Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti ja mummo voi olla ilman, että tekee mitään asian hyväksi

Vierailija
19.02.2006 |

Minulla on ja on ollut sellainen äiti, jota olen aina itse joutunut huolehtimaan pienestä pitäen. Hän on niin kauan kuin minä muistan kertonut kaikki ongelmansa minulle, ja minun pitänyt tukea häntä kaikessa. Itse en ole koskaan lapsuutta viettänyt, vaan olen ollut äitini äiti. Tässä on se ongelma, että tuntuu, ettei hän koskaan kasva itsenäiseksi, vaan pysyy lapsenani iät päivät.

No nyt itsellänikin on lapsi, ja tämä ns. äitini pitäisi olla mummo, mutta ongelma on nyt, ettei aikani riitä kahden lapsen hoitamiseen eli tämän lapsen ja äitini.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitseellinen raskaus. Entäs synnytys?

Vierailija
2/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustele äitisi kanssa tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimitys synnyttäjä kuin äiti.

Vierailija
4/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä keskustellut vaikka kuinka äitini kanssa asiasta, mutta hänen mielestään hän on minut tehnyt sen takia, että huolehdin hänestä ja hänen tarpeistaan. Muutkin lapset tekevät kuulemma niin. Olen käynyt jopa ihan ammattiauttajalta pyytämässä apua. Äidin mielestä olen huono ja epäonnistunut, mikäli en pysty häntä hoivaamaan ja lapsen nyt hoivaa siinä samassa, eihän siinä ole mitään työtä. Eihän hänellä olekaan ollut siinä koskaan mitään työtä, sillä hän ei ole tehnyt eteeni juuri mitään. PIenenä minua hoisi hänen äitinsä. No synnyttänyt hän on minut. Oli kait pakko, kun kerran olin tulossa.

Vierailija
5/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä nyt hoidat. Äitisi on pärjättävä vihdoin omillaan ja miten sen tekee ei ole sinun asiasi. Ota etäisyyttä se on ainoa keino. Ja pysy tiukkana. Älä anna äitisi hyväksikäyttää sinua oman lapsesi kustannuksella. Onnea ja rakkautta!

Vierailija
6/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee sitä niin kauan kuin annat, koska ei hänellä ole syytä muuttaa käytöstään. Itselläni vähän samanlainen äiti, todella vahvasti ripustautuva, ja mm. ehdotti kun olin 23-vuotias, että muutettaisiin yhdessä asumaan (itse jätti minut + muun perheen kun olin 14-vuotias, eikä paljoa perään katsellut).

No mutta kuitenkin. Saat jatkaa äitisi hoivaamista niin pitkään kuin siihen suostut. Jos et sitä enää halua, niin tee selvät rajat, joiden puitteissa kanssakäymisenne tapahtuu, ainakin aluksi. SInun velvollisuutesi ei ole hoitaa äitiäsi ja kantaa hänen murheitaan.

Vierailija
7/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että kyllä lähimmillä omaisilla on jonkinmoinen vastuu ainakin.

Vierailija
8/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin vai voiko sellaisesta käyttää nimitystä synnyttäjä? Onko hän siloin myös äiti, mikäli hän antaa lapsensa adoptioon ja onko sellainen joko adoptoi lapsen ilman raskaana oloaan tai synnytystä äiti?

Vierailija
9/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tee mitään asian hyväksi. Ottaa vain tittelin mummo.