Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vaatia miehen exää luopumaan miehen nimestä???

Vierailija
19.02.2006 |

Mieheni on aikaisemmin ollut naimisissa ja heillä on yhteinen lapsi. Exällä on edelleen mieheni nimi. Nyt olemme menossa naimisiin ja haluan mieheni nimen. En kuitenkaan halua samaa nimeä kuin miehen exällä. Voinko vaatia, että exä ottaa takaisin tyttönimensä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä AP voi miehesi menneisyyttä pois pyyhkiä. keskity sinuun ja mieheesi ja jätä ex menneisyyteen. Ei sen ex-vampin nimi teidän onneenne vaikuta.

Vierailija
2/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uusi siippa ei voi sitä ottaa itselleen.

Myös minä olen miehen nimellä enkä todellakaan vaihtaisi nimeäni jos eroaisimme. Suuri syy tähän on se että nykyinen nimeni on paljon kauniimpi kuin tyttönimeni, mutta en myöskään suostu ajattelemaan että nimi olisi minulla jotenkin lainassa ja saisin käyttää sitä vain niin kauan kun olen mieheni kanssa. Ehei, tämä on minun nimi nyt ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ex-mieheni sukunimi ja nimenomaan sama tilanne kuin sinulla, ex-mieheni päähän pälkähti alkaa " vaatimaan" sukunimen, joita on Suomessa yksi ja ainoa, riistoa minulta, mutta sehän on juridisesti päin helvettiä.

Tuo tulevan miehesi ex voi pitää nimensä elämänsä loppuun saakka, kyse on täysin hänen omasta asiastaan. Jos nimestä luopuu, hänen täytyy tehdä se itse, kirjallisesti. Ketkään mustasukkaiset tulevat vaimot eivät voi riistää ex-naiselta miehen nimeä. Itse esim. pidän kynsin hampain kiinni tästä merkittävästä sukunimestäni :-)

Vierailija
4/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuntuisi jotenkin ristiriitaiselta käyttää sellaisen suvun nimeä, jonka jäsen ei enää ole?

Vierailija:

Myös minä olen miehen nimellä enkä todellakaan vaihtaisi nimeäni jos eroaisimme. Suuri syy tähän on se että nykyinen nimeni on paljon kauniimpi kuin tyttönimeni, mutta en myöskään suostu ajattelemaan että nimi olisi minulla jotenkin lainassa ja saisin käyttää sitä vain niin kauan kun olen mieheni kanssa. Ehei, tämä on minun nimi nyt ja sillä selvä.

Vierailija
5/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän harvinaisen, Suomessa ainoan nimen naimakaupan yhteydessä saanut ja sen aion myös pitää. Jos siitä haluan luopua, se on minun asia, kenenkään ei moista tarvitse tulla minulle ehdottamaan.

Vierailija
6/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni on kuollut enkä välitä häntä juuri muistellakaan eikä mulla ole oikeastaan mitään tekemistä kyseisen suvun kanssa.

Vierailija:

Eikö tuntuisi jotenkin ristiriitaiselta käyttää sellaisen suvun nimeä, jonka jäsen ei enää ole?

Vierailija:

Vierailija
7/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ihan kysymysmerkkinä, ehkä juuri valaistuneena syystä miksi en ikinä tule vaihtamaan sukunimeäni*

Vierailija
8/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmää mitä huvittavampiin juttuihin... Jos nyt eläisit ihan omaa elämääsi ja annat ex:n jatkaa omaansa minkä nimisenä ikinä haluaakaan. Älä missään nimessä tee itsestäsi täydellistä pelleä ehdottamalla nimen vaihtoa.

Vierailija
9/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voit pyytää kaikkia niitä muitakin vaihtamaan sukunimensä, jos sinua ärsyttää, että muillakin on miehesi sukunimi.

Vierailija
10/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimellähän ilmaistaan sitä, mihin sukuun ihminen kuuluu. Miehesi sukunimellä haluat kertoa, että kuulut miehesi sukuun, mutta eron myötä et enää tietenkään kuulu.

Vierailija
11/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulisi ero, vaihtaisin heti tyttönimeni takaisin. Miksi helkkarissa pitäisin mieheni sukunimen, jos emme enää olisi naimisissa?!

Vierailija
12/43 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla se sama sukunimi tulee merkitsemään sitä, että olet miehesi vaimo eli rouva. Ei sinun siis kannata siitä välittää, jos joku entinen vaimo haluaa olla saman niminen kuin te, hänhän on kuitenkin vain ex-rouva, eli nimi ei hänen kohdallaan enää ole missään yhteydessä sinun mieheesi tai miehen sukuun.

Vierailija
13/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehesi voi ottaa sinun nimesi.

Vierailija
14/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan pitää saman nimen kuin lapsillani.

Vierailija
15/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä mieltä olette, jos kuitenkin tekisin näin?

Vierailija
16/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäisin kynsin hampain kiinni nimestäni.

Onneksi ei tosin oo tota ongelmaa, koska naimisiinmennessä pidin oman nimeni. Ja lapsille isän sukunimi.

Vierailija
17/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen eronnut, mutta vaihdoin oman nimeni takaisin, kun se on paljon hienompi :)

Vierailija
18/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vois vaikka vääntää Kellatvainen

Vierailija
19/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on typerää roikkua nimellä eksässään kiinni. Oli lapsia tai ei. Ylipäätään avioerojen maailmassa musta olisi järkevintä aina pitää oma nimi. Itse olen pitänyt. Ei todellakaan aiota erota, mutta en myöskään näe tarvetta " sulautua" mieheen.

Vierailija
20/43 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ainut! Ei ole muita. Muita ei lasketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi