään hihulia oveni taakse saarnaamaan enkä halua että kaupungilla tullaan höpisemään jotain hihulihommeleita naamani eteen, vaikka aivan varmasti en näytä kiinnostuneelta kävellessäni kojun ohitse, sen voin meinaan kertoa.

Tosin se minkä ehdottomasti tuomitsen, on kaikenlainen uskonnon varjolla toteutettava pahuus, eli nuo ääriliikkeet ja sitten sellainen vähän vähemmän haitallinenkin yksilöiden vapauden ja oman älyn rajoittaminen liikkeen nimissä siten että henkilö on jo alusta alkaen niin manipuloitu, että oma aivokasvu typistyy. Mä kuitenkin elän ja annan muidenkin elää kaikin tavoin, joten en ole tuomitsemassa ketään tavallista uskovaista millään tavoin! Ei kiinnosta. Se, alkaisinko esim. parisuhteeseen on kuitenkin eri asia, koska isoissa arvolinjauksissa tulee olla samoilla linjoilla, muuten ei tule mitään. Sen sijaan kaveri voin ihan hyvin olla, enkä lähde arvostelemaan niin kauan kuin sama toimii puolin toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi