Vaikuttaako jo alkuraskaus lantionpohjalihaksiin näin radikaalisti?!
Olen toista kertaa raskaana. Esikoisen aikana minulla ei ollut kertaakaan mitään virtsankarkailua – ei raskausaikana eikä edes heti synnytyksen jälkeen. Satunnaisesti olen treenaillut silti esikoisen syntymän jälkeen, ettei ongelmia tulisikaan ja mielestäni lihakset ovat olleet hyvässä kunnossa.
Tulin uudestaan raskaaksi, olen nyt 1. kolmanneksella (kohta 12 viikkoa täynnä). Kauhukseni huomasin jo muutama viikko sitten, että aivastaessa housuihin lirahti pieni määrä pissaa. Ajattelin silloin, että se oli joku satunnainen juttu, joka johtui täysinäisestä rakosta.
Mutta nyt taas tänään, aivastaessa (vaikkei rakko edes ollut täysinäinen) kävi taas samalla tavalla.
Nyt aloitan tietysti säännöllisen treenin, mutta kovasti tämä ihmetyttää. Voiko tosiaan jo näin aikaisessa raskaudessa lihaksille tapahtua yhtäkkiä radikaalia heikentymistä? Todella hämmentävää, kun ei tosiaan tällaista tapahtunut viimeksi kertaakaan edes synnytyksen jälkeen.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Voiko olla vain alkuraskauden ongelma vai pahentuuko tämä tästä vain? :(