Nuoren pituuden päivittely
Kevät ja juhlakausi lähestyy. Näemme nuoria pitkästä aikaa. Älkäämme sortuko päivittelyyn: "Kylläpä oletkin kasvanut, miten sinä olet noin pitkä!!?? Voi mahdoton, että sinä oletkin pitkä!! Kuinka pitkäksi vielä aiot oikein kasvaa!!??"
Oma ulkonäkö voi olla hyvin arka aihe nuorelle. Hän hymyilee kohteliaasti tietämättä mitä vastata. Nuoren kanssa voi jutella vaikka tämän harrastuksista, retkistä ym. ainaisen pituuskasvun taivastelun sijaan. Mitä jos nuori sanoisi sukulaistädille: "Voi mahdoton, että oletkin lihonut viime näkemästä!! Miten oletkaan paksu!"
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuskasvu on yleisesti ottaen hyvä asia. Paksuuskasvu ei. Muuta kysyttävää?
Kyllä kaikki yli 169 cm on naiselle seksuaalikysynnän kannalta negatiivinen asia.
Kuulen kuinka Miss Universum nyt itkee, kun kerroit tämän faktan.
Kyllä sekin lyhyempänä olisi seksikkäämpi. Tutkimusten mukaan pitkät naiset ja lyhyet miehet eivät lisäänny yhtä menestyksekkäästi kuin lyhyet naiset ja pitkät miehet. Näkyyhän se toki jo siinäkin, että naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet. Lajin säilymisen kannalta tämä asetelma tuntuu olevan suotuista.
Mikä näkyy siinä, että naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet? :D Onkohan sulla biologia ihan hallussa?
Ööh, se että parinvalinnassa suositaan lyhyitä naisia? Ymmärrätkö itse biologiasta, periytymisestä ja evoluutiosta yhtään mitään? Jos parinvalinnassa suosittaisi naisia, jotka olisivat pidempiä kuin miehet, niin silloin naiset olisivat keskimäärin pidempiä kuin miehet. Joillain eläinlajeilla naaraat ovat isompia, koska se on seksuaalisesti edullista.
Vierailija kirjoitti:
Tuli paha mieli, kun kysyttiin, mitä harrastan. En harrasta mitään ja ahdisteltiin sillä. Kysyttiin, olenko käynyt retkillä. Tuli paha mieli, kun ei ole kavereita, joiden kanssa käydä retkillä. :'( Miksi aina nuorilta kysellään.
Niin justiinsa, satanen kouraan ja äkkiä kakkukahvit kitusiin ja kotiin. Mitä sitä turhia kyselemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki yli 169 cm on naiselle seksuaalikysynnän kannalta negatiivinen asia.
Kyllä sekin lyhyempänä olisi seksikkäämpi. Tutkimusten mukaan pitkät naiset ja lyhyet miehet eivät lisäänny yhtä menestyksekkäästi kuin lyhyet naiset ja pitkät miehet. Näkyyhän se toki jo siinäkin, että naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet. Lajin säilymisen kannalta tämä asetelma tuntuu olevan suotuista.
Mikä näkyy siinä, että naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet? :D Onkohan sulla biologia ihan hallussa?
Ööh, se että parinvalinnassa suositaan lyhyitä naisia? Ymmärrätkö itse biologiasta, periytymisestä ja evoluutiosta yhtään mitään? Jos parinvalinnassa suosittaisi naisia, jotka olisivat pidempiä kuin miehet, niin silloin naiset olisivat keskimäärin pidempiä kuin miehet. Joillain eläinlajeilla naaraat ovat isompia, koska se on seksuaalisesti edullista.
Lopeta jo. Nolaat itsesi tyhmyydelläsi.
Käske lasta sanomaan pituutta pävittelevälle tädille takaisin, että: "... Ja oletpas sinä vanhentunut!"
Tai rypistynyt, lihonut, saanut viikset. Jo loppuu ihmettely.
Mitä ihmettä, nuorethan ovat kautta linjan ylpeitä näyttävästä pituudestaan. Etenkin jos tyttö on pitkä ja lisäksi kaunis. On pelkkää plussaa sanoa, että wau, sinustahan on kasvanut oikea mallikaunotar. Tai entäs sitten pojat, pitkä nuorukainen on taatusti ihan eri asemassa positiivisessa mielessä, kuin myöhään kasvavat tai lyhyeksi jäävät pojat.
Itse kasvoin jo nuorena pitkäksi kauniiksi naiseksi ja olen kantanut itseni teinistä asti ylpeydellä ja kokenut sen olevan aina pelkkää plussaa, että olen pitkä. Ehkä minulla on sitten ollut tuuria, kun en ole negatiivisiin puoliin törmännyt (ellei sitä huomioi, että markettivaatteita on turha sovitella, niiden lahkeet ja hihat ovat aina lyhyitä). Olen käyttänyt myös huikeita korkoja huolimatta siitä, että olen niiden kanssa lähes 200cm ja siitä huolimatta olen saanut aina myös miehiltä huomiota. Tosin tavismiehet (kaljut ja lyhyet plösöt)eivät minua ole lähestyneet minkään ikäisenä ja sitä en pidä miinuksena. Minua lähestyvät raamikkaat alfat, jotka ovat suunnilleen itseni mittaisia ja muutama menestyvä ja hyväitsetuntoinen keskimittainenkin mies on kontakteja viritellyt.
Oma poikani on lähtenyt juuri opiskelemaan ja on meitä vanhempiaan pidempi, lähes 200cm. (menestynyt koripalloilija). Komea nuorukainen, jolla naisia ja vientiä riittäisi, toivottavasti säilyy tolkun ihmisenä nyt jatkossakin kun opiskelee kotoa hieman kauempana.
En tällä kommentilla dissaa lyhyitä, muita kyllä pituus silti on iso plussa oman kokemukseni perusteella. Kuten myös useimpia miellyttävä ulkonäkö. Ei niistä ominaisuuksista ainakaan ole haittaakaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä kertaamassa argumentointivirheet.
Vierailija kirjoitti:
Käske lasta sanomaan pituutta pävittelevälle tädille takaisin, että: "... Ja oletpas sinä vanhentunut!"
Tai rypistynyt, lihonut, saanut viikset. Jo loppuu ihmettely.
Juu, kyllä parasta on vastata törkeästi, kun loukkaantuu neutraalista kommentista omien itsetunto-ongelmiensa takia. Suomi ja käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy itse kertaamassa kuinka pituus periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, nuorethan ovat kautta linjan ylpeitä näyttävästä pituudestaan. Etenkin jos tyttö on pitkä ja lisäksi kaunis. On pelkkää plussaa sanoa, että wau, sinustahan on kasvanut oikea mallikaunotar. Tai entäs sitten pojat, pitkä nuorukainen on taatusti ihan eri asemassa positiivisessa mielessä, kuin myöhään kasvavat tai lyhyeksi jäävät pojat.
Itse kasvoin jo nuorena pitkäksi kauniiksi naiseksi ja olen kantanut itseni teinistä asti ylpeydellä ja kokenut sen olevan aina pelkkää plussaa, että olen pitkä. Ehkä minulla on sitten ollut tuuria, kun en ole negatiivisiin puoliin törmännyt (ellei sitä huomioi, että markettivaatteita on turha sovitella, niiden lahkeet ja hihat ovat aina lyhyitä). Olen käyttänyt myös huikeita korkoja huolimatta siitä, että olen niiden kanssa lähes 200cm ja siitä huolimatta olen saanut aina myös miehiltä huomiota. Tosin tavismiehet (kaljut ja lyhyet plösöt)eivät minua ole lähestyneet minkään ikäisenä ja sitä en pidä miinuksena. Minua lähestyvät raamikkaat alfat, jotka ovat suunnilleen itseni mittaisia ja muutama menestyvä ja hyväitsetuntoinen keskimittainenkin mies on kontakteja viritellyt.
Oma poikani on lähtenyt juuri opiskelemaan ja on meitä vanhempiaan pidempi, lähes 200cm. (menestynyt koripalloilija). Komea nuorukainen, jolla naisia ja vientiä riittäisi, toivottavasti säilyy tolkun ihmisenä nyt jatkossakin kun opiskelee kotoa hieman kauempana.
En tällä kommentilla dissaa lyhyitä, muita kyllä pituus silti on iso plussa oman kokemukseni perusteella. Kuten myös useimpia miellyttävä ulkonäkö. Ei niistä ominaisuuksista ainakaan ole haittaakaan ollut.
Enemmän sinulla itseäsi kiinnostavaa miesvalikoimaa lyhyempänä olisi. Kyllä 180-senttisissäkin on menestyviä alfoja vaikka kuinka, mutta ihan ymmärrettävästi he eivät sinusta kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy itse kertaamassa kuinka pituus periytyy.
Mitä tekemistä sillä on sen kanssa, että miehet pitävät itseään lyhyemmistä naisista ja naiset itseään pidemmistä miehistä ja että siitä syystä lyhyet naiset ja pitkät miehet ovat seksuaalisesti suosittuja?
Meillä lapsi tietää jäävänsä lyhyemmäksi kuin minä. On luokkansa lyhin mutta samalla myös pienikokoisin tyttö. Pari pienempää poikaa löytyy. Kuitenkin kasvaa 0 käyrällä pituuden ja painon suhteen.
Ehkäpä tuossa pituuden päivittelyssä pitäisi löytyä tilannetajua. On suuri riski, että aihe on arka lyhytkasvuisille tytöille ja pojille sekä erityisen pitkille tytöille. Tai toki näistäkin moni on sinut pituutensa kanssa, mutta noiden suhteen on olemassa vaara, että nuori pahoittaa mielensä. Mikäli kokee sopivaksi tilanteessa kommentoida pituutta, tulisi sen tapahtua positiivisen kautta, eikä tyyliin "voi herran jumala miten sinusta on voinut tulla noin pitkä!!!!!!!!!! Voi hyvä jumala!!!!!!!"
Jos tapaisin pitkästä aikaa sukulaistytön, joka olisi venähtänyt pitkäksi, ja olisi varsamaisen hoikka ja kauniskasvoinen, saattaisin kehaista, että sinähän olet kasvanut mallin mittoihin. Mutta jos pitkä sukulaistyttö olisi tanakka pottunokka, niin kehuisin ennemmin vaikkapa upeaa kampausta, sillä rotevalle naiselle pituus lienee keskimäärin arempi asia kuin sirolle. Ulkonäön kommentoinnissa kaiken kaikkiaan pitäisi olla maltillinen ja keskittyä puhumaan muista asioista, eikä vain syynätä nuorta päästä varpaisiin ja esittää lausuntojaan. Toisaalta taas, jos on viimeksi nähnyt sukulaispojan vuosia sitten itsensä mittaisena nuorena murrosikäisenä, ja seuraavan kerran tämän tapaa 202-senttisenä lukiolaisena, tuntuisi jotenkin hölmöltä olla kommentoimatta asiaa mitenkään ja esittää kuin ei huomaisikaan muutosta. Ja pituus lienee erittäin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta positiivinen asia nuoren miehen näkökulmasta, kunhan vaan innokas sukulaistäti ei hössötä ja taivastele kiusallisen paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteesi ei ole totuus, ja unohda pseudotieteellisyys.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Itse olen keskivertoa huomattavasti pidempi nainen ja varsinkin teini-iässä olin tosi ahdistunut pituudestani sekä siitä saamistani kommenteista. Kommentit olivat tyyliä "siis kuinka hirveän pitkä sä oot!?". Tunsin oloni friikiksi. Enhän mäkään mene kommentoimaan muiden pituutta / lyhyyttä / painoa / iho-ongelmia / kaljua tms. Jos jotain haluaa ulkonäöstä positiivista sanoa, niin voihan sitten sanoa vaikka, että oletpa tosi kaunis / komea / kaunis kampaus / nätti mekko tms.
Tollaiset kommentit on melkein arkipäivää, ja silti tuntuu pahalta koska en ole sinut oman pituuteni kanssa. Sitten joku tulee viereen huutamaan että ootpas sä pitkä. No tiedän kyllä! :( tuntuu siltä että olisin joku jättiläinen. (Itseasiassa olenkin :D)
T. 18v 180cm
no ne niin sanotut mallit, ei meidän miesten mielestä oo niitä kauneimpia ja seksikkäimpiä + monesti liian persoonalliset kasvot
vaan monet muut kuuluisat esim shakira, kylie minogue, rihanna, pamela tola, iina kuustonen, eivät siis kovin pitkiä ja tietenkin ihan ne perus ei kuuluisat naiset, huoltamon kassa, kaunis hoitaja tai vaikka se seksikäs opettaja
malleista miehet sanoo aina sen kate uptonin, mutta se onki poikkeus ja ei se tainnut älytön jättiläinen ollakaan? 170cm?, kauniita naisia on kaikkialla kun osaa katsoa
Kyllä muistan ikäni siitä on yli 50v, olin jotakin 15- 16v . Minullle päiviteltiin miten laiha olet ja pitkä. Olin jotain 165sm ja painoin jotain 50kg. Silloin se loukkasi, mutta nyt olisin ylpeä!
Ei sillä ole mikään hallussa.