Tytölle nimeksi Matilda vai Melissa?
Tyttö syntyi. Molemmista nimistä tykätään miehen kanssa oikeastaan yhtä paljon ja molemmille nimille on löytynyt sopiva toinen nimi. Tyttö myös näyttää toistaiseksi molemmilta nimiltä... miten ihmeessä sitä saa päätettyä kumman nimen antaa :(
Kommentit (29)
Matilda. Itse joskus ajattelin, että jos tyttö olisi vielä tullut, tuo olisi ollut yksi ehdokkaista.
Matilda on peruna ja melissasta tulee mieleen melassi.
Matilda ehdottomasti, joku kirjoitti että ovat samantyylisiä, no ei todella, muuta yhteistä kuin M ja kolme tavua.
Melissasta minun mieleeni tulee aina sitruunamelissa, yrtti, jolla ei ole muuta käyttöä kuin esittää mansikanlehteä nimpparikakussa, Pieni talo preeriallakin olin niin teennäisen onnellinen, että nyt aikuisena yököttää.
Matildassa on jotain hienostuneen vahvaa, juuri sitä niskavuorilaisuutta, jota naisessa pitää olla.
Lisään vielä että jostain syystä kaikki ihanat ihmiset ovat minun elämässäni saaneet mielestäni rumia nimiä, tiedän yhden suloisen Melissan, kaksi maailman mukavinta Seijaa, hertaisen ja herkän Virpin. Eli jos minulta kysyisit, pidän enemmän Matildasta, mutta luultavasti Melissana lapsesta tulisi mukavampi ihminen.
Melissa oli Kreikan kaunein prinsessa, joka osasi tehdä valtakunnan parhainta hunajaa. Jumalat huomasivat sen ja muuttivat prinsessan mehiläiseksi ja telkivät Olympos vuoren uumeniin hoitamaan Zeus vauvaa, joka oli piilossa. Mehiläinen teki herkullisinta hunajaa ja syötti sitä Zeus vauvalle.
Melissa tarkoittaa mehiläistä ja Melina taas tarkoittaa hunajaa.
Melissa on vanha romaninimi eli nimen perusteella voidaan luulla romaniksi.
Jos ette ole romaneja, valitsisin näistä Matildan.
Vierailija kirjoitti:
Melissa on vanha romaninimi eli nimen perusteella voidaan luulla romaniksi.
Jep, kaksi Melissa-tyttöä tiedän, molemmat romaneja.
Meillä kotona oli joskus Melissa-merkkinen kahvinkeitin. Sanon Matilda näistä kahdesta.
Matilda Melissa tai Melissa Matilda :)