Oletko sinä se asiakas, joka on toivonut ohuempia lakanoita yms?
Spin off "minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut"
Lakanoiden ohentumiselle syyksi sanotaan asikkaan toive. Nyt kartoitetaan, onko av-mammoissa näitä asiakkaita.
Minä en ole. Vasta ostin viime kevääänä uuden pesukoneen ja puuvillaiset paksutkin kuivavt muutamassa tunnissa, koska se linkoaa niin kuivaksi.
Löytyykö av:lt a niitä asiakkaita, joiden mielestä ohuemmat lakanat on loistojuttu? Yläpeukku, jos joo. Alapeukuta, jos olet eri mieltä.
Jotenkin luulen kyllä saavani tähän paljon alapeukkuja. Voit myös kommentoida muiden valmistajien reklaamatiohin saamiasi "asikkaat toivovat roskaa" vastauksia.
Kommentit (23)
Olen lopettanut kokonaan kanavan 5 elokuvien katsomisen, koska elokuvat katkeavat poikkeuksetta kesken. Kanava tarjoaa selitykseksi erittäin typeriä tekosyitä. Harmi, koska nimenomaan viitosella esitetään paljon hyviä elokuvia. Melkein kokonaan.
Ohuilla lakanoilla säästetään valmistuskuluissa ja lisäksi ne kuluvat kätevästi puhki nopeammin kuin laadukkaat lakanat. Eli asiakkaan etua ei ajatella yhtään.
Varmaan se sama joka on toivonut t-paitoja superohuesta puuvillasta. Niin ja muotoilu tietty ihonmyötäinen.
Totta!
Missä siis ovat asiakkaat, joiden mielestä :
- hinnat ovat olleetkin liian halpoja, joten ei haittaa että nostetaan ja reilusti
- myöhästyminen onkin oikeastaan mukavaa ajankulua
- kanta-asiakasohjelman etujen huonontaminen onkin oikeastaan vain asiakkaan etu
- valikoiman olikin liian laaja, joten on ihan OK että sitä on karsittu ja pienennetty
- pakkauskoko olikin ihan liian iso, joten ihan hyvä vaan että pakkauskoko pienenee ja hinta pysyy samana (tai nousee)
Meinaan tällä siis sitä, että monesti muutokset ovat "asiakkaiden toivomia". Tai jos jokin on mennyt pieleen, niin suunnilleen silloinkin on tullut lähinnä vain positiivista palautetta. Nämä alkavat olla jo niin kuluneisuuttaan niin läpinäkyviä selityksiä, että markkinointiosastojen pitäisi jo keksiä uusia ;)
Valio. Suomalaiset haluavat kuulemma syödä lantrattua lisäainemoskaa ja kermansa karrageenilla höystettynä. KUKA TUNNUSTAA?
Hellas / Leaf. Suomalaiset haluavat kuulemma ukrainalaisia Tupla-patukoita, entistä edullisemmalla reseptillä tehtynä.
Iittala/Arabia.... halpatuontitavaraa... need I say more.
En ole toivonut surkeita lakanoita.
Classic-jätskipuikot aikanaan muuttuivat Magnum-kopioiksi.
Lähetin asiasta valituksen koska Classic oli siihen asti suosikkijätskini. Kuulemma näin oli tehty "asiakkaiden toiveesta".
Kuka hiivatti lähettää mitään toivomuksia minnekään tyyliin että "ostaisin Classicia jos se olisi niin kuin Magnum"?
Eikö vaan voisi sanoa että tuote on kehitetty nyt tähän suuntaan, ja takaisin ei ole menemistä?
Jokin postimyyntifirma, jonka nimeä en muista, myy edullisia ja ohuita lakanoita. Kuulin tuotteiden hinnasta kaveriltani ja ihmettelin tilannetta, kunnes kuulin, että laatu on surkeaa.
Ostan mieluummin puuvillaa tai puuvillasatiinia, kuin rättimäisen ohuita ja huonolaatuisia lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Classic-jätskipuikot aikanaan muuttuivat Magnum-kopioiksi.
Lähetin asiasta valituksen koska Classic oli siihen asti suosikkijätskini. Kuulemma näin oli tehty "asiakkaiden toiveesta".
Kuka hiivatti lähettää mitään toivomuksia minnekään tyyliin että "ostaisin Classicia jos se olisi niin kuin Magnum"?
Eikö vaan voisi sanoa että tuote on kehitetty nyt tähän suuntaan, ja takaisin ei ole menemistä?
"Minä toivon, että palautatte sen nyt ennalleen... ai, eikö asiakkaiden toiveilla olekaan väliä."
Tosin kyllähän avllekkim toivottiin kovastikkin tiukempaa moderointia. Paljastui, että asiakas ei olekaan aina oikeassa.
Yhä odotellaan..pari plussaa tietää valmistajien edustajaa, joten ne voidaan kyllä sitten vähentää. Toistaiseksi ei niitäkään näy.
Tuo selitys, että asiakkaat muka ovat toivoneet ohuempia lakanoita, on VALHE. Puuvilla on nykyään kalliimpaa ja huonolaatuisempaa, siinä se syy.
Nykyään asiakkaita pidetään idiootteina, joita voi vapaasti kusettaa ihan miten lystää.
Nää valmistajat, jotka ovat alkaneet valmistaa ohuempia lakanoita entiseen hintaan kuluttajien toiveesta, eivät tule ajatelleeksi, että niitä ohuempia saa kyllä halvemmallakin? Miksi pitäisi maksaa samanlaatuisesta finlaysonin lakanasta kolme kertaa enemmän kuin Halpa-hallista ostetusta halvemmasta, molemmat made in tiesmissä. Kukaan ei haluaa huonompaa laatua entiseen hintaan, kun sitä huonompaa laatua saa edelleen halvemmalla, niinkuin sai ennenkin.
Ne on samat ''asiakkaat'' jotka on pyytänyt ohuempia kinkkusiivuja ja ohuempia juustosiivuja saman hintaiseen pakettiin, kappalemäärä sama kuin paksumpiakin oli. Ovat niin ohuita etteivät edes maistu miltään.
Sekin on varmaan silkkaa asiakaspalvelua, kun ne lakanat pölisee aivan jumalattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se sama joka on toivonut t-paitoja superohuesta puuvillasta. Niin ja muotoilu tietty ihonmyötäinen.
Sama on toivonut suurta kaula-aukkoa(säästyy kangasta) ja kiertäviä saumoja
(ompelija voi olla vaikka koira)
Ennen markkinontikoulutuksessa puhuttiin asiakaslähtöisestä markkinoinnista. Onneksi olen eläkkeellä, ettei tarvitse hävetä silmiä päästään tässä nykyisessä asiakaslähtöisessä, joka muuttuu kaupassa ulosmenomarkkinoinniksi.
Liian usein pitää ottaa hatkat, kun ei viitsi riidellä sinäsnsä syyttömien myyjien kanssa paskatuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on varmaan silkkaa asiakaspalvelua, kun ne lakanat pölisee aivan jumalattomasti.
No kato kun asiakkaat ovat toivoneet sellaista.
ap nostaa ja pyytää anteeksi kirjoitusvihreitään, mulla on näppiksessä jotain vikaa, ettei aina ota kaikkia vastaan. Pitänee putsata...