LS-ilmoitus
Minulle soitti hetki sitten lastensuojelun työntekijä ja ilmoitti, että lapsestani on tehty ilmoitus. Ilmoituksen takana on päihdepoliklinikka. Miesystävälläni on ongelma alkoholin käytön suhteen ja hän on hakeutunut hoitoon asian tiimoilta. Hänellä on osoite minun luonani, mutta asunto myös firman puolesta. Ls-ilmoitus on tehty, koska virallisesti hänen osoitteensa on siis täällä. Olen tehnyt hänelle hyvinkin selväksi, että hänellä ei ole MITÄÄN asiaa kotiini alkoholin vaikutuksen alaisena vaan mikäli maistuu niin juo firman asunnossa. Näin ollaan siis toimittu eli jos ottaa niin menee sitten firman asuntoon. Nyt sain kuitenkin kutsun ls-työntekijälle ja olen aivan raivona. Työntekijä kyllä sanoi, ettei minun toiminnassa ole mitään väärää tai huolestuttavaa vaan miesystävääni alkoholin käytöstä ollaan huolissaan, koska samassa osoitteessa on pieni vauva. Edes sanat ei riitä kuvaamaan tätä pettymyksen ja vihan määrää miesystävääni kohtaan. Itkettää ja ahdistaa. Näkyykö tämä ls-ilmoitus jossain minun tai lapseni tiedoissa mikäli ls-asiakkuutta ei ole vaan kyseessä on jokin tutkintavaihe?
Kommentit (17)
Ja tiedät senkin, että on hän ollut kotosallakin pienessä "hiprakassa" lue:kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm....taidat itse jo tietää, miten sinun tulisi toimia tuon "suhteesi" kanssa.
Todellakin tiedän! Soitin miesystävälleni, että osoite on siirrettävä _välittömästi_ pois täältä ja suhde on tullut tiensä päähän.
Mitäpä tuosta kiukkuamaan? Menet keskustelemaan, sillähän se selviää. Vai onko sinulla kaikesta huolimatta jotakin salattavaa? Tuli vaan mieleeni, kun tunnut olevan peloissasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedät senkin, että on hän ollut kotosallakin pienessä "hiprakassa" lue:kännissä.
No ei varmasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuosta kiukkuamaan? Menet keskustelemaan, sillähän se selviää. Vai onko sinulla kaikesta huolimatta jotakin salattavaa? Tuli vaan mieleeni, kun tunnut olevan peloissasi.
Peloissani? Olen lähinnä pettynyt ja vihainen, en peloissani. Minulla ei ole salattavaa, mutta olisi muutakin tekemistä kuin juosta alkoholisoituneen miesystävän aiheuttamista ls-ilmoituksista sossussa, ymmärrät varmaan itsekin. ;)
Ymmärrän toki, että herää kiukku ja häpeä, pelkokin.
Normaali ihminen ei kai suhtaudu ihan "kepoisesti" LS-ilmoituksiin.
Itse ihmettelen näitä, jotka ilmoittavat, että "eihän tässä mitään, sinne vaan keskustelemaan".
Minussa, se herättää ajatuksia, että onko se heille aivan arkipäivää, että Ls-ilmoja satelee ja siellä käydään hieman keskustelemassa.
AP.lle sanoisin, että kannattaa nyt todella miettiä tuota suhdetta. Parempi olisi nyt antaa vain miehen mennä menojaan. Alkoholismi on siitä kettumainen tauti, että se tuppaa vain pahenemaan.
Tsemppiä AP - sinä selviät kyllä, se"selviääkö" miehesi koskaan onkin eri juttu.
Kai sinä ymmärrät, että viranomaiset toimivat ohjeiden mukaisesti ajatuksena lapsen paras? Onko järkeä saada siitä itkupotkuraivari, jos sinun kodissasi kaikki on kunnossa?
En ymmärrä tuotakaan, että miksi raivoat miehellesi nyt, kun hän hakee apua. Sinähän tiesit hänen päihdeongelmastaan aiemminkin.
No mutta sehän on hyvä, että lasten ei enää tarvitse elää lähisuhteessa päihdeongelmaisen kanssa. Sitä ne siellä lastensuojelussakin vain haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ymmärrät, että viranomaiset toimivat ohjeiden mukaisesti ajatuksena lapsen paras? Onko järkeä saada siitä itkupotkuraivari, jos sinun kodissasi kaikki on kunnossa?
En ymmärrä tuotakaan, että miksi raivoat miehellesi nyt, kun hän hakee apua. Sinähän tiesit hänen päihdeongelmastaan aiemminkin.
Hyvä huomio!
Mies on todennäköisesti vain kertonut asioiden todellisen laidan ja se on todella hyvä. Ainut tie päihteettömään elämään.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen näitä, jotka ilmoittavat, että "eihän tässä mitään, sinne vaan keskustelemaan".
Minussa, se herättää ajatuksia, että onko se heille aivan arkipäivää, että Ls-ilmoja satelee ja siellä käydään hieman keskustelemassa.
AP.lle sanoisin, että kannattaa nyt todella miettiä tuota suhdetta. Parempi olisi nyt antaa vain miehen mennä menojaan. Alkoholismi on siitä kettumainen tauti, että se tuppaa vain pahenemaan.
Tsemppiä AP - sinä selviät kyllä, se"selviääkö" miehesi koskaan onkin eri juttu.
Ihanaa, että tällä surullisen kuuluisalla vauva-palstalla on joku, joka ymmärtää tän ilmoituksen aiheuttaman vihan ja häpeän!
Itse en myöskään ymmärrä näitä "menet vain sinne ls-työntekijän kanssa juttelemaan"-vastauksia. Toki menen, mutta oma suhtautumiseni tälläiseen on hyvin vakavaa eikä mitään "onpa kiva mennä keskustelemaan". Mun mielestä ei ole normaalia suhtautua kepeästi rälläisiin tilanteisiin.
Ja mitä tulee siihen äijää niin nyt teki sitten vikan tempun ja saa lähteä lätkimään!
Kiitti tsempeistä. :)
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että tällä surullisen kuuluisalla vauva-palstalla on joku, joka ymmärtää tän ilmoituksen aiheuttaman vihan ja häpeän!
Itse en myöskään ymmärrä näitä "menet vain sinne ls-työntekijän kanssa juttelemaan"-vastauksia. Toki menen, mutta oma suhtautumiseni tälläiseen on hyvin vakavaa eikä mitään "onpa kiva mennä keskustelemaan". Mun mielestä ei ole normaalia suhtautua kepeästi rälläisiin tilanteisiin.Ja mitä tulee siihen äijää niin nyt teki sitten vikan tempun ja saa lähteä lätkimään!
Kiitti tsempeistä. :)
Mistä sinä tarkalleen ottaen tunnet vihaa ja häpeää?
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tulee siihen äijää niin nyt teki sitten vikan tempun ja saa lähteä lätkimään!
Kiitti tsempeistä. :)Kerro mikä se viimeinen temppu oli. Ilmeisestikään alkoholismi ei ollut ongelma, mutta hoitoon hakeutuminen oli vai miten tämä pitäisi ymmärtää? Miehesi ei varmaankaan itse tilannut teille lastensuojelua vai epäiletkö sitä? Jos viranomaisella herää huoli, homman etenemistä ei voi pysäyttää verämällä sanojaan takaisin.
No, kyllä sitä varmaan normaali ihminen tuntee häpeää, jos joutuu lastensuojelun kanssa tekemisiin, vaikkakin vain keskustelemaan.
On todella outo ajatusmaailma minulle, että joku ajattelee, ettei se olisi häpeällistä, jos viranomaisten kanssa joutuu arkeaan selvitellä. Ne jotka tuntevat, että sehän on täysin normaalia ja kuuluu ns.kuvaan, ovatkin juuri niitä jotka todella sitä apua tarvitsevat.
Sama häpeä, jos joutuisin esim.poliisin tai koulun rehtorin eteen keskustelemaan jälki-kasvustani. Minulle se ei ole tavallista tai normaalia elämää ja tuntisin siitä karmeaa häpeää ja noloutta, vaikka turhaan mutta tuntisimpa silti.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ymmärrän viranomaisten huolen. En ole idiootti. Sitä en ymmärrä miksi mies ei ole voinut mainita, että ei minun asunnossani ole ollut eikä tule olemaan, kun ottaa. Kyllä mielestäni on täysin oikeutettua saada tässä tilanteessa itkupotkuraivari ja luultavasti itsekin saisit.
Mielestäni sinulla on AP täysi oikeus olla vihainen ja raivoissasi.
Nyt kun kuitenkin tilanne on sinulla tämä, niin ei auta kun ottaa ns. härkää sarvista.
Soitat ja sovit keskustelu-ajan ja menet "reippaana" paikalle. Asiat järjestyvät kyllä.
Paras olisi, että mies olisi siihen mennessä muuttanut kirjansa pois asunnostasi.
Itse olen joskus nuorena rakastunut ns. jännämieheen ja hän muutti kirjoille luokseni.
Hänen ansiostaan asunnossani suoritettiin poliisin toimesta koti-etsintä. Voin sanoa, että ei naurattanut. Asunnossa oli siis vain minun tavaroitani ja tämän herran parit paidat ja farkut.
Häpesin tilannetta silmät päästäni.
Suhde loppui siihen ja herra sai muuttaa kirjoille poste restantiin - siellä varmaan tänäkin päivänä tai vankilassa.
Mahtaakohan tämä olla totta. Pieni vauva, missä isä on? Miten olet ehtinyt hankkia uuden alkoholisoituneen miesystävän vauvan ollessa pieni?
Hmmm....taidat itse jo tietää, miten sinun tulisi toimia tuon "suhteesi" kanssa.