Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenhän lapsille kerrotaan nykyään ristiinnaulitsemisesta?

Vierailija
25.03.2016 |

Mietin vain, kun lapsi (4-v) tuli kerhosta ja kertoili mulle sitten pääsiäisen tapahtumista, mutta Jeesuksen vangitsemisen ja hautaamisen välillä tuntui olevan aukko...

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei tällaisesta sairaasta väkivallalla mässäilystä kerrota neljävuotiaille. Lapset ansaitsevat olla lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täytit aukon kertomalla miten Jesselle kävi?

Vierailija
4/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai täytit aukon kertomalla miten Jesselle kävi?

En täyttänyt.

Ap

Vierailija
5/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrota. Nykylapset luulevat, että pääsiäistä vietetään sen kunniaksi kun kukko muni suklaamunan.

Vierailija
6/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerrota. Nykylapset luulevat, että pääsiäistä vietetään sen kunniaksi kun kukko muni suklaamunan.

Eiköhän siitä viimeistään koulun uskonnontunneilla kerrota, mutta missähän vaiheessa?

Ap

Vierailija
7/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nykylapsista, mutta olen 20-vuotias, joten lapsuudestani ei ole aivan miljoonia vuosia.

Muistelisin, että kerhossa tai esikoulussa (?) Jeesuksen ristiinnaulitseminen kyllä mainittiin, mutta ei sitä jotenkin lapsena osannut ajatella niin kamalana asiani.

Vierailija
8/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni kerhossa kerrottiin kaikki. Ehkei lapsesi ollut täysi tajunnut tuota ristiinnaulitsemiskohtaa. Sitä menetelmää kun ei enää yleisesti käytetä, niin se ei ole tuttu omasta kokemuaailmasta. (Pidättäminen ja hautaaminen on nykyajastakin tuttu)

Vierailija
9/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nykylapsista, mutta olen 20-vuotias, joten lapsuudestani ei ole aivan miljoonia vuosia.

Muistelisin, että kerhossa tai esikoulussa (?) Jeesuksen ristiinnaulitseminen kyllä mainittiin, mutta ei sitä jotenkin lapsena osannut ajatella niin kamalana asiani.

Mä oon 36, ja mulle oli jo ennen kouluikää ihan tuttuja nää asiat. Pääsiäisenä tuli tv:stä Jeesus-leffoja, ja lapset saivat niitä katsoa.

Ap

Vierailija
10/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielestäni kerhossa kerrottiin kaikki. Ehkei lapsesi ollut täysi tajunnut tuota ristiinnaulitsemiskohtaa. Sitä menetelmää kun ei enää yleisesti käytetä, niin se ei ole tuttu omasta kokemuaailmasta. (Pidättäminen ja hautaaminen on nykyajastakin tuttu)

Kerrottiin kaikki viime tiistaina vai koska? Mä vähän luulen, että tädit taisivat jättää sen kohdan hieman vähemmälle maininnalle.

Ap

Vierailija
11/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, kun lapsi (4-v) tuli kerhosta ja kertoili mulle sitten pääsiäisen tapahtumista, mutta Jeesuksen vangitsemisen ja hautaamisen välillä tuntui olevan aukko...

Jos olet laittanut nelivuotiaan lapsesi seurakunnan kerhoon, kysymys on kyllä lapsen henkisestä pahoinpitelystä.

Vierailija
12/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet laittanut nelivuotiaan lapsesi seurakunnan kerhoon, kysymys on kyllä lapsen henkisestä pahoinpitelystä.

No näinhän se on! Laitapa yhteystietosi tähän, niin lähetän sulle infoa, mihin osoitteeseen voit tilata lastensuojelun.

Ap

Vierailija
13/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuulutte kirkkoon?

Vierailija
14/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISISin hallitsemilla alueilla lapset pääsevät näkemään tänäkin päivänä, kuinka kristittyjä laitetaan roikkumaan ristille.

Netistä löytyy myös videokuvaa autettisista tapahtumista.

Vierailija
15/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuulutte kirkkoon?

Meidän perheestä 1/4, eli minä, kuulutaan kirkkoon. Se, miksi kuulun, on henkilökohtainen asia, enkä jaksa sitä nyt tässä alkaa puimaan. Se ei ollut nyt tämän ketjun aihe, vaan se, miten ja missä vaiheessa (tämä jäi avauksesta pois) lapsille nykyään tästä asiasta kerrotaan.

Ap

Vierailija
16/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän se on! Laitapa yhteystietosi tähän, niin lähetän sulle infoa, mihin osoitteeseen voit tilata lastensuojelun.

Ap

Asia ei vitsailemalla muuksi muutu ja tiedät sen itsekin. Aivopeset lapsesi omaan kulttiisi.

Vierailija
17/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuulutte kirkkoon?

Meidän perheestä 1/4, eli minä, kuulutaan kirkkoon. Se, miksi kuulun, on henkilökohtainen asia, enkä jaksa sitä nyt tässä alkaa puimaan. Se ei ollut nyt tämän ketjun aihe, vaan se, miten ja missä vaiheessa (tämä jäi avauksesta pois) lapsille nykyään tästä asiasta kerrotaan.

Ap

Mikset ajattele lastesi parasta ja eroa kirkosta?

Vierailija
18/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jeesus satu keksittäisiin nyt  niin takuulla olisi K 18v  Minä luin lapsilleni paljonkin satuja mutta en tuota.  Miksi lapsille pitäisi kertoa jotain noin julmaa kidutus tarinaa?

Vierailija
19/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asia ei vitsailemalla muuksi muutu ja tiedät sen itsekin. Aivopeset lapsesi omaan kulttiisi.

Mä olen ateisti. Nyt niitä yhteystietoja.

Ap

Vierailija
20/78 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuulutte kirkkoon?

Ap

Mikset ajattele lastesi parasta ja eroa kirkosta?

Mitä se sulle kuuluu?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan