Vauvan pukeminen?
Eli siis mitä puen reilun kuukauden ikäiselle vauvalle päälle ulkoillessa nyt kun kelit lämpenee? Pakkaskeleillä vauvalla on ollut ulkoillessa päällä:
-body, potkarit
-villasukat, villatumput, kypärämyssy
-villatakki, villahousut, toppatöppöset, toppakäsineet
-toppamyssy, toppahaalari
-ja sitten koko paketti makuupussiin ja vaunuihin
Eli mistä näistä vähennän vaatetta tai mitä laitan tilalle?
Piippa79
Kommentit (2)
Mä oon edennyt kokeilemalla tuon vaatetuksen suhteen. Ottaisin seuraavaksi luettelemista vaatteista ehkä sen villapuvun välistä pois. Jos unien jälkeen lapsi tuntuu lämpimältä, mutta ei hikiseltä, niin on varmaan ok. Mä oon lopulta koko talven pukenu vauvan (nyt 3,5 kk) suurin piirtein seuraavasti: Body, puolipotkarit, kypärämyssy, kevyttoppapuku, toppapäähine, -töppöset, -tumput, makuupussi, vaunut (pehmeäkantokassi, jossa siis lämmin kansi). Alkuun laitoin paksummin, mutta sillon heräs minusta välillä kuumuuteen.
Mä vaihtoehtoisesti laitan joko toppapuvun tai makuupussiin, en sullo vauvaa toppapuvussa makuupussiin, mielestäni se olisi kuin laittaisi kaksi takkia päällekkäin.
Mutta asiaan, suosittelisin, että jättäisit toppatakin pois, etenkin jos vauva makuuasennossa ja piilossa /suojassa vaunuissa. Jos vauva enemmän esillä ja kuomu poissa, niin jättäisin villakerroksen pois (jos vauva kuitenkin makuupussissa). Pelkissä rattaissa käyttäisin villaa toppiksen alla.