Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn kerran viikossa 3h vierailulla mummulla. Hänen mielestään se on liian vähän, minusta melko paljon. Mitä mieltä te olette?

Vierailija
22.03.2016 |

Eli mummoni asuu samalla paikkakunnalla kuin minä ja joka sunnuntai olen yleensä 12-15 hänen luonaan. Aina kun lähden niin hän ihmettelee että joko nyt ja äidilleni (joka käy vielä harvemmin) hän soittaa ja valittaa kun olen aina niin vähän aikaa kerralla.

Miten saada ymmärtämään että mulla on muutakin elämää?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Vanhukset osaavat olla vaativia.

Vierailija
2/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta hyvä. Soitteletteko/tekstailetteko viikolla? Se vois rauhottaa häntä.

Mulla sama tilanne. Käyn mummulla pari kertaa viikossa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Vuorotyöt pikkusen haittaa, kuten muukin elämä. Mutta lisäksi soitellaan lähes päivittäin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana tollasten "joko sä nyt lähdet yhyy" -tyyppien luona selostaa kahvitellessa, kenen luona oon viimeaikoina kyläilly ja kenen luona aion kyläillä. Menee vähän paremmin perille, että niitä kyläpaikkoja on oikeesti aika monta.

Vierailija
4/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummosi on varmaan tosi yksinäinen. Vierailusi tuntuu hänestä lyhyeltä.

Tosi hienoa kun kuitenkin käyt säännöllisesti. Jotkut käy vaan kerran vuodessa :(

Voisitko käydä vaikka kahtena eripäivänä ja olla vaikka pari tuntia kerrallaan?

Tai joskus hakea mummoa teille?

Mielestäni kyllä vietät nyt jo paljon aikaa mummon kanssa.

Vierailija
5/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana tollasten "joko sä nyt lähdet yhyy" -tyyppien luona selostaa kahvitellessa, kenen luona oon viimeaikoina kyläilly ja kenen luona aion kyläillä. Menee vähän paremmin perille, että niitä kyläpaikkoja on oikeesti aika monta.

Tyhmä kannanotto tässä yhteydessä. Kyllä ne kyläpaikat sullakin vielä vähenee. Oikeastaan ihmetyttää, että joku haluaa sua käymään. Taidat vaan kuvitella.

Vierailija
6/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo aikaa kerran viikossa laittaa 3 tuntia mihinkään joutenoloon.

Terkuin työssä käyvä pikkulapsen äiti

Vierailija
7/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että vietät noin paljon aikaa mummon kanssa. Vanhat ihmiset vaan ovat aika yksinäisiä. Sinä et kuitenkaan ole yksin vastuussa tilanteesta, vaan hoidat jo hienosti oman osasi.

Vierailija
8/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon luona käynti ei ole joutenoloa!

Sunnuntai on tarkoitettu lepoon ja yhteydenpitoon suvun vanhempiin. Jos ei löydy (niillekään) aikaa, niin kannattaa alkaa miettimään mihin aikansa käyttää.

Vierailija
9/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää mummoja, joten ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
10/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yhteydenpitö sukulaisiin ja perheeseen käy työstä ja itse nimenomaan pyhitän lepopäivän itselleni voimia keräillen seuraavaan työviikkoon.

Vierailija
11/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi mun mielestä aika paljon. 

Vierailija
12/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon luona käynti ei ole joutenoloa!

Sunnuntai on tarkoitettu lepoon ja yhteydenpitoon suvun vanhempiin. Jos ei löydy (niillekään) aikaa, niin kannattaa alkaa miettimään mihin aikansa käyttää.

Mistä tällaisen väittämän revit, jostain Raamatustako?

Vierailija
13/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on paljon, joten turhasta mummo valittaa.

Vierailija
14/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan sinä yhden kerran jäädä oikein "kyläluutimaan" mummosi luokse. Kellon käydessä puoltayötä istut sitkeästi mummon vieraana ja toteat, että sinähän aina sanot, että minä olen liian vähän täällä, ollaan nyt sitten kunnolla. Nukut yön ja palaat maanantaina puoliltapäivin. Koti kutsuukin sitten tiistain vaihteessa jne. Katsot, koska menee perille. :)

Vierailija
15/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulla olis mummo ja hän asuisi samalla paikkakunnalla, kävisin kyllä pari kertaa viikossa.

Vierailija
16/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmasti rakas mummollesi, tietysti hän haluaa nähdä. Kyllä mä ainakin haluaisin nähdä omaa lapsenlastani usein.

Vierailija
17/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin väittää, että vietät mummusi kanssa enemmän aikaa kuin seitsemän kymmenestä lapsen -lapsesta. Mummisi taitaa olla "vähän" yksinäinen. - Jos ajatellaan, että ole viikolla töissä / opiskelet viitenä päivänä viikossa. Niin tuoasta jäljelle jäävästä vapaa-ajastasi (viikonlopusta) käytät kyllä huomattavan osan mummusi kanssa, jos todella näet ja taoaat häntä lähes joka viikko kolmisen tuntia kerrallaan... Jokainen voi miettiä, että mihin itse käyttää vapaa-ajastaan kerran viikossa yhtä paljon aikaa kerralla (melko) säännöllisesti...      

Vierailija
18/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet varmasti rakas mummollesi, tietysti hän haluaa nähdä. Kyllä mä ainakin haluaisin nähdä omaa lapsenlastani usein.

Eiköhän jokainen. Vanhoilta ihmisiltä vaan tuntuu usein häviävän ymmärrys siitä, että aika monen ihmisen arki on aivan helkkarin kiireistä. Vaikka mammalla ei muuta olekaan kuin aikaa, lapsenlapsen tilanne ei luultavasti ole sama.

Vierailija
19/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos todella näet ja tapaat häntä lähes joka viikko kolmisen tuntia kerrallaan....

Vierailija
20/36 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ehdit noinkin paljon olla Mummosi kanssa. Mummon kanssa kannattaakin olla niin kauan kuin on kuvioissa mukana. Jälkeenpäin harmittaa jos on silloin ollut liian kiireinen kuin aika olisi ollut. Toki elämä kiireistä ja 3h viikossa onkin hyvä kompromissi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan