Mitä tekisit, jos voittaisit 75 miljoonaa euroa?
Mitä tekisit, jos voittaisit tänään Eurojackpotista 75 miljoonaa euroa?
Kommentit (77)
Sekoiaisin. Alkaisin pelkäämään rahojen menettämistä ja mitä pahaa minulle nyt tapahtuu, kun onni näin potkaisi. Alkaisin myös välttelemään ihmisiä, koska pelkäisin heidän ryöstävän minut. Uusia kavereita en enää haluaisi, kun epäilisin heidän vain olevan rahojeni perässä. Joisin ihan liikaa viiniä.
Mutta jos pysyisin järjissäni, lopettaisin , maksaisin läheisteni velat. Matkustelisin. Ostaisin viinitilan Italiasta ja kesämökin Kustavista.
Ostaisin Espoon Bluesin ja kokoaisin ensi kaudeksi joukkueen elinkautisvangeista. Joukkueemme motto olisi : Joko me voitamme tai te kuolette.
Jatkaisin elämää kuten ennenkin, paitsi työpaikka vaihtuisi omaan yritykseen. No jotain pientä: korjuuttaisin lapsuudenkotini ja palkkaisin isälle arkipäiviksi hoitajan tai kaksi, niin saisi isä muuttaa vielä palvelutalosta takaisin loppuajaksi. Viikonlopuille ja illoille löytyy omaisia. Olisi varaa maksaa kunnon palkka, joten eiköhän joku lähihoitaja tulisi. Ei mene veroa, koska olen siinä kuolinpesän osakkaana, joten voin maksaa kaikki laskut.
Sitten tästä asunnosta muutettaisiin saunalliseen, mutta tuskin mitään luksusta. Voi olla että paikkakunta vaihtuisi kuitenkin. Siinäpä se sitten. Luultavasti laittaisin pystyyn jonkun säätiön ja miettisin tarkkaan, mitä säätiön varoista tuetaan. Luultavasti ainakin lempiurheilulajieni harrastajille lahjoittaisin vähän, että saisivat antaa stipendeinä vähävaraisille lahjakkuuksille. Eli en mitenkään epämääräiseen hyväntekeväisyyteen, vaan hyvin tarkkaan kohdistettuna.
Ensimmäisenä huutaisin hurraata tai jotain muuta.
Seuraavaksi suunnittelsin loppuelämäni uusiksi.
Rahat menisi tasan kolmen lapseni kanssa, 18,75 milj. € kaikille.
Typerykset , sdpee läiset kateelliset haluaa kieltää globaalisen hurman, mutta kusee omaan kulhoon.
Vierailija kirjoitti:
Typerykset , sdpee läiset kateelliset haluaa kieltää globaalisen hurman, mutta kusee omaan kulhoon.
Spedeläiset? Eh, eh, eh, tuota noin...
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä huutaisin hurraata tai jotain muuta.
Seuraavaksi suunnittelsin loppuelämäni uusiksi.
Rahat menisi tasan kolmen lapseni kanssa, 18,75 milj. € kaikille.
Mutta oletko tullut ajatelleeksi lahjaveroa?
No oikeesti, jos minä voittaisin 75 miljoonaa, niin tuskin se olisi suuri ongelma ihan antaa sitä rahaa lapsille ja jäisi siitä lahjaveroonkin maksettavaa. Tuskinpa lapset pahaksi pistäisivät, jos muutaman miljoonan saisivat, vaikka päältä olisikin mennyt veroa.
En ainakaan sekoaisi. Siitä olen varma, kun olen rikkaana aikoinaan elänyt. Järki pysyi päässä.
Elämä kuntoon myös läheisimmiltä ja sitten nauttimaan riippumattomuudesta. Jotain yritystoimintaa (matkailuun liittyvää yms. ja nuorille yrittäjille mahdollisuus esitellä samalla tuotteitaan, kuten vaikka käsityöläiset) laittaisin pystyyn, koska toimettomuus ei kiinnosta. Ottaisin "kummilapsen", ja auttaisin edes yhden kurjuudesta parempaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan sekoaisi. Siitä olen varma, kun olen rikkaana aikoinaan elänyt. Järki pysyi päässä.
Elämä kuntoon myös läheisimmiltä ja sitten nauttimaan riippumattomuudesta. Jotain yritystoimintaa (matkailuun liittyvää yms. ja nuorille yrittäjille mahdollisuus esitellä samalla tuotteitaan, kuten vaikka käsityöläiset) laittaisin pystyyn, koska toimettomuus ei kiinnosta. Ottaisin "kummilapsen", ja auttaisin edes yhden kurjuudesta parempaan elämään.
Mikä sun rikkaudet vei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun rikkaudet vei?
herätyskello
En tekisi yhtään mitään erityistä ennen kuin rahat ovat varmasti tilillä.
Sitten lähtisin neuvottelemaan pankkiin siitä, mitä nyt kannattaisi tehdä. Niiltä saattaisi ehkä tunti tai pari irrota aikaa keskusteluun.
Sitten suoraan pankista ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun rikkaudet vei?
En viitsi sitä enää muistella. Oma syy ei kuitenkaan ollut. ElämäM koulu on opettavainen.
Ostaisin asunnon ja muuttaisin pois suomesta, menisin pitkälle patjalle ja avaisin pienen ranvintolan lähellä merta. Loput antaisin peritönä tyttärelle.
Maksaisin asuntovelan pois ja tekisin remontin.
Ostaisin vanhemmilleni auton ja asunnon.
Maksaisin Espoon Bluesin velat. (En ole edes. ko. liigajoukkueen fani).
50 miljuunaa sijoittaisin korkeakorkoisille tileille.
Ostaisin itselleni ja lapsilleni kaupunkiasunnon, kesä"mökin" yms. sijoittaisin asunto omaisuuteen parisenkymmentä miljoonaa, jättäisin rahastoihin vaikka kympin ja auttaisin sukulaiset veloistaan. Hankkisin isovanhemmilleni kodinhoitajan. Jäisi noin puolet rahoista vielä jotka säätiöisin ja auttaisin hädänalaisimpia yhteiskunnassamme.
Luultavasti sekoaisin ja herättäisin kateutta.
Vierailija kirjoitti:
50 miljuunaa sijoittaisin korkeakorkoisille tileille.
ketä varten? Pankkia?
Rakennuttaisin talon, maksaisin opintolainan pois, ottaisin silikonit, laittaisin hyväntekeväisyyteen, perustaisin jossakin vaiheessa yrityksen ja yrittäisin tehdä lähipiiriin onnelliseksi auttamalla raha-asioissa.
Menisin ravintolaan rähjäisissä vaatteissa, paskalle haisevana ja yrittäisin iskeä kauneimman ja ylpeimmän näköistä naista kuuluvalla äänellä. Jos tulisi pakit (kuten mun ulkonäöllä tulisi), kuiskaisin sen jälkeen tämän naisen korvaan että voitin muuten EuroJackpotissa 75 ME. Sitten tilaisin koko kierroksen kaikille ja jäisin katsomaan muijan reaktiota ja lopuksi iskisin kaikkein epämiellyttävämmän näköisen mimmin mitä löytäisin paikalta ja antaisin tälle elämänsä ikimuistoisimmat pari viikkoa vaikka ulkomailla reissaten.
Tekisin saman myös autokaupoilla. Jos myyjien asenne olisi väärä niin marssisin saman tein vastakkaiseen autokauppaan ja ostaisin kalleimman biilin mitä liikkeestä löytyy ja ajaisin ensimmäisen pihaan sanoon että käteisellä olisin ostanut mutta teille ei sitten raha kelvannut.
En yhtään mitään.