Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Symfyysikivut ja sunniteltu sektio?

Vierailija
20.03.2016 |

Eli, haluaisin kysyä onko kenelläkään tullut suunniteltua sektiota kovista symfyysikivuista, tai onko synnytystä aikaistettu?

Olen rv 35, joutunut nyt kahden viikon sisällä sairaalaan kahdesti rankkojen kipujen vuoksi, jotka nostavat verenpaineeni vaarallisen korkealle. Lääkityksenä olen syönyt Tramalia ja nyt sitten Panacodia, mutta pystyssä olemisesta ei tule mitään. Minulla on velä tulossa synnytystapa arviointi, ja olen tuonut esille sektiotoiveestani. Olen koko raskauteni kärsinyt kovista kivuista, saanut diabeteksen, migreenin ja nyt häpyliitokseni on avautunut niin että tästä kävelystä on tullut mahdotonta. Rollaattori pitää varmaan hakea seuraavalla viikolla, että pääsen edes vessaan.
Onko kenellekkään tälläisistä kivuista annettu sektiota aikaisemmille viikoille ?

Perus sairauksiini kuuluu myös fibromyalgia (tähän tarkoitettu lääkitykseni lopetettiin muutama viikko sitten), endometrioosi, paha nivelten yliliikkuvuus (polvet mennyt painosta sijoiltaan jo usemman kerran raskauden aikana). Myös pitkäaikainen kipu on laukaissut minulla paniikki - sekä ahdistuneisuushäiriön (diagnisoitu noin kaksi vuotta sitten tuki ja liikunta elin kuntoutuksessa). Niihinkin lääkitys lopetettu näin loppua kohden.

Tunnen kovaa syyllisyyttä kipulääkkeiden syönnistä (varsinkin kun olen onnistunut hyvin lopettamaan muut päivittäislääkitykseni) ja tiedän, että ne voivat aiheuttaa vauvalle hengitysvaukeuksia. Jos en lääkettä syö, nousee verenpaineeni ja mahdottoman korkeaksi. Päivystyksessä ultrassa poikavauvan paino oli 2,8 kg rv 34+5 ja hyvin näytti tekevän hengitysharjoituksia. Sydän äänet olivat lujat ja minulle vakuutettiin ettei ainakaan vauvassa näy mitään merkkejä raskauden aikaisesta kivuistani. Nyt kun joudun syömään kovia lääkkeitä pelkään, että pitkäaikaisessa käytössä ne vaikuttavat lapseen pahastikkin, ja mietin onko mahdollista aikaistaa synnytystä ?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla