Haluaisitko muuttaa tällaiseen asuntoon, joka on edelleen alkuperäisessä 1920- luvun kunnossa?
Ei remontoitu sitten 1920- luvun. Kalusteetkin osin tuolta ajalta. Jaksaisito esim. tehdä joka päivä ruokaa puuhellalla? Kiinnostaisiko? =)
Kommentit (85)
Huono kunto, kosteusvaurioita näkyy ihan kuvissa. Tosi upean tosta remontilla saisi ja senhän toi koti vaatii, joten miksi kukaan jättäisi viemäröinnit tekemättä kun seiniä, lattioita ja kattoa on pakko purkaa. Kakluunit, ovet tms. toivottavasti pystyy säästämään ja ikkunat korjaamaan. Kova hintapyyntö kyllä, vuokratontti ja huonokuntoinen talo...
En pysty sanomaan olenko ihastunut vai kauhistunut 😊
Isot remontit ennen kuin muuttaisin.
Kyllä!!! Asun 1800-luvun talossa, teen ruuat joka päivä puuhellalla, lämmitän talon kakluuneilla. Tuo talo on helmi, toivon todella että sen ostaa joku joka osaa säilyttää alkuperäisyyden pakollisesta nykyaikaistamisesta huolimatta.
Teen lähes joka päivä ruokaa puuhellalla. Nopeampi se on kuin sähköhella.
Tuo olisi helmi remonttitaitoiselle , täytyisi vain tietää mitä tekee ja miten . Ei saisi liialla nykyaikaistamisellla pilata.
Vierailija kirjoitti:
Huono kunto, kosteusvaurioita näkyy ihan kuvissa. Tosi upean tosta remontilla saisi ja senhän toi koti vaatii, joten miksi kukaan jättäisi viemäröinnit tekemättä kun seiniä, lattioita ja kattoa on pakko purkaa. Kakluunit, ovet tms. toivottavasti pystyy säästämään ja ikkunat korjaamaan. Kova hintapyyntö kyllä, vuokratontti ja huonokuntoinen talo...
Todellakin ei ole huonokuntoinen. Pinta on aina pintaa. Viemäröinnit voi tehdä rakenteita säästäen. Seiniä, kattoja, yms ei ole pakko purkaa pintakerroksia lukuunottamatta. Heikossa hapessa oleva hirsi on helppo vaihtaa uuteen. Ikkunat voi ja pitää korjata, alkuperäisen kaltaisia ei enää tehdä yhtä tiheäsyisestä puusta.
t. se 1800-luvun talossa asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ei ole huonokuntoinen. Pinta on aina pintaa. Viemäröinnit voi tehdä rakenteita säästäen. Seiniä, kattoja, yms ei ole pakko purkaa pintakerroksia lukuunottamatta. Heikossa hapessa oleva hirsi on helppo vaihtaa uuteen. Ikkunat voi ja pitää korjata, alkuperäisen kaltaisia ei enää tehdä yhtä tiheäsyisestä puusta.
t. se 1800-luvun talossa asuva
Lisään vielä, kakluunimme ovat melkein 130 vuotta vanhoja, puuhella on jostain 1910-luvulta. Ja pelittävät vielä loistavasti. Pieniä korjauksia on tehty ja 20-40 vuoden sisään sisukset on uusittava. Ovat jokapäiväisessä käytössä lämmityskaudella.
Haluaisin. Varovasti ja minimaalisesti remontoisin.
Toki se pitäisi rempata, mutta sen jälkeen ehdottomasti! Ei tuollaisia ole enää Helsingin keskustan suunnalla missään. Jotain maakuntien talopakettihirsitaloja sen sijaan tarjolla pilvin pimein.
Teen usein rukaa puuhellalla ja leivinuunissa, vaikka eillä onkin myös sähköliesi, vedenkeitin jaikroaaltouuni. Se ei olisi ongelma.
Mitta jos mä ostaisin tuollaisen, niin tottakai mä laitattaisin sinne myös kaasuhellan ja mpdernin vessan/kylppärin. Näitä viimemainittuja ilman en tule toimeen, vaikka ne voi kyllä olla myöd piharakennuksessa ja wc voi olla myös kuiva.
Teoriassa kyllä, käytännössä en. Vihaan remontoimista. Ai niin, sanoinko, että meillä on rintamamiestalo? Tosi hyvä yhdistelmä :D
Hyi, en muuttaisi. Voin jo tuntea nenässäni asunnon vanhan ällöttävän hajun ja muutenkin kämppä olisi ihan silkka painajainen ja ruma kuin rutto.
Mä muuten teen tosi harvoin ruokaa puuhellalla, koska keittiö tulee niin pirun kuumaksi. Ihan kylmimmillä säillä kyllä, muuten en kuin silloin vain, kun sähköhellalle ja -uuniin ei mahdu kaikki.
13
Tuo on ihan sairaan upea ja hieno, mutta itse en ostaisi / muuttaisi. Ongelma on, että remppa alkuperäistä kunnoittaen tulee maksamaan omaisuuksia ja siitä huolimatta asumiskulut ovat karmaisevat noin vanhassa talossa. Lisäksi tuollaisen ylläpito on täysipäiväinen duuni. Kivahan noita on katsella ja ihastella, mutta realiteetit kunnossapidon kanssa ovat ihan eri asia.
Ja Helsingin hintoja taivasteleville, että tuossa kohdassa helsinkiä rakennusoikeusneliön hinta lienee jossain 1500 euron jommalla kummalla puolella, eli käytännössä kämppä on liki ilmainen ja hinta on rakennusoikeudesta.
Kunto: huono
Kunnon lisätiedot:huono
Vesivahinko, hometta, lattia paskana, tuo pitäisi polttaa.
Ja melkein puol miljoonaa pyynti, hehheh
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sairaan upea ja hieno, mutta itse en ostaisi / muuttaisi. Ongelma on, että remppa alkuperäistä kunnoittaen tulee maksamaan omaisuuksia ja siitä huolimatta asumiskulut ovat karmaisevat noin vanhassa talossa. Lisäksi tuollaisen ylläpito on täysipäiväinen duuni. Kivahan noita on katsella ja ihastella, mutta realiteetit kunnossapidon kanssa ovat ihan eri asia.
Ja Helsingin hintoja taivasteleville, että tuossa kohdassa helsinkiä rakennusoikeusneliön hinta lienee jossain 1500 euron jommalla kummalla puolella, eli käytännössä kämppä on liki ilmainen ja hinta on rakennusoikeudesta.
Jos tekee itse ja järkevistä materiaaleista niin ei maksa omaisuutta. Pinkopahvi ja itse keitetty liisteri on halpaa. Maitomaalia tehtiin ennenkin itse. Vanhanajan paperitapetit maksaa jopa vähemmän kuin viimeisen muodin tapetit rautakaupassa. Asumiskulut voivat olla edulliset jos on valmis lämmittämään uuneilla ja puuhellalla. Koneellista ilmastointia ei tarvita. On ihan omista valinnoista kiinni paljonko remontti maksaa.
Yhdestä olen samaa mieltä, on edullinen. Ostaisin heti jos mulla olis toi raha ja haluaisin asua Helsingissä.
Toi on ihan järjettömän hieno. Pitäisi melkein museoida. Toivon sydämeni pohjasta, että toi menee jollekin joka tajuaa mikä helmi tuo on. Pahinta olisi nähdä tuo jonkun "kaadettiin turhat väliseinät ja otettiin vanhat hirret näkyviin pinkopahvikerroksien alta ja maalattiin raikkaan valkoiseksi ja lattiakin on nykyään lasten ja koirankestävää laminaattia"-idiootin käsissä.
Kaunis asunto, mutta en muuttaisi.